CV ketel + installatiebedrijven

• 27 August 2015
  • 10 reacties
  • 3742 Bekeken

Ik heb vorige week bezoek gehad van een adviseur van Energiewacht voor een nieuwe HR CV-ketel. Hij beval mij een Intergas HRE 24/18 (CW3) aan. Heeft iemand ervaring met deze CV-ketel?

Wie heeft er ook ervaring met Energiewacht en kan nog een andere installatiebedrijf in Groningen aanbevelen?

10 reacties

De Consumentenbond, daar heb je echt (n)iets aan!

http://www.consumentenbond.nl/cv-ketel/producten/i...

Misschien deze reviews eerst eens doornemen?

http://www.kieskeurig.nl/cv-ketel/product/223576-intergas-kombi-kompakt-hre-2418/reviews

Ikzelf heb inmiddels drie ketels versleten en kan drie romans daarover schrijven. In het huidige huis beschik ik over een vloerverwarming, een convector en radiatoren, terwijl warm water ook geleverd moet worden. M.a.w. klakkeloos de Beste Koop overnemen of een adviseur op zijn blauwe ogen geloven gaat ook niet zomaar. Mijn HR-ketel moest dagenlang door een fabrieksingenieur op afstand met een laptop ingeregeld worden. Ik zou inderdaad nog een second opinion opvragen bij een plaatselijke zelfstandige jonge installateur die zijn nieuwe klanten nog ouderwets moet 'verdienen'. Ketens.......hebben veel werk in opdracht van verhuurders en corporaties en daar ontbreekt het soms ook aan de objectieve individuele benadering bij voorbeeld door bepaalde merken te favoriseren uit eigenbelang. Tenslotte zou ik koop èn huur laten aanbieden, incl. separate onderhoudscontract.

ERGO: Blijven dan nog de reviews en misschien nog een verdere forumdeelnemer, die toevallig dezelfde ketel al langer in gebruik heeft.......

Suc6 ermee!
Moet uw verwarmingsketel (binnenkort) vervangen worden, neem dan de warmtepomp en de subsidie eens mee.....HIER in uw overleg.
Reputatie 7
Badge +5
plaats je nou kieskeurig.nl boven de consumentenbond??

als er 1 consumentensite niet objectief is, dan is het wel kieskeurig.nl

plaats je nou kieskeurig.nl boven de consumentenbond??

als er 1 consumentensite niet objectief is, dan is het wel kieskeurig.nl

Geplaatst door E.B.F. Stroeve op Jun 1, 2016.
Nee, de Consumentenbond staat hierboven duidelijk als eerste genoemd en bij kieskeurig.nl zijn juist de getoonde commentaren weer voor de vraagsteller interessant.....(hoop ik!).
Reputatie 5
Badge +5
Bij onze volgende test van cv-ketels (later dit jaar) zullen wij ook over de resultaten van een groot panelonderzoek onder consumenten publiceren zodat onze leden ook aspecten als 'hoe lang gaat een ketel mee, zijn er vaak reparaties nodig, hoe tevreden zijn eigenaars van zo'n ketel' bij de aankoopbeslissing mee kunnen nemen. Op merkniveau wel te verstaan. Zo'n onderzoek kunnen wij niet op niveau van afzonderlijke ketelmodellen uitvoeren.
Reputatie 5
Badge +5
... en over de keuze voor een installateur geven wij dit advies.

Ik heb vorige week bezoek gehad van een adviseur van Energiewacht voor een nieuwe HR CV-ketel. Hij beval mij een Intergas HRE 24/18 (CW3) aan. Heeft iemand ervaring met deze CV-ketel?

Wie heeft er ook ervaring met Energiewacht en kan nog een andere installatiebedrijf in Groningen aanbevelen?

Geplaatst door H. Smit op Aug 27, 2015.
[quote]

Bij onze volgende test van cv-ketels (later dit jaar) zullen wij ook over de resultaten van een groot panelonderzoek onder consumenten publiceren zodat onze leden ook aspecten als 'hoe lang gaat een ketel mee, zijn er vaak reparaties nodig, hoe tevreden zijn eigenaars van zo'n ketel' bij de aankoopbeslissing mee kunnen nemen. Op merkniveau wel te verstaan. Zo'n onderzoek kunnen wij niet op niveau van afzonderlijke ketelmodellen uitvoeren.

Geplaatst door Peter van der Wilt op Jun 16, 2016.[/QUOTE)___________________________________________________________________________________

BESTE BERICHT

Een lang gekoesterde wens gaat eindelijk in vervulling.....! Advies met meerdere dimensies.

Merkbeoordeling. Klantervaringen. Levensduur uit de praktijk. Reparatiequote van de gebruiker. De klassieke laboratoriumtest. Eerste indruk. Een absoluut holistische primeur en gebalde informatie als kenmerk voor een moderne Consumentenbond. Hier wordt ik nu blij van......;-))))))

Misschien wordt ik dan toch weer ooit lid van de Consumentenbond.
Ik heb vorig jaar een CV-ketel aangeschaft via Warmgarant. Een landelijk bedrijf dat werkt met lokale installateurs.
Reputatie 7
Badge +6
Ik zou zo graag weten waar ik een goed installatiebedrijf vind in de omgeving van Emmen . Wie ik er ook bij haal , telkens zijn er weer ergernissen. Steeds zeg ik : Ik betaal liever iets meer dan dat het niet goed is. Maar telkens zijn er weer problemen , die ik dan meestal zelf maar oplos als keer op keer ze er weer bij halen niet helpt. Belachelijk ! Zijn er dan geen vaklieden meer ? Of heb ik gewoon domme pech. Ik geef ze carte blanche, als het maar goed gebeurt en vervolgens gebeurt het NIET goed . Grrrrrrr !!!
Beste E.T. Wiersum,

Kijk op de website van Warmgarant. Dit is een landelijk bedrijf en bieden CV-ketels aan voor goede prijzen en werken met lokale installateurs.

Ik heb er goede ervaring mee.

Met vriendelijke groet,

H. Smit

Reageer