Consumentenbond.nl

"Consumenten Energiebond"

• 20 juni 2019
  • 21 reacties
  • 3473 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Ik werd gisterenavond gebeld door "de consumenten energiebond" (vanaf nr +31 10 598 7154 / 010 598 7154). Ik had direct door dat het stonk, maar liet ze praten. Ze hadden mijn gegevens: adres, leeftijd. En vertelden dat ik nu (weet exacte cijfers niet) 16 cent voor mijn electriciteit betaalde en dat kon naar 7, en voor gas ook zo'n daling, "mooi toch".

Los van dat ik niet weet hoeveel ik precies betaal momenteel, dacht ik "is dit nu ergens op te vragen, of is dit gewoon bluf?".

Ze begon wat op het oog onschuldige vragen te stellen waarop ik "ja" kon antwoorden, en al denkend hoe ik dit gesprek het best kon sturen en twijfelend of ik "ja" kon zeggen en ze dat niet achteraf zo konden monteren dat ik "ja" zou hebben gezegd op een contract (daar paste ik wel voor op), heb ik ze gevraagd het op de mail te zetten.

Nadien Google-de ik ze even en vond http://www.consumentenenergiebond.nl/ . Bah: uit alles maak ik op (naam van de club, kleuren op de website etc) dat deze mensen er op uit zijn met gebruik van de goede naam van de Consumentenbond mensen een contract aan te smeren.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Goed dat je dit doorgeeft @Raoul Teeuwen, dank je wel! Ik zet het uit bij onze juristen.
Kijk dan ook gelijk even naar dat 'Keurmerk' , want die site klopt ook niet. Links werken niet, teksten kloppen niet en ik krijg niet de indruk dat hier een solide en betrouwbare organisatie achter zit. Zo kun je geen melding doen en is ook niet duidelijk wat het keurmerk inhoudt.
Reputatie 6
Badge +2
Tsja misschien wordt het tijd om een keurmerk op te richten van betrouwbare keurmerken.
Reputatie 4
Badge +5
Bedankt @Raoul Teeuwen, ik heb dit topic en de betreffende website gedeeld met onze bedrijfsjurist.
Hi,
@Monique , @Dennis Pronk

ik werd zojuist ook gebeld door de "Consumenten energiebond". De man aan de lijn viste eerst naar mijn naam. Zonder te antwoorden vroeg ik of dit de Consumentenbond was. Nee, dat was niet zo. Daarna kwam de mededeling dat ze "destijds" voor mij een "overstapservice" hadden geregeld en hij wilde weten of dat bevallen was. Ik stelde dat ik nergens vanaf wist. Ik woon hier al meer dan tien jaar en heb nooit een overstapservice gehad. Wat een onzin! Hij gaf aan dat dit "al twee of drie jaar geleden" was. Alsof ik me dat misschien niet meer kon herinneren?! Tjonge wat een slechte leugens.

Klap op de vuurpijl: "dan verwijs ik u graag naar het belmenietregister aan het einde van dit gesprek." Pardon? Daar sta ik al ingeschreven. "Maar meneer, het kan wel een paar weken duren voordat de registratie rond is" Zucht... Daar sta ik al jaaaren ingeschreven! Als dit "cold calling" was, had hij me niet mogen bellen!

Wat een boeven.

Maar wat doe je ertegen?
Reputatie 5
Badge +6
ik werd zojuist ook gebeld door de "Consumenten energiebond"....

Wat u beschrijft komt me bekend voor; ik had dat niet gemeld, maar zo ging het bij mij ook.

Ja, het belmenietregister is een excuus-truus voor dit soort boefjes/partijen 😞.
Hier hetzelfde verhaal. Hoewel ik altijd nogal achterdochtig ben en dergelijke telefoontjes afkap, ben ik hier tot mijn schaamte toch in gestonken en heb me min of meer laten overbluffen. Ik heb er vanaf het begin een 'umheimlich' gevoel bij, maar had niet eerder dan vandaag tijd om het allemaal goed uit te zoeken. Ik zit nog wel in de 14-dagen bedenktijd en heb daar net via de mail gebruik van gemaakt. Ik heb de mail geadresseerd aan zowel de Consumenten Energiebond (info@consumentenenergiebond.nl) als de energieleverancier waar ik een contract mee zou aangaan (Innova). Hopelijk kom ik er onderuit en heb ik zelf weer grip op welke energieleverancier aan ons levert....
Reputatie 5
Badge +6
@Dennis Pronk Heb je wellicht een update?
Reputatie 4
Badge +5
@Raoul Teeuwen ik heb niets meer gehoord. Ik heb het afgelopen woensdag via mail nagevraagd. Als ik meer weet post ik een reactie.

Update: Onze bedrijfsjurist meldt dat er verschillende onsuccesvolle telefonische contactpogingen zijn geweest. Daarop is besloten om het bedrijf per e-mail te benaderen. To be continued.
Zojuist ben ik ook met het zelfde verhaal gebeld, maar inmiddels hebben ze het nummer aangepast naar 0104931247 / +31104931245. Ook had ik geen vertrouwen in dit bedrijf en ben ik met hem aan de telefoon direct onderzoek op internet gaan doen.

Het was voor hem nieuw en heel vreemd dat er slechte verhalen over het bedrijf op internet staan. Aangezien hij in de gaten kreeg dat dit niet ging lukken was de antwoord op de vraag om mijn gegevens uit het systeem te verwijderen direct: JA! Ik ben niet eens meer gewezen op het belmenietregister.

consumentenenergiebond
consumenten energiebond
gebeld door 0104931247
telefoonnummer 0104931247
Wij werden afgelopen vrijdag ook telefonisch benaderd door iemand van deze club en voordat ik het wist, had die man me een contract aangepraat, met bandopname erbij. Ik heb nu een mail gestuurd dat we ervan afzien, ik hoop dat ze hierop reageren.
Net als hierboven beschreven wist die man veel van onze gegevens en dat vond ik op zich wel vreemd.
Ik hoop dat het te stoppen is....
Ik ben gebeld door telefoonnummer 0105469715.
Ankie
Ik ook ik ben door hun gebeld. En ben er tot mijn schaamte ingetrapt. Mede omdat hij vroeg of de overstap goed was gegaan. Ben onlangs overgestapt. Hij noemde een email adres wat ik eigenlijk niet meer gebruik. En zal de warmte van vandaag wel zijn. Maar ik liet hem veranderen. Wordt ik 3 kwartier later weer gebeld, was ander persoon, die vroeg door wie ik dan gebeld was, hij vertelde oh dat is niet goed nu betaald u nog meer ik draai het voor u terug. Vervolgens ging hij ook gegevens opnoemen, en ja hoor weer verkeerd e mail adres. Nu kreeg ik argwaan heb gezegd dat ik het niet vertrouwde en eerst ging uitzoeken. Waarop hij zei ja maar ik kan emailadres zo voor u veranderen, ik zei nee als je in opdracht van belt, heb je de goeie, maar we hebben storing gehad. Hij kon ook niet vertellen bij welke energie maatschappij ik zat. Even gebeld met waar ik wel heb afgesloten, ze vertelde me dat het idd niet via hun was. Heb gemaild dat ik van contract afzie. Bellen is geen optie krijg bandje en vervolgens zit email box vol.
Reputatie 7
Badge +6
Mensen , ga gewoon NOOIT in op aanbiedingen of wat dan ook via de telefoon , internet of aan de deur of op straat . Kap het direct af en zeg nergens ja op. Als je iets wil kopen zijn er genoeg veiliger mogelijkheden. Ben er ook een keer ingetrapt en daar heb ik van geleerd.
Na het lezen van reacties hier is het me duidelijk dat Consumenten Energiebond een doortrapte en slinkse partij is die mensen met leugen wat probeert te verkopen. Ik ben begin van de week door hun gebeld. Ik had het druk, en normaal kap ik dit soort telefoontje snel af,.... maar... de dame in kwestie zei dat ze mij hadden geholpen met de laatste overstap en dat ze mij gratis een goedkopere leverancier konden aanbieden. Het was allemaal erg drammerig, en ze stuurde een email toe om het nieuwe contract te bevestigen. Ik bleef doorvragen, en kreeg nog een manager aan de lijn, en om een lang verhaal kort te maken ik klikte op de link om te bevestigen. Met in mijn achterhoofd de zekerheid dat ik het altijd weer kon terugdraaien. Ik kreeg toch argwaan, en heb het e.e.a. na gekeken, en ja hoor, het was een andere partij die mij eertijds geholpen had met de overstap. Echt schandalig! Ik heb meteen een mail naar hun gestuurd. Tot nu toe geen reactie gehad (natuurlijk) . En ik heb een mail naar de leverancier gestuurd, Die stuurde keurig een mail met een cancelling van het contract. Weer een les geleerd! Trouwens alle keren (5-7 keer) dat een partij mij benaderde met een goedkopere aanbieding bleken de online vergelijkingssites ALTIJD goedkoper te zijn. Dus never ever ga in zee met telefonische aanbiedingen
Ik werd gebeld met een anoniem nummer. Het bedrijf stelde zich voor als MKB-consumentenadvies. Voor de rest is het verhaal precies hetzelfde. Ze begonnen met te melden dat ik een jaar geleden van energie leverancier was gewisseld en of alles goed was verlopen etc. Zij zouden de contractbewaking doen en of ik ter verificatie even mijn geboortedatum kon geven.
Op de een of andere manier konden zij mijn gegevens inzien, maar kennelijk werden die pas op dat moment opgezocht. Het praatje kwam erop neer dat er een aantal goedkopere leveranciers waren.........etc. Toen viel het kwartje wel.
Vragen van mij
Heb ik een contract met jullie?: nee, wij zijn geen energieleverancier, wij doen alleen de contract bewaking.
Wat is jullie verdien model?: Wij worden betaald door de energiemaatschappij als klanten overstappen.
U overtreedt de regelgeving, ik sta in het bel me niet register: Ja dat kan omdat wij alleen de contract bewaking doen.......
Duidelijk gemaakt dat ik dit soort dingen nooit telefonisch doe en dat ik niet op dit soort telefoontjes zit te wachten.

Ik heb een klacht ingediend bij Consuwijzer.nl Dat kan ik iedereen aanraden. Die kunnen ook boetes opleggen.
Wat mij eigenlijk het meest verbaast is dat ze aan mijn energiegegevens konden komen. Liggen die gegevens gewoon op straat, of was daar die truuk met vragen naar de geboortedatum voor nodig?
Zo ook net gebeld door Consumenten Energiebond met het nummer 010-5469715

Wat een slimme actie wat deze verkoper deed niet normaal meer, zeggen dat hij namens mijn energie bedrijf belt en dat ze al eerder contact hebben gehad met mij en als de energie prijzen lager zouden worden mij zouden bellen dus ik zij mooi wat scheld me dat 100 euro per maand, hij lacht nee niet helemaal, maar ik vraag hem van of voor welke bedrijf hij mij belt zegt hij weer consumenten Energiebond, nee dat vraag ik u niet welke van wie ik nu de energie heb, zegt hij ik ben niet achterlijk ik ik ook niet, nauw ik bel wel een andere, verbinding verbroken.

Dus kijk uit als u door dit nummer gebeld worden zeg op zijn vragen geen JA wand je stap zo over zonder dat je het wilt, het zijn pure oplichters .

Groetjes Peter
Reputatie 3
Badge +5
Bedankt voor jullie meldingen @Femme Verbeek en @Gebruiker1568112070, ik heb deze intern doorgezet. Wanneer ik een update heb zal ik het in dit topic vermelden.
en ze zijn nog steeds bezig om met mooie praatjes zoals hierboven allemaal beschreven zo is het bij mij ook gegaan had ook gelijk mijn twijfels ze zijn erg opdringerig vertellen onwaarheden en daar kom je door door te vragen achter dat er verschillende dingen worden gezegt ook de baas nog ervoor gehad omdat ik niet over te halen was ook hij was zeer opdringerig liet mij niet uitpraten dus ik hem ook niet meer en ineens was het tuuttuuttuut je moet wel heel standvastig zijn wil je hen weerstaan ongehoord hoe dit gaat
Ik ben er dus wel ingetrapt en kan ze nu ook niet bereiken. Ik voel me echt genaaid.
Reputatie 7
Badge +6
Ik vind er intrappen een te sterke uitdrukking , @Brigitta-D . Het wordt hoog tijd dat we beter beschermd worden tegen dit soort smerige streken . Consumenten hebben te weinig machtsmiddelen , tenzij ze een zeer moeizaam traject willen doorworstelen of ermee naar een TV programma willen . Dan kan het plotseling bijna altijd WEL supersnel opgelost worden . Als de politieke wil er is , moet dit veel beter kunnen. Ook Klachtenkompas is een mogelijkheid mits het betreffende bedrijf daar aan wil meewerken.
Reputatie 1
Badge

Kijkt u hier eens: http://www.elemander.com/onze-merken.html

consumenten energiebond, MKB energiebond enz.. Allemaal handels- merknamen van dezelfde club..

Reageer