Hoi,
Ik heb een huis uit 2012 en het is goed geisoleerd (vloer-, muur- en dakisolatie, vloerverwarming BG, HR++ glas, etc). Op mijn dak liggen 16 zonnepanelen met een SolarEdge omvormer op zolder. Ik heb in de woonkamer 2 Daikin Airco's waarmee ik ook kan verwarmen. Ik heb alles geautomatiseerd met mijn Loxone Smart Home systeem en het werkt als een zonnetje. Ik heb een Intergaz HR Ketel op zolder die wordt gevoed met warm water (50 graden) vanuit een Warmte Ventilatiepomp van Inventum. Ik verbruik met de huidige installatie zo'n 650 m3 gas per jaar (airco's zijn nog relatief nieuw, nog geen ervaringscijfers). Ik kook op een inductie kookplaat.
Ik wil eigenlijk wel van het gas af en een all-elektric warmtepomp aanschaffen. Ik heb het artikel over warmtepompen gelezen en de video bekeken. Veel daarvan wist ik al.
Voorwaarde voor mij is dat de all-elektric warmtepomp te regelen moet zijn via mijn Loxone systeem. Ik stuur nu de HR ketel aan via het Opentherm protocol (KNX-OT box). Dat hoeft niet per se weer zo maar het moet wel te integreren zijn.
Vragen:
- Welke all-elektric warmtepomp is het geschikst.
- In de video wordt een Qubiz Register genoemd maar ik zie er verder geen verwijzing naar in het artikel. Wat is dat en waar vind ik dat?
- Hoe vind ik een betrouwbare installateur?