Constant stroom aan mails van de consumentenbond voor het energiecollectief

• 7 February 2017
  • 4 reacties
  • 157 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4
Beste allemaal,

Ik begin mij te ergeren aan de hoeveelheid mail die ik van mijn Consumentenbond krijg over het energiecollectief. Waarom zo veel, zo vaak en zo langdurig. Ik begin het gevoel te krijgen dat het energiecollectief een belangrijk deel van een verdienmodel is geworden van de Consumentenbond. Ik ben destijds lid geworden omdat ik vond dat de Consumentenbond van maatschappelijk nut was en om mij te informeren over artikelen en diensten. Nu met het constant blijven zeuren over het energiecollectief, vind ik het gaan lijken op een lastige colporteur of spam. Aandacht besteden aan energieprijzengraag, maar het is wat mij betreft ook een keer klaar.

4 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Beste Willemke, dank je wel voor je feedback, ik ga dit aan mijn collega's doorgeven.
Badge
Wij organiseren het Energiecollectief sinds een paar jaar vier keer per jaar en dat betekent dat je het hele jaar mee kunt doen. Het beste moment om over te stappen van energieleverancier is voor iedereen anders. De één heeft een 1-jarig contract, de ander een 3-jarig en iedereen heeft dus een andere einddatum. Door het Energiecollectief het hele jaar door te organiseren, kan iedereen op het voor hem/haar geschikte moment gebruik maken van de gunstige prijzen van het collectief en dat is wat wij willen: heel Nederland laten profiteren van lage energieprijzen.

Maar wij willen natuurlijk niet dat je het gevoel hebt dat je overspoeld wordt met mails.

Als je al eens bent overgestapt via ons Energiecollectief en je nog in je contractperiode zit, zullen we jou niet actief benaderen. Dat doen we pas weer als je periode is afgelopen. Maar wanneer je je zelf inschrijft voor het (nieuwe) collectief kom je in een e-mailcampagne terecht, waarin we jou informeren over de start van het nieuwe collectief, de uitkomst van de veiling en over de einddatum van het collectief. Onderaan deze e-mails kun je je afmelden voor deze e-mails. Hierbij maken we een verschil tussen afmelden voor het huidige collectief, of een afmelding voor alle toekomstige collectieven.

Helaas kunnen wij niet alle communicatie personaliseren en voor jou uitzetten. Op onze website zal je dus nog wel eens geconfronteerd worden met een uiting van het collectief, maar ook in een nieuwsbrief. We willen immers niet dat je de andere informatie uit de nieuwsbrief mist.

Ik adviseer je dus om je af te melden voor de e-mails van het Energiecollectief en je weer aan te melden op een moment dat je weer prijzen wilt vergelijken en nadenkt om over te stappen. Ik ga er op deze manier vanuit dat je niet het gevoel meer hebt dat je spam ontvangt.
Reputatie 3
Badge +4
Ik krijg volgens mij geen specifieke mailtjes als jullie een wasmachine , stofzuigers of weet ik wat voor artikel vergelijken . Daarom vind ik het vervelend dat de Consumentenbond wel probeert om mij met grote regelmaat probeert te verleiden om via hun, van energieleverancier te wisselen. Als mensen echt willen overstappen, of men er echt voordeel mee kan halen, volstaat het volgens mij ook om er in een algemene nieuwsbrief een paar regels aan te wijden, zoals u met andere onderwerpen ook pleegt te doen
Inderdaad Door te veel e-mails ben ik er in meegegaan,terwijl mijn contract bij de andere nog 8mnd duurden,,Door de duurdere mnd moest ik 450 euro bij betalen..En de nieuwe contact begint gewoon weer aan n nieuwe jaar,,grote fout,,mensen wacht tot je contract af is en begin dan pas aan n nieuwe

Reageer