Administratieve chaos Energiedirect - Ik krijg nog steeds zes tientjes.

  • 10 January 2017
  • 1 reactie
  • 1566 Bekeken

Beste Nederlandse energieklant: Hier het relaas van het schaamteloze en eerloze en arrogante gedrag van energiedirect.

een gewaarschuwd mens telt voor twee! Of wil jij het volgende slachtoffer zijn?

En hou in de gaten: Wist je dat Essent op het zelfde adres gevestigd is?

(De ervaring bij Greenchoice was overigens prima!)

Energiedirect: zet nu eindelijk Kim van de klachtenafdeling 'ns aan het werk.

Logboek van de mishandeling van een klant door Energiedirect:

======================================

2017-01-09

Het onafgebroken herplaatsen van deze klacht start vandaag en zal nooit meer stoppen tot energiedirect het openstaande saldo van EUR 59,98 aan mij uitbetaalt.

======================================

2017-01-03

Geen actie meer, geen reactie op rappel. Dus nu ultimatum gesteld: openstaand saldo overmaken. Zolang dat niet gebeurd is wordt deze zaak gepubliceerd op internet op een aantal plekken. Dat gaat door - desnoods jarenlang - tot het openstaande bedrag is uitbetaald.

======================================

2016-12-XX

Op enkele datums telefonisch en e-mailcontact gehad met energiedirect klachtenafdeling. Leek constructief. Stuurden echter gewoon een overzicht waarin een aantal van mijn betalingen doodleuk ontbraken. Betalingen vanaf een andere bankrekening van mij stonden hier eenvoudig niet in. Ze hadden mijn overzicht ter beschikking. Ze hebben niet de moeite genomen om hun administratie te controleren en te corrigeren n.a.v. mijn gegevens. Toen stopten ze met het nakomen van terugbelafspraken. En reageerden niet op mijn rappel.

======================================

2016-12-13

Ik heb gebeld met Energiedirect, zij geven aan dat de teruggaaf van de eindafrekening verrekend met twee termijnen die al door mij betaald waren EN met een openstaand en onterecht opgeboekt incassokostenbedrag. Er is een terugbelafspraak gemaakt met de klachtenafdeling van Energiedirect op woensdag 14 dec 2016 om 14:00.

======================================

2016-05-31

Klacht nu ook gepubliceerd op onder meer www.klachtenkompas.nl.

======================================

2016-05-30

Energiedirect heeft me geblokkeerd voor posten van de feiten van mijn zaak op hun pagina en mijn posts verwijderd. Energiedirect heeft mijn geld dat ze verduisterd houden nog niet uitbetaald. Wel liegen dat ze 'geprobeerd hebben me met mijn probleem te helpen'. Absolute onzin. Energiedirect doet tot nu toe niets en blijft aan de schandpaal staan voor verduistering van mijn geld. EUR 59,98 krijg ik van ze. Al een aantal maanden nu. Energieklanten van Nederland: je bent gewaarschuwd. Misschien ben jij het volgende slachtoffer van verduistering van jouw geld door Energiedirect. En wist je dat Essent op het zelfde adres gevestigd is?

Meer over deze zaak op facebook.com/ericleonardgroen

Hier de schaamteloze en eerloze tekst van het bericht van Energiedirect (van antwoordconsumentservice@energiedirect.nl):

-------------------------

Klacht via facebook

energiedirect.nl

Beste heer Groen,

Na controle van onze gegevens, blijkt het volgende.

Naar aanleiding van het herhaaldelijk posten op facebook, informeer ik je als volgt.

We hebben meerdere pogingen gedaan om je met je klacht te helpen. Omdat je hier niet op in wilt gaan, zijn we genoodzaakt je te blokkeren op facebook.

Mocht je inhoudelijk in willen gaan op je klacht, dan zijn we uiteraard per e-mail en per telefoon bereikbaar om je hiermee te woord te staan.

Als je nog vragen hebt, dan kun je contact opnemen met onze Klantenservice. Ze zijn bereikbaar op telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,70 per gesprek plus je gebruikelijke belkosten) op werkdagen tussen 09.00 en 16.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Energiedirect.nl Klantenservice

======================================

2016-04-XX

Energiedirect heeft me nu wel het saldo dat ZIJ van MIJ beweerden te krijgen, kwijtgescholden. Maar (1) dat uitsluitend in een bericht via een website, niet in een e-mail aan mij, laat staan in een brief aan mij; (2) niet vergezeld van een creditfactuur, wat je toch wel ten minste mag verwachten als document/boekingsstuk waarin je zo'n transactie vastlegt. En dus houden ze het geld dat IK van HEN krijg, nog steeds onrechtmatig onder zich. Dus de verduistering door Energiedirect van mijn geld gaat gewoon door. https://nl.wikipedia.org/wiki/Verduistering_(misdrijf).

======================================

2016-01-19

Post op sociale media en energievergelijkings-websites:

Zes tientjes krijg ik nog van Energiedirect! Betalen ze niet uit! Verrekenen ze met onterecht geboekte openstaande posten! Wij noemen dit diefstal! Energiedirect doet dit soort dingen met z'n klanten. Je bent nu gewaarschuwd. Energiedirect hoort op eenieder's zwarte lijst.

======================================

2016-01-19

Post op sociale media en energievergelijkings-websites:

Blij met m'n overstap naar Greenchoice - via energiewereld.nl / gaslicht.com uiteraard! Weer uitstekend geholpen. Hetgeen we niet kunnen zeggen van de vorige leverancier Energiedirect:

Zes tientjes krijg ik nog van Energiedirect! Betalen ze niet uit! Verrekenen ze met onterecht geboekte openstaande posten! Wij noemen dit diefstal! Energiedirect doet dit soort dingen met z'n klanten. Je bent nu gewaarschuwd. Energiedirect hoort op eenieder's zwarte lijst.

Lees de hele casus op: facebook.com/ericleonardgroen

-------------------------------------------

Hier de volledige tekst van mijn bericht aan Energiedirect. Ze zijn tot op heden op NIETS inhoudelijk ingegaan, met uitzondering van een incompleet rekeningoverzicht dat zo is opgesteld dat ik er (ik ben boekhouder van beroep) niets mee kan:

Beste heer, mevrouw,

Er is het een en ander te verduidelijken en te corrigeren aan onze rekening-courantverhouding.

Zie mijn bijgevoegde rekeningoverzicht (xls en odf-bestanden).

Op 5 okt is door u een terugbetaling gedaan van 21 euro. Dit bedrag had gekoppeld kunnen worden met een openstaande of toekomstige post. Ik heb niet gevraagd om deze terugbetaling. Sterker nog: ik heb zelf verzocht bij het begin van het contract om alle termijnen vooruit te kunnen betalen. U heeft aangegeven dit niet te kunnen of

willen verwerken. Dit had u sneller geld opgeleverd EN u en mij aanzienlijk werk en geld in afhandeling bespaard.

Betalingsachterstand kan ik dus niet anders zien dan veroorzaakt door fouten in de koppeling van betalingen en incasso's met openstaande posten PLUS door jullie zelf uitgevoerde terugbetaling. De terugbetaling is gedaan op 5 okt, dus drie werkdagen nadat ik jullie herinnering ontving met de opdracht om een termijn van 13 sep 2015 alsnog te betalen met waarschuwing voor incassokosten. Als jullie dit bedrag niet teruggestort hadden maar gekoppeld hadden aan deze volgens u openstaande termijn, was het incassokostenbedrag zeker niet bij geboekt geweest. Alleen al om deze reden verwacht ik zeker creditering van de incassokosten.

Maar er is nog een reden: wanneer ik betalingen doe, controleer ik de openstaande posten op jullie website. Ik constateer dat dit betalingenoverzicht op twee manieren incompleet EN niet up-to-date is. Alleen al daardoor kunnen achterstanden ontstaan. Ik sluit een screenshot van de situatie volgens uw website bij. Hier vermeld u duidelijk dat er GEEN openstaande posten zijn. Dat is niet congruent met uw e-mailbericht van zondag 15 november. Ook al om uitsluitend deze reden verwacht ik zeker creditering van de incassokosten.

Graag dus creditering van de incassokosten en correctie van de koppelingen van de posten en betalingen.

Met ingang van welke termijn geldt volgens u een termijnbedrag van EUR 21,- in plaats van EUR 2,-? Ik lijk dit te kunnen deduceren uit uw jaarafrekening van 2 apr 2015.

Graag vervolgens een bijgewerkt rekeningoverzicht uit uw administratie van alle openstaande posten over heel 2015 Plus de koppelingen met betalingen/incasso's ofwel een volledige debiteurenkaart.

Bovendien graag gaan voldoen aan de VERPLICHTING in het incassoverkeer om incasso's aan te kondigen.

Bovendien zou het erg veel duidelijker zijn om:

1. Geen posten te verzamelen in 1 incasso, maar om posten separaat te incasseren.

2. Het zelfde geldt voor terugbetalingen.

3. Incasso's van een eenduidige en duidelijke omschrijving te voorzien.

4. Het rekeningoverzicht op de website te completeren met jaarafrekeningen. Die zie ik nu niet.

5. Het rekeningoverzicht op de website up to date te maken. Ik vermoed/constateer nu een achterstand.

6. Uw factuurmaanden gelijk te gaan schakelen met kalendermaanden voor alle kosten. Dat is nu niet het geval.

7. Uw factuurjaren gelijk te gaan schakelen met kalenderjaren voor alle kosten. Dat is nu niet het geval.

De afhandeling van deze zaak zal ik invoeren op de beoordelingssites van energiebedrijven. Dit bericht staat nu al integraal op energiewereld.nl met de opmerking 'ik ben benieuwd'.

Ook zal ik de afhandeling meenemen in m'n overweging om uw bedrijf al of niet in de whitelist van incassomachtigingen op mijn bankrekening te handhaven.

Met vriendelijke groet,

Eric Groen

======================================

2016-01-19

BERICHT VAN ENERGIEDIRECT AAN MIJ

Beste heer Groen,

Naar aanleiding van je berichten op facebook, informeer ik je als volgt:

De achterstand en de reden voor uitbetaling is in het verleden al aan je bekend gemaakt. Hieronder zal ik dit met extra uitleg toelichten.

Je hebt zelf op 1-10-2015 je betaalwijze gewijzigd van handmatige betaling naar automatische incasso. Destijds stonden de bedragen open van augustus 2015, september 2015 en incassokosten van augustus 2015, in totaal € 67,-.

Je had diezelfde dag € 21,- overgemaakt, maar omdat we met je betaalwijze wijziging een automatische incasso opdracht sturen naar je bank en daarbij de volledige achterstand proberen te incasseren, wordt je handmatige betaling van € 21,- niet herkend (omdat we het immers automatisch incasseren) en aan je uitbetaald. Op 2-10-2015 ben je over de achterstand gebeld door Certin, en ben je geÏnformeerd over de achterstand bij energiedirect.nl.

Op het moment dat je op 6-10-2016 vroeg of er nog iets open stond, was dit niet zo. De automatische incasso van het achterstallig openstaand van bedrag € 67,- die naar de bank verstuurd was, was op dat moment nog niet afgewezen. Er was nog geen storno-melding of afwijzing op dat moment van je bank.

Op 9-10-2015 is deze afschrijving van € 67,- gestorneerd omdat je het hier niet mee eens was. Hieropvolgend is er op dezelfde dag een herincasso naar je bank verstuurd om het achterstallig openstaand bedrag alsnog te incasseren. Op 16-11-2015 is de tweede incassopoging hiervan gestorneerd. Op 15-11-2015 vraag je waarom we € 67,- afschrijven. De opbouw van dit bedrag hebben we uitgelegd, zoals ik hierboven heb uitgelegd, met het verzoek om het handmatig over te maken.

Dit bedrag hebben we tot op heden, ondanks meerdere herinneringen, nog niet mogen ontvangen.

Tot slot wil ik je wijzen dat er op de eindnota duidelijk vermeld wordt dat een tegoed pas wordt uitbetaald als er geen achterstallige betalingen meer zijn. Na de verrekening van je eindnota met het openstaande bedrag, blijft er nog € 72,02 openstaan.

Bij deze zou ik je vriendelijk willen verzoeken om dit alsnog handmatig over te maken om verdere verhogingen te voorkomen.

Vragen?

Bekijk de veelgestelde vragen op www.energiedirect.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Energiedirect.nl Klantenservice

======================================

2016-01-09

MIJN REACTIE AAN ENERGIEDIRECT OP FACEBOOK

Wie schetst mijn verbazing - een reactie van Energiedirect. Alweer geen recht doende aan wat ik in m'n eerste bericht al lang had aangegeven. Maar nu is het nog mooier: ik mag de terugbetaling op de eindnota van zo'n 60 euro goodbye zwaaien EN nog ruim 70 euro bijbetalen. Laat me niet lachen! Hier hun autistische bericht:

----------------------------------------

Beste heer Groen,

Naar aanleiding van je berichten op facebook, informeer ik je als volgt:

De achterstand en de reden voor uitbetaling is in het verleden al aan je bekend gemaakt. Hieronder zal ik dit met extra uitleg toelichten.

Je hebt zelf op 1-10-2015 je betaalwijze gewijzigd van handmatige betaling naar automatische incasso. Destijds stonden de bedragen open van augustus 2015, september 2015 en incassokosten van augustus 2015, in totaal € 67,-.

Je had diezelfde dag € 21,- overgemaakt, maar omdat we met je betaalwijze wijziging een automatische incasso opdracht sturen naar je bank en daarbij de volledige achterstand proberen te incasseren, wordt je handmatige betaling van € 21,- niet herkend (omdat we het immers automatisch incasseren) en aan je uitbetaald. Op 2-10-2015 ben je over de achterstand gebeld door Certin, en ben je geÏnformeerd over de achterstand bij energiedirect.nl.

Op het moment dat je op 6-10-2016 vroeg of er nog iets open stond, was dit niet zo. De automatische incasso van het achterstallig openstaand van bedrag € 67,- die naar de bank verstuurd was, was op dat moment nog niet afgewezen. Er was nog geen storno-melding of afwijzing op dat moment van je bank.

Op 9-10-2015 is deze afschrijving van € 67,- gestorneerd omdat je het hier niet mee eens was. Hieropvolgend is er op dezelfde dag een herincasso naar je bank verstuurd om het achterstallig openstaand bedrag alsnog te incasseren. Op 16-11-2015 is de tweede incassopoging hiervan gestorneerd. Op 15-11-2015 vraag je waarom we € 67,- afschrijven. De opbouw van dit bedrag hebben we uitgelegd, zoals ik hierboven heb uitgelegd, met het verzoek om het handmatig over te maken.

Dit bedrag hebben we tot op heden, ondanks meerdere herinneringen, nog niet mogen ontvangen.

Tot slot wil ik je wijzen dat er op de eindnota duidelijk vermeld wordt dat een tegoed pas wordt uitbetaald als er geen achterstallige betalingen meer zijn. Na de verrekening van je eindnota met het openstaande bedrag, blijft er nog € 72,02 openstaan.

Bij deze zou ik je vriendelijk willen verzoeken om dit alsnog handmatig over te maken om verdere verhogingen te voorkomen.

Vragen?

Bekijk de veelgestelde vragen op www.energiedirect.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Energiedirect.nl Klantenservice

---------------------------------------------------------

Een mooie bekentenis dus dat wanneer ik vraag of er nog iets open staat dat ik daar een antwoord op krijg dat niet rekening houdt met langdurige procedures bij Energiedirect. Ik ga uit van een simpele vraag: staat er iets open. Het antwoord: er staat niets open. Dat is (boekhoudkundig): nul euro. Maar het goede antwoord zou zijn: niets, maar er zit een incasso in de verwerking.

Schattig hoe vermeld wordt dat ik EUR 67,- schuldig zou zijn waarvan een groot deel onterecht door hen zelf veroorzaakte incassokosten zijn omdat hun *systeem* mijn betaling niet herkent en dus hun *systeem* dat bedrag terugbetaalt. Nog steeds wordt er maar van uit gegaan dat ik me volledig heb te schikken in hun KafkaËske *systeem*.

En wie of wat is die 'Certin' die op 2 okt mij gebeld zou hebben?

En dan als klap op de vuurpijl wordt ik geacht op goed vertrouwen zonder specificatie, zonder factuur, maar even nog eens 72 euro te betalen?

Geen enkel excuus voor de gemaakte fouten, geen creditfacturen, geen specificaties, geen tegemoetkoming vanwege het werk dat ik hier nu al in heb zitten, geen bedankjes voor m'n adviezen en niet de wijsheid om de aantasting van hun naam maar 'ns een halt toe te roepen door me een tevredenstellende reactie te geven en me die 60 euro van de eindafrekening uit te betalen.

Dit is het tegenovergestelde van goede verkoop, goede marketing, goede PR, goed reputatiebeheer, integriteit, administratief en zakelijk correct handelen.

Ik heb zelf wel de cijfers prima op een rijtje staan en ben gewoon bij met betalen. Ik krijg dus nog 59,98 euro van de eindafrekening. Totdat ik dat op de bank heb, zijn we niet klaar.

Meer over deze zaak op facebook.com/ericleonardgroen

======================================

2015-12-03

Mijn post op diverse sociale media en energievergelijkings-websites.

Zoals je kon lezen in m'n klantreview van 19 november maakt Energiedirect er een potje van en weigert stelselmatig om:

1. Bruikbare informatie op te leveren uit hun administratie;

2. Door hen veroorzaakte en gemaakte fouten te herstellen;

3. Hierover in gesprek te gaan.

Dit zie je ook terug in hun reactie van 24 november. Zie hiervoor http://www.energieleveranciers.nl/energiedirect/beoordelingen en scroll door naar m'n review van 19 november 2015.

Dus hieronder dan maar - als sluitstuk op deze site - mijn reactie aan het adres van Energiedirect. Verder nieuws over deze zaak publiceer ik (ten dele) mogelijk op andere website(s) en sociale media:

---------------------------

Zoals u kunt lezen in mijn bericht hierboven wordt in deze reactie nauwelijks ingegaan op mijn vragen, bezwaren, suggesties en opdracht tot creditering van onterechte posten.

Deze reactie van Energiedirect is dan ook volstrekt onvoldoende.

Energiedirect heeft inderdaad wel per e-mail een 'rekeningoverzicht' gestuurd dat voor deze professionele boekhouder meer vragen oproept dan het beantwoord, over een te korte periode is opgemaakt, de in het bericht vermelde 'extra uitleg' niet bevat, niet tot recente datum bijgewerkt is en nog steeds de onterechte extra kosten vermeld.

Wel is mij duidelijk dat de extra kosten die Energiedirect in rekening denkt te kunnen brengen, veroorzaakt is door een onverschuldigde terugbetaling van een termijn door henzelf. En dat ik voor het overige bij ben met betalen tot en met eind december van dit jaar.

Maar het enige dat Energiedirect doet zodra ze lucht krijgen van mijn review op deze site is onmiddelijk nog twee extra bedragen voor 'achterstanden' onterecht in rekening brengen. Verder niets.

Ik laat het op deze website hier verder bij wat betreft het publiceren over deze zaak. Via andere wegen houd ik de energieconsument in Nederland verder op de hoogte van het verloop. Dit doe ik via een zeer bekende andere energievergelijkingssite en binnenkort - indien nog niet opgelost door Energiedirect - ook via sociale media.

Uiteraard onderneem ik ook verdere stappen, zoals het spoedig overstappen naar de aardige mensen van Greenchoice.

Deze zaak aankaarten bij toezichthoudende instanties,

geschillencommissie en de redacties van bepaalde televisieprogramma's hou ik nog even aan, onder meer in afwachting van een goede afhandeling door Energiedirect.

Met groet van een klant die nooit meer Energiedirect-klant zal zijn.

======================================

2015-11-19

Zelf betalingsopdracht gegeven voor termijn november 2015 van EUR 21,-. We zijn tenslotte geen wanbetaler.

======================================

2015-11-19

Geconstateerd op energiedirect.nl dat er nu incassokostenbedragen en aanmaningskosten zichtbaar zijn op het betalingsoverzicht. Screenshots van gearchiveerd.

======================================

2015-11-19

Overleg met mw. Rosalinde van Bencom BV / energiewereld.nl over enkele technische zaken aan hun website, verder te ondernemen stappen en procedure om versneld over te stappen naar Greenchoice door van de 14 dagen bedenktijd af te zien. Advies: Naast energiewereld.nl ook Facebook en Twitter. Geschillencommissie pas van toepassing bij hogere bedragen. ACM niet besproken. Avrotros Radar en Vara Kassa wat langlopender trajecten, maar ga bij beide redacties wel melding maken.

======================================

2015-11-19

Geconstateerd op energiedirect.nl dat ik contractvormen "Stroom onbepaalde tijd variabel" en "Gas onbepaalde tijd variabel" heb. Beide moet looptijd "Flex". Opgestart in 2013 en dus ben ik inmiddels contractvrij ofwel ik kan snel overstappen.

======================================

2015-11-19

Klacht geplaatst op www.energieleveranciers.nl.

======================================

2015-11-17

Standaard e-mail ontvangen van Energiedirect met melding betalingsachterstand van termijn EUR 21,- plus EUR 25,- incassokosten, totaal EUR 46,-. Geen verklaring welke termijn dit betreft en hoe dit bericht samenhangt met het andere bericht van deze dag. Geen reactie ontvangen op alle punten uit mijn e-mailbericht van 2015-11-16.

======================================

2015-11-17

Standaard e-mail ontvangen van Energiedirect met melding laatste betalingsmogelijkheid van termijn EUR 21,- plus EUR 25,- incassokosten plus EUR 15,- aanmaningskosten, totaal EUR 61,-. Geen verklaring welke termijn dit betreft en hoe dit bericht samenhangt met het andere bericht van deze dag. Geen reactie ontvangen op alle punten uit mijn e-mailbericht van 2015-11-16.

======================================

2015-11-17

Via energiewereld.nl overstap geÏnitieerd naar Greenchoice.

======================================

2015-11-17

Overleg gepleegd met Youri van energiewereld.nl / Bencom BV. Omdat er een betwiste vordering is van Energiedirect op mij kan het dat een nieuwe energieleverancier dit ziet in een landelijke database die door energieleveranciers geraadpleegd wordt en daarin reden ziet om mij een borg te vragen bij de overstap. Tip was dat met name Robin en Greenchoice hierin soepel zijn. Greenchoice spreekt mij dan aan en ik besluit om voor groene stroom en groen gas klant bij hen te worden.

======================================

2015-11-17

Incassomogelijkheid door Energiedirect op mijn bankrekening geblokkeerd.

======================================

2015-11-16

Mijn bericht aan Energiedirect:

Beste heer, mevrouw,

Er is het een en ander te verduidelijken en te corrigeren aan onze rekening-courantverhouding.

Zie mijn bijgevoegde rekeningoverzicht (xls en odf-bestanden).

Op 5 okt is door u een terugbetaling gedaan van 21 euro. Dit bedrag had gekoppeld kunnen worden met een openstaande of toekomstige post. Ik heb niet gevraagd om deze terugbetaling. Sterker nog: ik heb zelf verzocht bij het begin van het contract om alle termijnen vooruit te kunnen betalen. U heeft aangegeven dit niet te kunnen of willen verwerken. Dit had u sneller geld opgeleverd EN u en mij aanzienlijk werk en geld in afhandeling bespaard.

Betalingsachterstand kan ik dus niet anders zien dan veroorzaakt door fouten in de koppeling van betalingen en incasso's met openstaande posten PLUS door jullie zelf uitgevoerde terugbetaling. De terugbetaling is gedaan op 5 okt, dus drie werkdagen nadat ik jullie herinnering ontving met de opdracht om een termijn van 13 sep 2015 alsnog te betalen met waarschuwing voor incassokosten. Als jullie dit bedrag niet teruggestort hadden maar gekoppeld hadden aan deze volgens u openstaande termijn, was het incassokostenbedrag zeker niet bij geboekt geweest. Alleen al om deze reden verwacht ik zeker creditering van de incassokosten.

Maar er is nog een reden: wanneer ik betalingen doe, controleer ik de openstaande posten op jullie website. Ik constateer dat dit betalingenoverzicht op twee manieren incompleet EN niet up-to-date is. Alleen al daardoor kunnen achterstanden ontstaan. Ik sluit een screenshot van de situatie volgens uw website bij. Hier vermeld u duidelijk dat er GEEN openstaande posten zijn. Dat is niet congruent met uw e-mailbericht van zondag 15 november. Ook al om uitsluitend deze reden verwacht ik zeker creditering van de incassokosten.

Graag dus creditering van de incassokosten en correctie van de koppelingen van de posten en betalingen.

Met ingang van welke termijn geldt volgens u een termijnbedrag van EUR 21,- in plaats van EUR 2,-? Ik lijk dit te kunnen deduceren uit uw jaarafrekening van 2 apr 2015.

Graag vervolgens een bijgewerkt rekeningoverzicht uit uw administratie van alle openstaande posten over heel 2015 Plus de koppelingen met betalingen/incasso's ofwel een volledige debiteurenkaart.

Bovendien graag gaan voldoen aan de VERPLICHTING in het incassoverkeer om incasso's aan te kondigen.

Bovendien zou het erg veel duidelijker zijn om:

1. Geen posten te verzamelen in 1 incasso, maar om posten separaat te incasseren.

2. Het zelfde geldt voor terugbetalingen.

3. Incasso's van een eenduidige en duidelijke omschrijving te voorzien.

4. Het rekeningoverzicht op de website te completeren met jaarafrekeningen. Die zie ik nu niet.

5. Het rekeningoverzicht op de website up to date te maken. Ik vermoed/constateer nu een achterstand.

6. Uw factuurmaanden gelijk te gaan schakelen met kalendermaanden voor alle kosten. Dat is nu niet het geval.

7. Uw factuurjaren gelijk te gaan schakelen met kalenderjaren voor alle kosten. Dat is nu niet het geval.

De afhandeling van deze zaak zal ik invoeren op de beoordelingssites van energiebedrijven. Dit bericht staat nu al integraal op energiewereld.nl met de opmerking 'ik ben benieuwd'.

Ook zal ik de afhandeling meenemen in m'n overweging om uw bedrijf al of niet in de whitelist van incassomachtigingen op mijn bankrekening te handhaven.

Met vriendelijke groet,

Eric Groen

PS: (ter attentie van mijn raadsman - geadresseerd in BCC): P, ter informatie en voor dossier: communicatie met Energiedirect. Meer volgt. Groet, Eric

======================================

2015-11-16

Uitgebreide e-mail gestuurd naar Energiedirect met vragen, informatie-opvraging, adviezen, spreadsheet met posten (termijnen, jaarafrekening, incassokosten, aanmaningskosten) en betalingen en incasso's en een screenshot van energiedirect website met betalingenoverzicht (er staat niets open)

======================================

2015-11-16

E-mail-tekst aan Energiedirect ook geplaatst als ervaring met Energiedirect op energiewereld.nl.

======================================

2015-11-16

Negatieve beoordeling van Energiedirect.nl geplaatst op Firefox addon 'Web of Trust' (WOT) van www.mywot.com.

[commerciËle links door beheerder verwijderd]

1 reactie

Waar is de TL;DR?

Reageer