Beantwoord

Coolblue Energie storing slimme meter

• 15 November 2021
  • 6 reacties
  • 122 Bekeken

Ik ben nog niet zo lang bij Coolblue energie.
Het valt me op dat ze deze maand nog geen meterstand op de website hebben staan.
Normaal is dat uiterlijk de 5e wel gelukt.
De helpdesk vertelt dat de netbeheerder de uitlezing van de slimme meters niet meer onder controle heeft.
Gebeld met de netbeheerder, die kon precies zien op welke tijden ze de meter uitgelezen hadden.
Met al het gedoe tegenwoordig, wordt ik daar best een beetje nerveus van.

Wie is ook wat raars opgevallen bij Coolblue Energie?

icon

Beste antwoord door W.P 15 November 2021, 21:46

Bekijk origineel

6 reacties

Netbeheerders lezen toch iedere dag de meter uit? Althans ik kan bij mijn leverancier iedere dag de verbruiksgegevens zien.

Als je dat wenst, gebeurt dat ook.
Mijn meter is 4 dagen geleden voor het laatst uitgelezen. (kun je zien op de meter)
In het logboek van de netbeheerder staat dat Servicehouse hem ook uitgelezen heeft op de 2e.
Blijkbaar hebben ze de oude bedrijfsnaam ook nog steeds.

Reputatie 4
Badge +3

Netbeheerders lezen toch iedere dag de meter uit? Althans ik kan bij mijn leverancier iedere dag de verbruiksgegevens zien.

Dat kan ik ook. Maar daar moest ik mijn netwerkbeheerder wel toestemming voor geven zodat mijn energieleverancier de meterstanden konden krijgen.

Reputatie 5
Badge +5

Je kunt het inderdaad op de meter zien wanneer hij het laatst uitgelezen is, meestal even na twaalven s nachts.
Ik krijg elke maand een mooi overzicht op de mail van de energie leverancier over het verbruik, de schatting voor de rest van het jaar en hoe ik het doe t.o.v. anderen ook zo rond de 5e of de 6e van de maand.
Mijn eigen monitoring systeem leest hem vol continu uit.

Reputatie 2
Badge +1

Begin november 2021 heb ik op “Mijn Coolblue” de meterstanden van 1 november kunnen inzien. 
Geen rare dingen bemerkt. 
Ook e-mail hierover ontvangen. 

Vandaag toch nog een overzicht per mail gekregen.

Reageer