Consumentenbond.nl
Vraag

Brief incassobureau na betalingsregeling

• 12 maart 2020
  • 5 reacties
  • 339 Bekeken

Onlangs ben ik overgestapt naar een andere energiemaatschappij. Ik had nog een betalingsregeling met de oude energiemaatschappij en moest nog 1 termijn betalen van 36 euro voor 1 maart . Stom, maar ben ik vergeten. Vandaag krijg ik een brief van een incassobureau met daarin een bedrag van 77 euro die ik binnen vijf dagen moet betalen. Mag dat?

5 reacties

Normaal zou ik nee zeggen maar u had al een regeling en ik weet simpelweg niet wat de consequenties zijn van het je niet houden aan een regeling zijn. Heeft u niets zwart op wit van uw regeling?

Ik heb er een mailwisseling over en daarin staat dat als ik niet betaal of niet op tijd, dan moet ik het restant bedrag in één keer betalen. Meer niet. 

Ik weet niet beter dan dat onder normale omstandigheden je eerst gemaand moet worden voordat ze tot incasso over mogen gaan maar vermoedelijk zullen ze daar wel een andere mening over hebben. Ik neem aan dat u die €36 ondertussen al snel betaald heeft dus zou ik ze dan maar wijzen op het feit dat u eerst gemaand moet worden en al betaald heeft en kijken wat er van komt.

Reputatie 3
Badge +3

@A. Deen ik vraag me af of er nog een aanmaning verstuurd dient te worden als er al een betalingsregeling van kracht is. Dat zou betekenen dat je een bedrag wat je in termijnen gaat betalen nogmaals  zou mogen vergeten/overslaan want er komt toch eerst een herinnering. Lijkt me niet de bedoeling bij een afspraak die al.uit coulance gekomen is.

Lijkt me dat ts gewoon de 77 euro zal.moeten betalen.

Ik werd altijd gemaand met betaalknop erbij, want vergat bijna standaard deze betalingsregeling (omdat ik door omstandigheden veel betalingsregelingen had lopen) en betaalde dan meteen via de link in de mail. Ging er een beetje vanuit dat ze dit ook bij de laatste termijn zouden doen. ....

Reageer