Beschikbaarheid van warmtepompen

• 14 January 2022
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

Hallo,

Ik had in november 2021 een afspraak voor het plaatsen van een Remeha hybride warmtepomp.  Helaas si deze afspraak een dag voor de installatie afgezegd door de leverancier in verband met het niet leverbaar zijn van onderdelen. Ik heb vandaag maar weer eens gebeld over de planning en wanneer ik mijn warmtepomp of een ander model mag verwachten, maar mij wordt verteld dat op dit moment er in heel Nederland geen warmtepomp verkrijgbaar is en er geen zicht is op de leverdatum.

Ik vind dit erg vreemd gezien alle aanbiedingen van warmtepompen op internet. Ik lees op deze site een test van januari 2022 terwijl de warmtepompen niet leverbaar zijn. Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring, of moet ik op zoek naar een andere installateur?

Alvast mijn dank, Harm de wal

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Ik had begin november bij een zestal installatiebedrijven een offerte aangevraagd.
Eén gaf direct aan dat hij geen tijd had, twee antwoorden niet eens en een hield een onsamenhangend verhaal op.
Bleven er dus nog 2 over, een met een goed gesprek en een met een afspraak om 13 januari (dus na 2 en een halve maand) even te komen kijken.
Nou hij is geweest, de offerte krijg ik binnenkort.
Maar toen de vraag wanneer komt de installatie als ik akkoord ga?
Minimaal drie maanden, de warmte pompen liggen niet op de plank en overal hebben ze last van chip tekort en produktie achterstanden.
Ik las vanmorgen nog dat de aanvragen door de hoge gasprijs 5 tot 7 keer hoger ligt dan normaal.
Dat zorgt voor nog veel meer achterstanden en vertragingen.
Ik was er op voorhand al van uit gegaan dat de installatie zeker deze winter niet meer zou lukken, maar ik heb goede hoop dat het voor de volgende winter in oktober klaar is.

@Free Spirit 

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Het is alleen jammer dat je er niets over leest. We worden overstelpt met aanbiedingen, maar er is niemand die kan leveren. Ik had gehoopt dit winter er nog gebruik van te kunnen maken, maar laten we dan maar uitgaan van volgend winter:relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

over het algemeen mag het toch inmiddels bekend worden geacht dat installatiebedrijven enorme levertijden hebben. Personeel gebrek, chip tekort, is al maanden het gesprek van de dag. Daarnaast specifiek voor warmtepompen komt de hoge gasprijs er ook nog eens bij omdat we altijd zo’n financiele impuls nodig hebben en dan doen we dat allemaal tegelijk met de huidige problemen tot gevolg. 

Is dus niks nieuws, kun je genoeg over lezen/horen/zien.

Reageer