Consumentenbond.nl

CV Totaal ervaringen gezocht

• 22 januari 2019
  • 25 reacties
  • 3741 Bekeken

Badge
WIe bij cvtotaal cv gekocht?
Bij test van nefit HRC30 staat 2 winkels waar deze cv verkocht wordt voor €1313,15.
Is een erg groot verschil met Feenstra en installateur n eigen plaats.
Wie o wie heeft met deze ervaring. Zag revieuws met een 10 maar ook met een 1 door verschillende.
Wilt u ons aub helpen.
Groet Dinie

25 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Doordat installateurs voor zover ik weet kunnen vragen wat ze willen , kunnen er grote prijsverschillen zijn . Ook wordt er vaak gewerkt met een prijs inclusief montage en materiaal waardoor helemaal niet te zien is , wat we voor de ketel betalen. Dat was bij mij het geval. Gewoon een installateur zoeken die aan gebruikelijke kwaliteitseisen voldoet en prijzen vergelijken. Reviews zeggen niet alles doordat ze vaak niet betrouwbaar zijn , maar het is wel een leidraad.
Reputatie 7
Badge +5
Kijk ook wat de combinatiekorting is met een onderhoudscontract met snellere service, als er ineens uitval is van je ketel.
Er zijn behoorlijk wat leveranciers door heel het land met een goed onderhoudscontract b.v Breman, Feenstra enz.
Badge
Ik kwam bij cvtotaal door de test van consumentenbond. Vandaar eigenlijk mijn vraag of iemand met deze ervaring heeft. zij vragen voor exact dezelfde cv enkele honderden euro's minder. Ook de thermostaat is bij eigen installateur 250 en bij hen 175,0. Installateur zei dat het niet goedkoper kon en dat dit aan nefit ligt. En dat begrijp ik dan niet. Dacht dus: effe naar het forum van de consumentenbond
groetjes Dinie
Reputatie 7
Badge +5
Ah, nu begrijp ik de vraag pas goed, cvtotaal is goedkoper dan de installateur.

Daar kan een simpele verklaring voor zijn, cvtotaal besteld in één keer tientallen van dezelfde producten tegelijk, minder orderkosten en verzendkosten en misschien zelfs ook rechtstreeks bij de fabrikant.
Daarnaast bestaat er vaak een bulkkorting boven 10 of boven 100 en boven de 1000 tegelijk bestellen.
En/of aan het einde van het jaar een bulkkorting over het totaal met hoe meer ingekocht hoe meer korting bij de fabrikant.

Een kleine installateur moet deze per stuk bestellen bij zijn groothandel, die er ook nog wat aan moet verdienen, daarnaast kost bestellen per stuk meer tijd en meer orderkosten en meer verzendkosten om de ketel bij de kleine installateur te krijgen.
En dan werkt een landelijke installateur veel efficiënter met meerdere plaatsingen op één dag en alle mogelijke aansluitingen die nodig zijn in de auto.
De kleine installateur zal niet alles op voorraad hebben en zal dan de juiste aansluitingen en muurdoorgangen ook apart moeten bestellen, anders gaat in de voorraad, veel te veel geld zitten, als je alles al een keer kunt gebruiken.
De grote jongens huren wel vaak ook de kleinere in om de ketel te plaatsen, dan hoeven zij niet iedereen in dienst te hebben, dat scheelt kosten, als het rustige tijden zijn.

Maar rekent de installateur de volledige installatie mee?
Zo ja, dan wordt het weer een heel ander plaatje, want bij cvtotaal kost het met volledige montage:

Nefit Trendline II HRC30 CW5 (A-label pomp)
  • Gratis CVketel installatiepakket
  • Veilige installatie
  • Geen maandelijkse kosten
  • Erkende installateur

€ 1.663,52 incl. BTW
Reputatie 7
Badge +5
@D. van der Veen even nog een vervolg van mijn bericht hierboven:

Over welke Nefit HRC30 hebben we het, er zijn namelijk 4 of meer verschillende soorten en prijzen.
Badge
Hoi Bert.
De installateur heeft trendline HRC305 .Dat is dan een hele andere??
Super bedankt voor je uitgebreide uitleg. Blij mee.
Groet Dinie
Reputatie 7
Badge +5
Van deze heb je 2 soorten: Ik zie niet direct het verschil tussen deze 2.

Nefit Trendline HRC30 II CW5 (A label)

Nefit Trendline II HRC30 CW5 (A-label pomp)
Badge
Heel erg bedankt
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb een cv ketel besteld bij en laten plaatsen via CVtotaal . Deze is eind vorige week geplaatst. Ik las positieve recensies over CVtotaal, de installateur staat daar in feite los van, ze hebben contacten met verschillende installateurs door het hele land.

Mijn prijs was 1550 voor de CV ketel inclusief montage ( + nieuwe dakdoorvoer).
Bij Feenstra was de offerte 3200 euro voor dezelfde arbeid + zelfde ketel.

Inderdaad een enorm verschil

CV totaal geeft overigens wel inzicht in de prijs; hoeveel voor ketel, wat voor montage etc.

Het is (voor zover ik kan weten, ben een leek) goed gedaan, prettige communicatie en goede service.

Bij CV totaal kun je ook nog (als je wilt) in 3x betalen over een periode van 60 dagen zonder rente /extra kosten.
Reputatie 7
Badge +6
Kijk eens aan . Het loont dus om wat rond te struinen . Feenstra mag als ze dit lezen , komen uitleggen hoe ze aan die gigantische prijs komen. Graag zonder gebruik van het smoezenboek. 🤔
Reputatie 7
Badge +7
Geachte leden en Diny,
Een kleine opmerking, wie denken jullie wie die de prachtige en vaak herhalende TV reclame van Feenstra moet betalen??? Volgt de adviezen dus op, kijk goed rond, vergelijk en het internet is daar uitermate geschikt voor.
Reputatie 7
Badge +6
Dat heb ik al meermalen gezegd Leo . Van enorm veel reclame maken wordt een product heus niet beter . Wel duurder en soms veel duurder. Toch laten we ons kennelijk massaal beetnemen. Anders zou er niet zo ontzaglijk veel reclame gemaakt worden. Consumenten zouden er daarom goed aan doen om producten en diensten waar zeer veel reclame mee wordt gemaakt , juist te mijden. Toch verklaart het nog niet , waarom Feenstra bijna twee keer zo duur is. Zouden er echt zo veel mensen zijn die gewoon iemand bellen zonder te kijken wat anderen vragen?
Reputatie 7
Badge +7
Beste E.T. Wiersum,

Wat het laatste betreft, ik vrees van wel. Ik zoek het altijd goed uit, vergelijk het altijd met elkaar, laat offertes maken ..... wel bij zinvolle zaken, niet iets pietepeuterig, maar dan krijg ik nog vaak het verwijt dat ik een muggenzifter ben of het onderste uit de kan wil hebben, of voor een dubbeltje op de eerste rang, je ken de spreekwoorden wel. Ik trek me daar niet veel van aan, ik heb er altijd baat bij gehad het zo te doen, en vooral op internet. Het gaat echt niet om 50 cent, maar het scheelt vaak tientallen Euro's. (en eerlijk vergelijken, zelfde merken, zelfde kwaliteit enz.) Echt kost het bij de één 99 Euro, bij de ander zomaar 49 Euro, geen onzin ik kan voorbeelden zat geven. Maar als anderen dat niet doen, oké moeten zij weten, ik heb er geen last van, vind het alleen niet verstandig.

En van die reclame, volledig eens. Die Feenstra zie ik heel wat keer voorbij komen met die bestelwagentjes, maar er zijn er nog veel ergere. Soms 3x in één reclame en iedere reclame weer (ik ken ze vooral uit TV reclames, en dat zijn niet de goedkoopste reclames). De uitspraak die je doet..... anders zouden er niet zoveel reclames zijn, vul ik altijd nog bij met als ze zoveel reclame kunnen maken moeten ze wel heel veel op het product verdienen. Groeten Leo.
Reputatie 7
Badge +5
@E.T. Wiersum schreef: "Zouden er echt zo veel mensen zijn die gewoon iemand bellen zonder te kijken wat anderen vragen? "

Ja, heel erg veel, anders bestonden dit soort bedrijven allang niet meer.
En dan moet je nagaan dat vroeger fabrikanten er wel voor zorgden dat alle leveranciers die prijzen hoog hielden en je ook geen internet had om überhaupt prijzen makkelijk te vergelijken. Er is de laatste twintig jaar veel verbeterd voor consumenten. Moet je inderdaad wel de moeite nemen om prijzen te vergelijken.

Of als je de keerzijde wil belicht wil zien: https://www.nrc.nl/nieuws/1992/02/15/kartelverbod-verjaagt-fietsboer-met-vuile-handen-7133110-a873292
Badge
Hier is de beslissing ook gevallen op de firma uit zwolle en krijgen een monteur die nog vlakbij woont ook. Ik wil jullie nogmaals heel erg bedanken voor jullie antwoorden. TOPPPPPPP
Ik heb gegoogled op "review CV totaal" en ik kwam op de website van de consumentenbond.

Ik twijfelde tussen mijn eigen vaste installateur Warmtegroep en CV totaal. Voor een Remeha Avanta CW5 ketel was dat €150 goedkoper voor CV totaal. Feenstra was veel duurder.

Verschil: geen Uneto-VNI:
Probleem is dat CV totaal niet het keurmerk branchevereniging van Uneto-VNI, dat is het keurmerk van installatiebedrijven. Nadat ik "CV totaal Uneto-VNI" had gegoogled kwam ik uit op een pagina dat CV totaal niet lid is van Uneto-VNI omdat ze zelf geen installatie-medewerkers in dienst hebben, maar werken met een netwerk van ZZP-installateurs die vaak (maar niet altijd) lid zijn van Uneto-VNI. Volgens reviews op google gaat dat niet altijd 100% goed in service.

Voor mij voelde dat aan dat ik Ryan-Air mijn ketel liet installeren in plaats van KLM.

Daarom toch gekozen voor de iets duurdere mijn eigen installateur.

Overigens is CV Totaal onlangs opgekocht door Essent
Reputatie 1
Badge +3
Kijk ook wat de combinatiekorting is met een onderhoudscontract met snellere service, als er ineens uitval is van je ketel.
Er zijn behoorlijk wat leveranciers door heel het land met een goed onderhoudscontract b.v Breman, Feenstra enz.

Vandaag net offertes binnen gekregen voor een nieuwe ketel van Remeha van de Geas. Kosten 1878 euro, via Een installateur 1500 euro. Je hebt 2 jaar garantie dus een onderhoudscontract is de eerst 2 jaar niet nodig. Kostprijs ketel inclusief thermostaat 1125 euro inclusief BTW. Overig materiaal, leidingwerk, afvoer ongeveer 125 euro. Installatietijd nieuwe ketel rond de 4 a 4,5 uur. Kun je zelf berekenen wat een GEAS verdient op de ketel en hoeveel de installateur. Mijn voordeel is maar liefst 378 euro inclusief BTW. Vind ik toch een aanzienlijk prijsverschil. Opvragen van offertes loont dus. In mijn geval is combinatiekorting dus duurkoop.
Reputatie 7
Badge +7
De consumentenbord en Kieskeuring (medio maart 2019) geven voor de Nefit Trendline de prijzen op zoals elders al genoemd: € 1.293,52 tot € 1.315,00, wel alles excl. installatie.
CV Totaal biedt: €150 korting i.c.m. een onderhoudsabonnement
Veilige installatie, Erkende installateur, 24/7 Storingsdienst, € 1.493,52 + € 10,50 p/m service abonnement.
De eilanden goochelt met de prijzen aanschaf en installatie vanaf 1650 euro
Van slooten rekent 1775 inclusief installatie Al onze prijzen zijn inclusief btw en standaard installatie. Onder de standaard installatie verstaan wij de installatie van je cv-ketel en het vervangen wij de inlaatcombinatie, overstort, expansievat en gaskraan. Natuurlijk hoort het installeren van je nieuwe thermostaat ook bij de standaardinstallatie.
Feiken rekent 1539 incl montage........... en zo is er met wat zoekwerk heel wat verschillen te vinden, en let wel van alleen de Nefit Trendline HCR 30 II. Bij andere merken vindt u eenzelfde chaos. Groeten Leo.
Reputatie 1
Badge +3
De consumentenbord en Kieskeuring (medio maart 2019) geven voor de Nefit Trendline de prijzen op zoals elders al genoemd: € 1.293,52 tot € 1.315,00, wel alles excl. installatie.
CV Totaal biedt: €150 korting i.c.m. een onderhoudsabonnement
Veilige installatie, Erkende installateur, 24/7 Storingsdienst, € 1.493,52 + € 10,50 p/m service abonnement.
De eilanden goochelt met de prijzen aanschaf en installatie vanaf 1650 euro
Van slooten rekent 1775 inclusief installatie Al onze prijzen zijn inclusief btw en standaard installatie. Onder de standaard installatie verstaan wij de installatie van je cv-ketel en het vervangen wij de inlaatcombinatie, overstort, expansievat en gaskraan. Natuurlijk hoort het installeren van je nieuwe thermostaat ook bij de standaardinstallatie.
Feiken rekent 1539 incl montage........... en zo is er met wat zoekwerk heel wat verschillen te vinden, en let wel van alleen de Nefit Trendline HCR 30 II. Bij andere merken vindt u eenzelfde chaos. Groeten Leo.

Heb net een Nefit Smartline vervangen van 12 jaar oud. Wat een rampen CV ketel. We hebben een vreugdedansje gemaakt toen het de deur uit ging. Een vergelijking van Nefit zal ik dus nooit meer maken. 😉
Reputatie 7
Badge +7
Geachte heer @P. Sluik . Ik ben niet van Nefit en heb er ook geen aandelen in. De Topic begon over een Nefit en over prijsverschillen. Ik heb slechts opgenoemd waar je wat prijsverschillen kan vinden, googlen op internet. Als ik even tijd maak kan ik ook lijstjes maken van andere merken, maar daar ging het hier niet over en nogmaals ik ben been verkoper , nog propagandist voor CV ketels.. Ik kan me wel heel goed voorstellen dan mensen een afkeer krijgen van een merk omdat ze er heel veel problemen mee hebben gehad. Eigenlijk had de winkel waar u hem kocht, dan wel Nefit zelf dat moeten oplossen. Gebeurt dat niet, dan zou ik ook niets meer van dat merk willen weten. Maar weet wel ieder merk heeft wel een maandagmorgen artikel. Het is puur pech hebben als je dat treft .,.... tenminste het kan verkeren als het goed opgelost wordt. Groeten Leo.
Reputatie 1
Badge +3
Er staat niet voor niets een knipogende emoticon achter mijn opmerking🤔😉
Reputatie 7
Badge +7
Geachte @P. Sluik , terecht en gezien, ook nu weer, de emoticons.
Gelukkig dat u het nog luchtig opvat. Ik kan achter mijn betoog ook een emoticon zetten, al moet ik zeggen ze hebben er hier wat weinig, maar ik zou er één op kunnen zoeken. Alles wat ik zeg en adviseer moet ook niet allemaal zo serieus genomen worden.
Maar wel even to the point, en het is ook best een paar keer gebeurd, ik zou me niet prettig voelen als ik een maandagmorgen product zou treffen. En als het dan niet opgelost wordt, sta ik ook niet meer zo positief tegenover het merk en de desbetreffende firma. Dus ik vind het heel begrijpelijk, als er zo gereageerd wordt. Maar dan zeg ik ook tegen mezelf wat een pech weer zo'n maandagmorgen product...... maar dat dan wel gezegd als een boer met kiespijn. 😂. Groeten Leo.

Zie dat deze vraag al een jaar oud is, maar er staat in het draadje eigenlijk geen antwoord. Daarom wilde ik even delen dat mijn ervaring met CV Totaal positief is.  Feitelijk zijn zij een tussenpartij en besteden de werkzaamheden uit aan installateurs door het hele land. Ik denk dan ook dat ervaringen van klanten verschillen afhankelijk van welke partij de uiteindelijke installatie uitvoert. Bij ons kwam er een partij uit Rhoon, die de installatie netjes heeft uitgevoerd en zeer correct was in de communicatie (duidelijke afspraken en belde ook nog dag van te voren om te controleren of we de afspraak niet vergeten waren).  Wat ik ook handig vond was dat ik het hele voortraject digitaal kon doen met uploaden van foto’s, dat scheelt weer een halve dag thuis blijven voor opnemen van de situatie.

Reputatie 7
Badge +7

Deze topic en vraag is al een jaar oud, en als zodanig uit de treuren behandeld. Wellicht is vergeten mee te delen dat de vraag beantwoord is,  en is de topic zo blijven staan. Wellicht heeft een ander er altijd nog wat aan, ervaringen blijven vaak dezelfde, de artikelen en diensten kunnen  verschillen en hopelijk verbeteren. Maar uw advies kan weer een aanbeveling zijn voor anderen. Groet Leo.

Reageer