Aflopend energiecontract: Wat te doen?

• 5 January 2022
  • 5 reacties
  • 202 Bekeken

Hallo,

mijn energieleverancier, vrijopnaam (www.vrijopnaam.nl), heeft mij een voorstel gestuurd geldig tot 15 januari.

Mijn verbruik per jaar is ongeveer:

Stroom normaal: 606 kWh
Stroom dal: 470 kWh
Opwekking normaal: 140 kWh
Opwekking dal: 60 kWh
Gas: 364 m3

Is het nu slim een vaste contract te nemen?

Alvast bedankt over jouw meningen!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

dat is natuurlijk de honderduizendguldenvraag van dit moment. De algemene trent is dat hartje winter een slecht moment is om een contract af te sluiten. De prijzen zijn nu hoog en de verwachting is dat ze richting de lente weer zullen dalen. Veel energieleveranciers bieden nu niet eens een vast contract aan.  

Mijn onderbuik, maar dat is geheel mijn onderbuik, zegt om nu geen vast contract af te sluiten maar om even op de variabele tarieven te gaan zitten en hopen dat ze dalen. 

bedankt voor jouw reactie! Het heeft mij geholpen. Mijn onderbuik zegt ook beter een tijde wachten met een vaste contract.

Mijn huidige energiecontract bij Budgetenergie loopt over twee maanden af. Het is een vast contract, gebaseerd op een jaarverbruik van 600 kWh en 1100m3 gas. Ik moet binnenkort een keuze maken voor verlenging bij mijn huidige leverancier of overstappen naar een andere leverancier. In verband met de turbulente prijsontwikkelingen op de energiemarkt, denk ik vooralsnog een kortlopend contract aan te gaan, in de hoop dat de huidige energieprijzen over een jaar weer wat zullen zijn gedaald. Wie heeft recentelijk ook een nieuw energiecontract moeten afsluiten, en wat was je ervaring? Kan ik beter kiezen voor een vast contract of een flexibel contract?

Reputatie 7
Badge +4

ik heb een deja-vue….

dat is natuurlijk de honderduizendguldenvraag van dit moment. De algemene trend is dat hartje winter een slecht moment is om een contract af te sluiten. De prijzen zijn nu hoog en de verwachting is dat ze richting de lente weer zullen dalen. Veel energieleveranciers bieden nu niet eens een vast contract aan.  

Mijn onderbuik, maar dat is geheel mijn onderbuik, zegt om nu geen vast contract af te sluiten maar om even op de variabele tarieven te gaan zitten en hopen dat ze dalen. 

Badge +5

Welkom op de Community @kgmuzu en @Alex van Nieuwburg. Ik heb jullie vragen samengevoegd en geplaatst onder één topic om dubbele berichten te voorkomen :wink: 

Reageer