Coolblue zonnepanelen

• 10 December 2021
  • 18 reacties
  • 1799 Bekeken

Waarschuwing voor Coolblue zonnepanelen.

Ga zonnepanelen laten installeren. Na veel denken, rekenen en 5 offertes valt de keus op Coolblue. Krijg een mail om € 200.-- over te maken als aanbetaling. Binnen 2 werkdagen zal er dan contact met me opgenomen worden om verdere afspraken te maken. Termijn van 2 dagen is ruimschoots verstreken, neem dus zelf maar het initiatief. Na ongeveer 10 minuten eindelijk een persoon aan de lijn.

(We leven op dit moment 10 december 2021.)

Dame aan de telefoon komt vertellen dat men AL op 11 januari 2022 om 11.00 uur tijd heeft om met mij  nadere afspraken te maken. Installatie gaat dan nog minstens 4 weken duren ook nog afhankelijk van het weer.

Dit is dus duidelijk als waarschuwing bedoeld voor degene die ook met Coolblue in zee willen voor zonnepanelen.

18 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Ik denk dat dit overal voorkomt.
Alle installateurs hebben het razend druk, door de gestegen energie prijzen wil iedereen snel zonnepanelen en warmtepompen.
Ik heb ook aanvragen gedaan voor warmte pompen, 2 van de 6 reageerden helemaal niet, een gaf per mail aan het te druk te hebben, en twee heb ik wel aan de telefoon gehad, maar het verhaal kwam op het zelfde neer.
Er bleef nog 1 over en die komt half januari kijken, ruim twee maand na de aanvraag.

@E.T. Wiersum Bij verkoopgesprek wordt gemeld: installatie 4 tot 6 weken na orderacceptatie. Order accepteren doe je door  € 200.-- aanbetaling over te maken. Na betaling kreeg ik een mail dat men binnen 2 werkdagen contact op zou nemen om definitieve afspraken te maken. Die 2 werkdagen worden dus opgerekt naar meer dan een maand. ALLES VOOR EEN GLIMLACH……… 

Dat weersomstandigheden roet in het eten kunnen gooien snap ik ook en daar heb ik ook geen probleem mee…..

@Free Spirit………… Zie ook mijn reactie op E,T. Wiersum………… waar het mij om gaat is dat men de afspraken niet nakomt. Nota bene de afspraken waar ze zelf het initiatief toe nemen.

Reputatie 7
Badge +5

als afspraken niet nagekomen worden is dat volgens mij een reden om de overeenkomst te beeindigen en uiteraard die 200 eur terug te claimen. Maar daar zou je even de voorwaarden van de overeenkomst op na moeten slaan. 

En of je elders wel snel(ler) geholpen wordt is de vraag, zoals al aangegeven

Ik zou die aanbetaling ook terug vragen want als ze zo beginnen is dat meestal een slecht teken. Drukte is geen excuus. Je neemt een klant aan als je hem kunt bedienen of niet. Zeker in tijden van overvloed - voor deze bedrijven is het een geweldige tijd - kan dat geen probleem zijn.
Je hebt volgens mij ook wel heel vroeg iets aanbetaald.

Reputatie 7
Badge +6

Een aanbetaling wordt normaliter alleen gevraagd als er tevoren kosten gemaakt moeten worden of iets speciaal op maat gemaakt moet worden wat niet of moeilijk aan een ander verkocht kan worden als de klant afzegt . Dan is dat terecht . In dit geval gaat dat vrijwel zeker niet op . Dan wordt aanbetaling eigenlijk gebruikt ( of misbruikt ? ) om te voorkomen dat de klant zich bedenkt nadat het vertrouwen een deuk krijgt of weg is . Ik vrees dat ze het niet terugstorten als je de order intrekt . 

Reputatie 7
Badge +8

Coolblue stelt voor zonnepanelen een stappenplan op.  Inde stappen 1 t/m 4 wordt één en andertdoorlopen en bespropken. Stap 5 stelt: Ben je helemaal tevreden met je zonnedak? Dan ga je akkoord met de offerte en doe je een aanbetaling van € 200,-. Daarna bellen we je terug voor een telefonische intake met de werkvoorbereiders. In dit gesprek bespreken we hoe we je installatie gaan uitvoeren. We bespreken onder andere het kabeltraject van de omvormer naar je meterkast. Het is handig als je tijdens dit gesprek thuis bent zodat je een blik kunt werpen op je meterkast. Hebben we alles besproken? Dan prikken we een datum voor de installatie.

Waar is het fout gegaan, bij stap 5. Komt Coolblue dat niet na. Dan zou ik maar stoppen.

Ik zou mijn zonnepaneleninstallatie nooit gekocht hebben als er niet eerst iemand was langsgekomen om te kijken hoe dat zou moeten, ook al heb ik een vrij standaard huis.

Klopt, wie dagbladen of nieuws goed bijhoud weet dat de installateurs wegens overvolle orderboeken wachttijden van maanden hebben. Mede dor te kort aan vakmensen . De tijd dat de mensen inde kantine zaten te wachten voor een opdracht is lang voorbij. Daarbij de winter periode niet de makkelijkste periode is voor werken op het dak. Voeg daarbij schaarste van deze panelen , want in Europa zijn geen producenten van betekenis meer. Dus komt uw meuk uit China. En daar heerst chaos. Containers zijn schaars, fabrieken zijn in sommige gevallen dicht( Covid 19-21 ka. Corona)  En Nederland is niet de enige afnemer van panelen.  Dus zonnepaneel klant: Oefen u in geduld . De schoonste zaak van dewereld

Coolblue de grootste amateur club die er is. Blijf er verre van!!!

17 december 2021 installlatie nieuwe meterkast 8 panelen en omvormer. ( Alles geregeld op een dag !!! LOL) Vanaf dat moment is het een groot drama, letterlijk alles wat er fout kon gaan is fout gegaan.Meterkast aansluitingen uitleg was geen tijd voor. Met zaklantarens de monteur moeten bij lichten. Wifi dongel werkte niet een tweede nieuwe ook niet, een bedrade aansluiting dan maar, kabel was te kort, nieuwe langere kabel  aangesloten, stekkers verkeerd gemonteerd waarna ik zelf nieuwe moest gaan kopen en het bonnetje naar Coolblue zou moeten gaan sturen, alles heeft een week gewerkt waarna de omvormer de geest gaf en er helemaal mee is gestopt  en tot op heden 16-4-2022 nog steeds niet is vervangen. Wij hebben al veel saldering mis gelopen en een helpdesk van CoolBlue die wanneer het hun uitkomt reageerd op vragen. Kortom, conclusie,  CoolBlue nooit meer, zelfs een excuus kan er niet vanaf. Ze laten domweg dagen/weken, niets meer horen.  God zij dank hebben wij behalve de twee honderd verplichte euro verder nog geen cent betaald aan deze troep en ik ben zeer benieuwd of zij het lef hebben om een volledige factuur te sturen wanneer  hun rotzooi eindelijk is opgelost na vier maanden+. Ik vrees dat zij echt zo brutaal zullen zijn, want echter, klanten genoeg die zich graag door deze amateurs willen laten belazeren.

Reputatie 6
Badge +3

Als er een tekort aan goed opgeleid ervaren personeel is vraag ik me af wat het niveau van zo’n Coolblue is. Een ervaren monteur met een vaste baan bij een betrouwbaar installatie bedrijf gaat niet zomaar bij Coolblue werken. Ik zou daarom nooit in zee gaan met zo’n club.

Reputatie 5
Badge +3

Inderdaad: er is een schrijnend tekort aan technisch personeel. Of het een tekort aan ervaring is, wil ik nog niet stellen, maar die kans is groot, want het is booming bussiness.  Dongels stuk kan gebeuren, maar kan zo aan het tekort aan wifi zijn op de plaats van de omvormer. Ze hebben geprobeerd om het op te lossen. Ga maar eens proberen om die stekkertjes goed aan zo'n snoer te zetten. Ik heb het een paar keer gedaan, maar dat kan zo een keer fout gaan.

Het grootste probleem is momenteel het tekort aan omvormers. Levertijden van 4 maanden zijn heel gewoon. Probeer die omvormer maar eens te kopen.

Gewoon even geduld hebben. Ze zullen het prima oplossen. Je hebt gewoon pech gehad en je hebt garantie.

Reputatie 5
Badge +5

@Gebruiker1649975739 of zij het lef hebben om een volledige factuur te sturen.

Die zal zeker komen. Met wat voor voorwerk had je misschien een betere keus kunnen maken.

Ik zou een nieuwe auto ook nooit op internet bestellen met dealer garantie, welke dealer wil jou de fabrieks "dealergarantie" geven als je niet bij hem gekocht hebt.

Ik weet wel zeker dat het voor jou wordt opgelost.

Deze "winkel" gaat de service/garantie procedure volgen als die zij voor al  hun artikelen voeren "produktgericht" .

Als de installatie (met de bedrijfskleding coolblue) door derden wordt uit gevoerd wordt het verhaal installatiegarantie iets bewerkelijker.

Heugelijk bericht, de inverter gaat al op 12 mei worden vervangen. Op vijf dagen na, 5 maanden na installatie. Wat betreft een betere controle om de juiste keuze te maken. Wijsheid achteraf is altijd de simpelste weg. De reviews van Zonnenpanelen CoolBlue,  zijn zoals het lijkt, door hun zelf of hulpjes geschreven zij prijzen zichzelf helemaal de hemel in. Het hulp meisje aan de telefoon vandaag begon zelfs te lachen toen ik begon over de vette factuur die wel gaat komen, ik heb de verbinding toen maar verbroken, veel beter voor mijn bloeddruk. Ik ben zomaar bang dat het nog lang niet over is en er nog meer gelazer gaat komen. Mag ik eisen dat ze de hele troep weer weg gaan halen, reden, een soort wan- prestatie.Ik heb eigenlijk geen idee of dat kan.

Mag ik eisen dat ze de hele troep weer weg gaan halen, reden, een soort wan- prestatie.Ik heb eigenlijk geen idee of dat kan.

Zeer waarschijnlijk staat daar wel iets over in de verkoopvoorwaarden, met name wat het kost. 

Reputatie 5
Badge +5

Mag ik eisen dat ze de hele troep weer weg gaan halen, reden, een soort wan- prestatie.Ik heb eigenlijk geen idee of dat kan.

Zeer waarschijnlijk staat daar wel iets over in de verkoopvoorwaarden, met name wat het kost. 

Of dit dan “niet goed geld terug” garantie gaat worden? En de installatie garantie hoe gaan ze daar dan mee om?

En moeten/mogen zij dan de kans nog krijgen om alle “fouten” te herstellen.

Dit zal een lange weg worden, het zou wel fijn zijn als u nu op korte termijn toch een goed werkende installatie afgeleverd krijgt.

Korte termijn?? "In een dag alles geregeld", niet mijn slogan, na vijf maanden, wie weet werkt het eindelijk. Vreemd dat ik er weing vertrouwen meer in heb. Na vijf maanden kansen/fouten is de maat wel een beetje vol.

Reputatie 7
Badge +5

‘de maat vol’ is meestal geen goede juridische basis. ik zou inderdaad eerst even goed het contract en voorwaarden doornemen, dan even bellen met de rechtsbijstand wat wel of niet kan

Reputatie 7
Badge +6

Minstens 4 weken vind ik te vaag . Dat zou theoretisch ook over een jaar kunnen zijn . Ik had een uiterste datum willen weten alvorens ja te zeggen  . Zo heb ik het ook gedaan . En ja , natuurlijk kan het weer roet in het eten gooien . Vooral als er sneeuw of ijs op het dak ligt . De meeste installateurs hebben het razend druk , dus een wachttijd van enkele maanden is heel gewoon .

Reageer