Cv ketel defect na vervanging voor " slimme meters "

• 28 October 2017
  • 5 reacties
  • 5806 Bekeken

Bij vervanging van beide meters (gas + gasreduceer en electra) door slimme meters+nieuwe druk reduceer, faalde onze combieketel. S,morgens nog uitgebreid gedouched !!!! Monteur van alles geprobeerd (onluchten 5x) maar nada, niets. Wel vonken geen onsteking.
Op aanraden van Liander een cv monteur laten repareren , vervanging van branderblok. Ook declaratie formulier ontvangen. € 190 gedeclareerd.
Schetst mijn verbazing. Na twee weken, declaratie geweigerd...
Apparaten moeten daar tegen kunnen .....dus geen verantwoordelijkheid voor de Liander !!!!
Moet me eens gaan verdiepen in mijn rechtspositie, Het gaat in ieder geval tegen al mijn rechts gevoel !

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Beste @R.V. Schuld,

Welkom op het forum. Leuk dat je ons gevonden hebt!

Ik vind het erg vervelend om te horen dat de situatie helaas zo gelopen is.
Het viel mij op dat je op je account aangeeft lid te zijn van de Consumentenbond.
Daarom zou ik je ook graag willen adviseren eens contact op te nemen met ons adviesteam.
Als lid van de Consumentenbond helpen we je namelijk graag met je vragen omtrent consumentenrecht.
Je kunt ze van maandag t/m vrijdag bereiken, van 09:00 tot 18:00 op 070 445 45 45.

Ik hoop dan ook van harte dat zij je kunnen helpen in je rechtspositie, en je er hopelijk alsnog uit mag komen met Liander.

Vriendelijke groet,

Monique van de Beek
Reputatie 5
Badge +5
Bij het vervangen van de gasmeter is het verstandig om na de wisseling even, zo mogelijk, het gasfornuis open te draaien om lucht uit de gasleiding weg te krijgen. Misschien is de monteur vergeten om dit aan te raden? Als je dit niet doet zal de luchtbel in de gasleiding de volgende keer dat de cv-ketel aanslaat daar terechtkomen, wat eventueel een probleem met de ketel kan veroorzaken. Ik ken de precieze situatie natuurlijk niet, maar voor de discussie met Liander is het misschien nog relevant om dit erbij te betrekken.

NB voor andere meelezers: vergeet niet het gasfornuis weer dicht te draaien na het ontluchten! Door de luchtbel zal de gaspit uitgaan en dan kun je over het hoofd zien dat het fornuis nog aan staat!
Uiteindelijk een brief geschreven dit aan mijn rechtsbijstand voorgelegd. Deze heeft het beoordeeld en de " vordering " overgenomen. Komt erop neer dat zij mijn finianciele schade vergoeden en alle rechten (tot vervolging, of niet) overnemen.
Alhoewel ik finiancieel gecompenseerd ben, strookt dit niet met mijn rechts gevoel, dat een nuts bedrijf Liander hier mee wegkomt.

Efijn einde verhaal !

dat een nuts bedrijf Liander hier mee wegkomt.

Ik ben het van harte met u eens maar als niemand de rechter om een uitspraak vraagt zou ik niet weten hoe ze dan tot de orde geroepen zouden moeten worden.
Klopt, geeft een dubbel gevoel. Maar een lering uit deze les is dus , voordat Liander aan iets begint bij u bijvoorbeeld, zoals meters vervangen, zwart op wit eisen dat alles weer werkend wordt opgeleverd, voordat men weer vertrekt.

Reageer