BTW zonnepanelen terug wel of niet voor KOR kiezen?

• 2 July 2022
  • 2 reacties
  • 95 Bekeken

Reputatie 2
  • Bij het terugvragen van de BTW kun je kiezen om wel of niet gebruik te maken van de KOR. Voordeel van wel gebruiken: Je hoeft maar een keer een formulier in te vullen en een forfaitair bedrag opgeven ..Nadeel: in de drie jaar na deze aangifte kun je geen BTW terugvragen voor nieuwe uitgaven voor zonnepanelen.
  • Voordeel van niet gebruiken van kor: je  kunt nu wel binnen drie jaar opnieuw BTW terug vragen. Nadeel: je moet elk kwartaal aangifte doen en  BTW BETALEN.
  • Mijn vraag is nu: betekent dit dat je in dit geval elk kwartaal het forfaitaire bedrag moet betalen? En je dit niet terug kan vragen? 

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Bij ons doen ze zonnepanelen leveren met een starttarief van €1000 en daarna de prijs per paneel. Wil je binnen drie jaar panelen erbij hebben dan is er weer dat starttarief van €1000. Daarom is het beter wat verder in de toekomst te plannen en in een keer al die panelen te nemen. Dan heb je maar een keer dat starttarief.

Ik weet alleen van mijn leverancier. Geen idee hoe anderen het doen. Deze had binnen twee weken een offerte en binnen een maand leveren. Via de gemeente was pas na 3 maanden offerte en pas na 7 maanden leveren. Ik weet niet beter dan dat die €80 eenmalig is. Het wordt bij mij gratis door de leverancier verzorgd.

Reputatie 2

Dank voor je snelle reactie. Ik ben al wat verder, we hebben de panelen al, ze zijn al betaald en nu kan ik de btw terugvragen van de belastingdienst, doe ik zelf. Daar gaat mijn vraag over. Ik ben het helemaal met je eens dat je beter een paar jaar voor uit kunt plannen, voor zover mogelijk.

Reageer