besparen met ledlampen
Op de site van de comsumentenbond staat dat het vervangen van gloeilampen en halogeenlampen door ledlampen een besparing oplevert; zelfs als je de nog bruikbare lampen vervangt.
Hoe zit dit met spaarlampen? Ik heb nog een aantal nieuwe liggen. Kan ik die terugverdienen door ze niet te gebruiken?
Hoe zit dit met spaarlampen? Ik heb nog een aantal nieuwe liggen. Kan ik die terugverdienen door ze niet te gebruiken?
Bladzijde 2 / 2
Nee, geen starter nodig, de led starter vervangt de TL starter en geeft de stroom direct door. @MrsJones
Ik ben blij dat ik maar één neonbuis heb die ik eigenlijk niet eens nodig heb, je zult toch alles moeten vervangen in een gymzaal, daar wordt geen mens vrolijk van.
Ik weet niet zeker of bij alle LED buizen een LED starter meegeleverd wordt.
De led starter wordt wel zo genoemd.
Ik heb dat artikel doorgelezen, dat andere ding, vsa? eruit peuteren lijkt me een rotkarweitje
Iets naar boven drukken en naar links draaien en hij komt er zou uit. @MrsJones
Een LED starter wordt ook wel omschreven als een "LED Tube Dummy Starter"
Dan is hij volgens mij overbodig. Als ik een dummy agenda koop heb ik er eentje met blanco bladzijden, die is dus nutteloos (maar wel uitstekend schetspapier).
Kruispost zie ik. Dus ik kan het ook, ik heb niet zo veel kracht in mijn handen, vandaar.
Ik vraag me trouwens af of het aan de stroomrekening te merken is, de energieprijzen gaan omhoog, misschien mogen al die mensen die spaar- en ledlampen hebben aangeschaft blij zijn als ze quitte spelen. Voor je portemonnee hoef je het waarschijnlijk niet te doen.
Ik vraag me trouwens af of het aan de stroomrekening te merken is, de energieprijzen gaan omhoog, misschien mogen al die mensen die spaar- en ledlampen hebben aangeschaft blij zijn als ze quitte spelen. Voor je portemonnee hoef je het waarschijnlijk niet te doen.
De Dummy starter geeft de stroom rechstreeks door met het normale voltage en doet verder niets.
Geen stroom doorgifte, tussen de contactpunten, waar normaal de starter zit, geen licht.

Bladzijde 2 / 2
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.