Beantwoord

Belofte maakt schuld, maar blijkbaar niet voor Vandebron

• 18 November 2017
  • 2 reacties
  • 1921 Bekeken

Ruim 3 jaar geleden kwam ik via de Consumentenbond terecht bij Vandebron en na een onderbreking, ben ik sinds kort weer bij hun terug. Omdat ik altijd erg tevreden was, met name over de klantenservice, wilde ik een vriendin uitnodigen ook klant bij hun te worden. Wij klanten waren daartoe door Vandebron uitgenodigd via het concept van de „Vriendenkorting“. Omdat ik deze keer via een vergelijkingswebstek bij hun was gekomen (met welkomstkorting) stelde ik hun de volgende vraag:

Als ik het mij goed herinner zouden zowel de nieuw aan te melden klant als ikzelf €75 ontvangen.

Ik heb iemand gevonden die misschien wil overstappen naar Vandebron. Kunt u bevestigen dat er een dergelijke regeling bij u bestaat? En, zo ja: hoe werkt het dan? En, ontvangt de nieuwe klant dan ook de welkomstkorting van €200?

Antwoord:

Een welkomstkorting bieden wij bij Vandebron niet zelf aan. Het kan wel zo zijn dat u deze korting krijgt via vergelijkingssites. Vriendenkorting kunt u stapelen zo krijgt uw vriend dus beide kortingen en u krijgt €75,- korting.

Zodra jullie beide energie van ons geleverd krijgen, kunnen wij de vriendenkorting doorvoeren.

Je kunt ons dan bellen of een e-mail sturen, dan zullen wij de korting doorvoeren.

Vervolgens heb ik mijn vriendin uitgenodigd om klant te worden bij Vandebron en zij heeft deze stap daarna ook gezet. Dit heb ik aan Vandebron gemeld en ik vroeg hoe het nu verder ging.

Het antwoord was ontluisterend:

Helaas moet ik mededelen dat de vriendenkorting niet toegekend kan worden als de nieuwe klant via een vergelijkingswebsite is binnen gekomen. Via een vergelijkingswebsite wordt er al een zeker korting verrekend op het contract, vandaar dat wij niet nog de €75,- vriendenkorting eroverheen kunnen geven.

Is er tegen deze oneerlijke praktijk van deze idealistische organisatie nog iets te doen of is de enige optei: zo snel mogelijk wegwezen?

Ik ben in elk geval heel erg teleurgesteld in deze firma. Eerlijkheid en het nakomen van beloften tellen voor mij nog zwaarder dan „groene energie“. Je hebt tenslotte een zakelijke band met zo’n bedrijf.

En je zit er ook nog minimaal een jaar aan vast.
icon

Beste antwoord door Léonz 22 November 2017, 15:33

Bekijk origineel

2 reacties

Aanvulling:

Inmiddels heb ik bericht ontvangen van Vandebron dat de „Vriendenkorting“ tòch wordt toegekend omdat een van de collega’s het inderdaad beloofd had, maar hij had het niet goed uitgelegd. De uitleg hoe het nu wèl had moeten gaan, begrijp ik helaas niet

Maar, al met al, toch sympathiek dat men de belofte nu wel degelijk nakomt.
Reputatie 5
Badge +7
@Léonz Dank je wel voor de update, fijn dat het toch goed is afgelopen!

Reageer