Consumentenbond.nl

BOX energie: ervaringen?

• 20 januari 2020
  • 5 reacties
  • 1601 Bekeken

ik overweeg om, als consument, zaken te doen met BOX energie. Het is me niet duidelijk of dit een bedrijf is waar je goed zaken mee kan doen. Ik kan het helaas niet goed beoordelen. Heeft iemand advies dan wel ervaringen.

5 reacties

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, ben ook benieuwd of zij er nu voor mij zijn of voor hun eigen omzet.

Ik kreeg een advies voor HR++ -glas met een terugverdientijd van 26,5 jaar.

gesprek duurde maar 5 minuten: ik wist er al te veel van af.. Hij ging snel weer door om aan iemand zonnepanelen te verkopen.. Alleen interessant als je geen enkel verstand hebt van verduurzamen, niet overweg kan met een computer en je compleet wilt laten ontzorgen. 

Badge

Goedenavond,..

Wij zijn Helaas met BOX in zee gegaan.

Nadat het gesprek met * had plaats gevonden zei mijn onderbuik dat het niet klopte… en dat blijkt nu ook.

Het begon al met het aanmelden voor ons bouwdepot ( niet echt nodig maar misschien wel handig) je bent gelijk complete overzicht en controle kwijt want het gaat allemaal via Het kantoor, je krijgt niks te zien en moet maar vertrouwen dat het goed gaat/klopt.

In zijn gladde verhaal had hij het over “diverse” offertes voor spouwmuurisolatie en dubbel glas,

Oftewel we zouden mijn ziens keuze hebben in aanbieders, nou niet!  Je krijgt 2 rekeningen in de bus of je even 50% per nota wil aanbetalen, maar waarom er is toch een bouwdepot?

De nota van de spouwmuur isolatie komt op €1418.70 euro en dat is dan 50%! Dit lijkt mij op het oog erg veel geld omdat mijn berekeningen online zo rond de €1600 uit komt. (glaswol is €15/20 M2 x70 M2 is €1400,00 plus evt extra kosten.)

Dus een mail gestuurd voor uitleg, maar die krijg dat van BOX en de spouwmuur firma niet...en ik wacht geduldig af….we zijn inmiddels in Juli..

----

krijg ik voor een paar weken terug de mail van de glaszetter.

Uit onze administratie is gebleken dat bovenvermelde  factuur nog niet door u is voldaan.

Nu willen wij u er op wijzen dat we pas glas gaan bestellen wanneer we uw betaling hebben ontvangen.

Indien uw betaling dit schrijven heeft gekruist, dan kunt u deze herinnering als niet geschreven beschouwen.

PARDON?

-----

Het totaalbedrag voor het dubbelglas kan wel kloppen, echter krijg je geen gespecificeerde offerte waarop je kunt zien het aantal klap/ramen ventilatieroosters enz. Dus na maanden aandringen en afwachten komt de glaszetter eergisteren langs in een persoonlijk gesprek, blijkt hij alleen het “enkel glas” gaat vervangen maar niet de houten klapluiken waar we gelijk vanaf willen. De beste man geeft aan dat de door BOX gemaakte offerte gewoonweg niet voldoende zou zijn om de klapluiken erbij te vervangen voor voor dubbelglas…dus half werk. Ben ik even blij dat ik heb afgewacht...

En hij adviseert ons om contact op te nemen met BOX….af schuifsysteem (blijkbaar is het contact onderling ook al niet goed)

Inmiddels contact gehad met het bouwdepot, dat zou opgeheven kunnen worden.

Maar nu nog van BOX af zien te komen..

Graag zouden wij advies over hoe wij van dit contract af kunnen komen.

*[Gegevens verwijderd door beheerder i.v.m. privacygevoelige informatie]

Badge

Vervolg van het verhaal hier boven:

Blijkbaar is het lastig van het contract af te komen, dus besloten de aanbetalingen te doen.

Zodoende kwam vanmorgen Plus Isolatie uit Rijssen.  (in opdracht van Box Energie.) om de muur te isoleren met glaswol, maar de uiterst correcte heren van Plus isolatie hebben geconstateerd dat de muur al geïsoleerd is,...met glaswol.

Kortom, Box Energie verkoopt een mooi verhaal.

Wordt vervolgd

Badge

ik overweeg om, als consument, zaken te doen met BOX energie. Het is me niet duidelijk of dit een bedrijf is waar je goed zaken mee kan doen. Ik kan het helaas niet goed beoordelen. Heeft iemand advies dan wel ervaringen.

Ja helaas zijn wij met hem in zee gegaan, ons verhaal staat hier onder.

Reageer