Consumentenbond.nl
Beantwoord

Collectief aanbod vervanging cv-ketel.

• 6 februari 2018
  • 39 reacties
  • 5449 Bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

@L. de Jong Niets verbiedt je je ketel ergens anders te kopen als je daar een aanbieding vindt die beter bij jouw wensen aansluit.

Dat antwoord had ik ook al. Mijn vraag waarom. Koppeling met een niet eens naar contract. Waarom verplichting. Je antwoorden zijn niet alleen zeer onbevredigend maar ook nog erg omzeilen. Waarom? Geef eens eerlijk antwoord op die verplichting eerste 2 jaar. 

Geef eens eerlijk antwoord op die verplichting eerste 2 jaar. 

Je hebt toch antwoord gehad en je hebt aangegeven dat jij dat geen goed antwoord vindt maar op een of andere manier dringt maar niet door dat de discussie daar ophoudt.

Dat begrijp ik omdat je iets achterhoudt waar je met goed fatsoen geen antwoord op hebt. Waarom die koppeling? WAAROM DIT SOORT ONTWIJKENDE ANTWOORDEN. Fatsoenlijk was geweest. U heeft gelijk..die koppeling begrijp ik ook niet. Volledig onnodig voor een normaal mens die zijn eigen verantwoordelijkheden kent. Op dat niveau had ik een discussie willen aangaan. Dat niveau ontbreekt helaas. Te simpel schijnbaar voor de consumentenbond. Gebrek aan openheid. Zielig en jammer dit soort uitvluchten.

Mijn vraag waarom een GEDWONGEN koppeling met een koop product voor een volwassen iemand die daar zijn eigen oplossing en verantwoordelijkheid niet laat voorschrijven door de consumentenbond, wordt niet beantwoord. Mijn voorbeelden wordt niet op in gegaan en uw voorbeeld van schoenen gekoppeld met veters is ver beneden mijn stand. De beantwoording getuigt niet van voldoende niveau en is zonde van mijn tijd. Zoek het antwoord van iemand met voldoende kennis om te beantwoorden. Sorry hoor, niet iedereen is gelijk. Daar houd ik het dan maar op. Misschien dat Radar, Kassa of mijn krant belangstelling heeft om hier op een ander niveau deze koppeling en onzinnige dwang te beantwoorden.

Kassa en Radar vinden mijn bezwaar dat de Consumentenbond een stukje verantwoordelijkheid van mij wil overnemen door verplicht te stellen dat ik over een garantie periode van minimaal 2 jaar toch 250 euro “service”kosten moet betalen niet breed genoeg voor behandeling in hun programma. Het programma Meldpunt steunt ook mijn standpunt en het ligt op de plank voor evt. behandeling op TV. 

Het blijft schrijnend dat de Consumentenbond  voor de eerste 2 jaar aangeschafte nieuwe CV ketel een verplichte betaalde zorgplicht ha...ha.. opzicht neemt, terwijl ik dat wel zelf kan regelen. Ben daar volwassen genoeg voor inmiddels. Deze koppelings verplichting  bij aanschaf blijft een schandalige actie. Opzichtig  commercieel gedrag. Helaas trappen mensen erin helaas. Het was verstandiger geweest om EEN prijs te noemen incl . 2 jaar garantie. Maar dat maakt een vergelijking met andere installateurs duurder . En dat hele genoemde rijtje voorzieningen bij installatie is een vanzelfsprekendheid van iedere normaal goed functionerende installateur.  

p.s. en er zijn natuurlijk wederzijdse belangen en contacten tussen consumenten TV programma's en de Consumentenbond. Samenwerking op het spel zetten schaadt natuurlijk ook de vriendschap met genoemde wederzijdse belangen. Zo is het cirkeltje rond. De wereld waarin wij leven……..  

Reputatie 7
Badge +6

Eigenlijk is het antwoord van het waarom doodsimpel . De ketel wordt voor een zeer scherpe prijs aangeboden . Gezien de graagte waarmee men onderhoudscontracten probeert te verkopen , zit daar ongetwijfeld een leuke verdienste op . Zeker bij het dure all-in en als de ketel ook nog in de garantieperiode zit . De aanbieder verdient daardoor naar mijn stellige indruk het gemiste stukje winst dubbel en dwars terug . Ook bij 24/7 service kan nooit gegarandeerd worden dat een ketel snel te repareren is . Hangt af van de drukte , de bekwaamheid van de monteur en of het onderdeel beschikbaar is. Ik heb nooit een contract gewild en geen dag spijt van gehad . Wie zelf een beetje handig is , kan een deel van de meest voorkomende problemen ook zelf verhelpen zonder dat de veiligheid in gevaar komt . Denk aan water bijvullen , ontluchten , resetten etc. Meestal is er ook een boekje met storingscodes , de betekenis en wat je moet doen . Uiteraard houdt dat ook in dat voor mensen die niet handig zijn of maximale service wensen en dat geld er voor over hebben , een contract wel de juiste keuze kan zijn .

@L. de Jong hé ben je daar weer.  Ik heb ondertussen zelf gebruik gemaakt van deze aanbieding en het heeft met letterlijk €1000 bespaart tov de beste lokale offerte. Ongelofelijk wat voor marges er gemaakt worden op dit soort zaken. Moet ik natuurlijk wel weer wat van inleveren vanwege het verplichte onderhoud maar dan nog. De actie is nu denk ik voorbij dus laat nog eens weten hoe je het zelf opgelost hebt en of dat dan nog goedkoper was.

Dag beste A, Deen. Lief antwoord hoor. Heb wel andere verschillen gehoord en gelezen. Maar je draait weer om de hete brei heen. Het gaat om een verplichting om mijn "zorg” te waarborgen. Ben geen kleuter. En dat verhaal van onderdelen met kosten van reparatie en voorrijkosten is helemaal lachwekkend. Totale onzin. Daar ga je niet op in. Beetje zwak lieverd. ( mocht je een vrouw zijn)

Je Bert

Beste E. T. WIERUM. Heb tot nu toe 1 keer het water bijgevuld als storing in 12 jaar. Een keer in de 2 jaar laat ik hem schoonmaken door de plaatselijke installateur voor 75 euro. Je slaat de spijkers op de kop. 2 jaar garantie voor 250 euro. Verplicht. Belachelijk met het laatste antwoord van de ....consumentenbond notabene.

Bert 

Reputatie 7
Badge +6

Zo doe ik het ook al omstreeks 40 jaar . Elke 2 jaar een beurt . De weinige storingen altijd zelf kunnen verhelpen . Daarbij moet ik toegeven dat ik redelijk veel zelf kan . Dat gaat uiteraard niet voor iedereen op . Als een monteur niet beviel zocht en vond ik altijd snel een ander . Ik heb meestal heel snel door als iemand zit te klungelen of onnodig iets vervangt of te veel berekent. Ik vind de vrijheid om zelf een firma te vinden die bevalt zonder ergens aan vast te zitten als het tegenvalt erg belangrijk .

Dag beste A, Deen. Lief antwoord hoor. Heb wel andere verschillen gehoord en gelezen. Maar je draait weer om de hete brei heen. Het gaat om een verplichting om mijn "zorg” te waarborgen. Ben geen kleuter. En dat verhaal van onderdelen met kosten van reparatie en voorrijkosten is helemaal lachwekkend. Totale onzin. Daar ga je niet op in. Beetje zwak lieverd. ( mocht je een vrouw zijn)

Je Bert

Ach Schat, ik ben ondertussen zo voorbij aan die discussie dat ik werkelijk niet zou weten wáár ik dan  nog op in zou moeten gaan. Ik zal mijn finale woord nog een keer herhalen want dubbel genaaid houdt beter, als je een deal aangeboden krijgt is dat een geheel, je kunt dus niet delen daaruit pikken en dan zeggen dit wil ik wel en dat wil ik niet, een deal betekent “take it or leave it”. Blijkbaar leave it in jouw geval, zonde want ik heb er echt een geweldige deal aan gehad maar ik ben benieuwd of jij ondertussen een betere gevonden hebt.

Ik ben overigens een steenbok en geen vrouw:joy:

Reputatie 7
Badge +6

Kortom , Laat iedereen lekker doen waar hij of zij een goed gevoel bij heeft . :wink: En dat liefst zonder gekibbel . Make peace, not war . :kissing_heart:

Geweldig antwoord Steenbok. Die had ik allang heel goed begrepen. Zoals je ongetwijfeld gemerkt heb gaat het mij niet om de keuze. Wat dat betreft ben ik inderdaad baas in eigen buik. Het gaat me..en dat had je vast wel begrepen, om de antwoorden die niet deugen. Over garantie, voorrijden onzin, verplichting om service te nemen in een garantie periode. De z.g. zorgzaamheid. Al die onzin had ik niet van een medewerker van de Consumentenbond verwacht. Ongepast van zo'n organisatie. Het gedraai met onzinnige argumenten en het afmaken met take it or leave it.  De kern van de zaak ontvluchten. Bah..daar word ik misselijk van. Als jullie nu een of ander onbeduidend bedrijfje waren dan had ik me er niet druk om gemaakt. Was er boven gaan staan. Maar dit laagvloerse gedraai is stuitend. Daar gaat het om. Zielig…..Amen

Bert

Reageer