Deel je Huisbaasje-ervaring

Toon eerste bericht

125 reacties

Dank Monique voor je reactie want dank er mee aan de slag !😋
Reputatie 7
Badge +7
Beste @J.H.M. van de Ven,

Ik heb van onze experts een reactie mogen ontvangen op je melding. Zij geven het volgende aan:
Er komen dit jaar meerdere updates zoals onder andere meer mogelijkheden in de app. Wat betreft de metingen is het zo dat er iedere 10 seconden een update wordt gegeven zodat je in de app live het verbruik kan volgen. Hiermee wordt ook het verbruik per uur, week, maand en jaar berekend. Op dit moment is Huisbaasje alleen geschikt voor gas en elektra en bij een slimme meter voor teruglevering van elektriciteit opgewekt met zonnepanelen. Toevoegingen als meting van bijvoorbeeld stadsverwarming en/of water worden misschien in een later stadium mogelijk. Wat betreft apparaat-herkenning is het nu zo dat de app niet expliciet aan geeft welke apparaten er aan staan, maar omdat je live het verbruik ziet, kan je met het aan en uitschakelen van apparatuur alle verschillende verbruiken achterhalen.

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om je feedback kenbaar te maken!
Reputatie 7
Badge +7
Beste @E. Riedel,

Fijn dat je de moeite hebt genomen ons hierop te attenderen. Op dit moment is het nog niet mogelijk om Huisbaasje te verbinden met Wi-Fi.
We zijn echter wel heel erg blij met de oplossing die je hierop bedacht hebt.
Zelfs zo blij, dat we besloten hebben deze op te nemen in de handleiding.

Heel erg bedankt!
Reputatie 7
Badge +7
Beste @gwieffer,

Het instellen van de jaarnota gegevens zou in principe geen problemen moeten geven.
We hebben het in ieder doorgegeven aan de ontwikkelaars, en komen er spoedig op terug.
Je advies en input voor verdere productontwikkeling nemen we graag mee, zodat in de toekomst nóg meer relevante bespaartips kunnen geven.

Bedankt voor je feedback dus!
Badge
Beste @J.H.M. van de Ven,

Ik heb van onze experts een reactie mogen ontvangen op je melding. Zij geven het volgende aan:

Er komen dit jaar meerdere updates zoals onder andere meer mogelijkheden in de app. Wat betreft de metingen is het zo dat er iedere 10 seconden een update wordt gegeven zodat je in de app live het verbruik kan volgen. Hiermee wordt ook het verbruik per uur, week, maand en jaar berekend. Op dit moment is Huisbaasje alleen geschikt voor gas en elektra en bij een slimme meter voor teruglevering van elektriciteit opgewekt met zonnepanelen. Toevoegingen als meting van bijvoorbeeld stadsverwarming en/of water worden misschien in een later stadium mogelijk. Wat betreft apparaat-herkenning is het nu zo dat de app niet expliciet aan geeft welke apparaten er aan staan, maar omdat je live het verbruik ziet, kan je met het aan en uitschakelen van apparatuur alle verschillende verbruiken achterhalen.
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om je feedback kenbaar te maken!

Ok, dankt voor dit antwoord. Inderdaad ging mijn vraag over expliciete apparaat-herkenning. Ik begrijp dat door het handmatig in- en uitschakelen er na 10 seconden iets te zien en af te leiden moet zijn, maar dan is de beperking dat "Huisbaasje" onderin de "Elektriciteit" pagina een verbruiksgrafiek laat zien waarin helaas niet terug te scrollen is. En ook in het verbruik van voorgaande dagen kan er niet ingezoomd worden in de zeer globale grafieken met het verbruik.van een eerdere dag.
Badge
Ik gebruik Huisbaasje nu een paar weken.
Mijn ervaringen tot nu toe:
  • Snel en gemakkelijk te installeren – app downloaden, een paar stekkers insteken en het is voor elkaar.
  • De vormgeving van de app is strak, fris en vrolijk.
  • Elektriciteitsmeting is vrijwel real-life, je kunt dus meteen zien wat het effect is op je verbruik als je apparaten in- en uitschakelt.
  • Het is een leuke uitdaging om te achterhalen waar het energieverbruik vandaan komt (dit geldt overigens voor alle energieverbruiksmanagers).
  • Vriendelijke en nuttige hulp van Consumentenbond bij vragen.
De eenvoud van Huisbaasje is meteen het grote minpunt.

Zodra je voorbij het eerste enthousiasme bent dat je je energieverbruik zo direct kunt inzien, zie je vooral wat er allemaal (nog) ontbreekt of beter zou kunnen.

Functionaliteit die wenselijk zou zijn
  • toevoegen eigen opmerkingen (bijv. buitentemperatuur, activiteiten die dag/op dat moment)
  • vermelding van buitentemperatuur
  • gebruik op desktop/ toegang via een website
  • downloaden van meetgegevens in (bijv.) Excel
  • handleiding in PDF, te downloaden, printen, bewaren op desktop, enz.
  • vergelijking met andere woningen op basis van meer dan 3 variabelen, en niet in euro's, maar in kWh en M3.
  • aanzienlijke uitbreiding van de bespaartips (5 op dit moment, 26-1-18)
  • meting zonnepanelen
  • advies bij overstappen" niet op basis van hypothetische prijzen na afloop van huidig contract, maar op basis van huidig contract.
  • ...
Een aantal van deze punten (en meer punten) zijn hier al genoemd door anderen, daar is soms vanuit Consumentenbond ook al op gereageerd "wordt aan gewerkt".

"Lollige" opmerkingen bij verbruiksoverzichten
De "lollige" opmerkingen op de verschillende schermen beginnen al binnen een dag te irriteren. Dat wordt hier op dit forum door diverse mensen gemeld.
Voorbeelden:
Bij rustgebruik "Oei! Vrij hoog! Hier kun je flink op besparen!" (maar er wordt niet verteld hoe).
Onder "info" bij rustgebruik: "het is gezond om tussen de 50 en 150 watt rustverbruik te hebben". Gezond? Want? Je wordt ziek als je rustverbruik > 150 watt is? Of is laag rustverbruik misschien "gezond" voor de portemonnee? Of "gezond" voor het milieu?
Bij Elektriciteit – meting in paarse zone: "Lekker aan het kokkerellen"?
Bij Elektriciteit – meting in blauwe zone: "Niemand thuis toevallig"?
(enz.)

Misschien vinden de ontwikkelaars dit soort opmerkingen absoluut nodig in de app - in dat geval stel ik voor om elke dag iets anders te laten zien, bijv. bij meting in paarse zone "heeft u net fijn onder de zonnebank gelegen?" of "Flink aan het klussen in huis met de compressor?" of "Oef! Warm vandaag! Heeft u misschien de airconditioning aan?" of "Lekker aan het relaxen in uw sauna?". Maar wat mij betreft mogen die kennelijk grappig bedoelde opmerkingen gewoon weggelaten worden en de toon neutraal en zakelijk gehouden, Consumentenbond-waardig. En verklaringen voor hoog energieverbruik samenbrengen op 1 pagina, liefst niet in popi-jopi taal.

Nauwelijks bespaartips
Huisbaasje komt in de overzichten van energieverbruik-apps (bijv. https://www.energieverbruiksmanagers.nl/productoverzicht/) ) binnen met o.a. de pluspunten dat het "persoonlijke bespaartips" zou geven en "vergelijken met andere huishoudens" mogelijk maakt.
Maar er worden niet meer dan vijf (5!) bespaartips gegeven, waar niets persoonlijks aan is, terwijl alleen al hier op deze site van de Consumentenbond een hele lijst met energiebespaartips staat.
Met niet meer dan vijf "bespaartips" is dit "pluspunt" van de app te verwaarlozen.
Zolang Huisbaasje nog niet zo ver is om bijv. bovengenoemde lijst met tips te kunnen omzetten in mooie plaatjes voor op de app, zou naar deze webpagina van Consumentenbond gelinkt kunnen worden.

Vage vergelijking met andere huishoudens
Een ander "pluspunt", het "vergelijken met andere huishoudens", is op dezelfde manier te verwaarlozen. De vergelijking is gebaseerd op niet meer dan 3 gegevens: type woning (hoek, midden of vrijstaand), aantal bewoners en bouwjaar woning.
De vergelijking met andere huishoudens wordt niet gedaan in kWh of M3, maar in euro.
Zo'n ruwe vergelijking, met zo weinig variabelen, is nauwelijks nuttig.
Met wie wordt vergeleken? Andere gebruikers van Huisbaasje?
Over welke periode wordt vergeleken? Dezelfde dag, dezelfde maand, hetzelfde seizoen, over een jaar?
Als de vergelijking in euro is, van welk tarieven wordt uitgegaan? Iemand met relatief hoog energieverbruik maar scherpe tarieven kan bij een vergelijking in euro's "zuiniger" uitkomen dan iemand die fanatiek op energie bezuinigt maar de hoofdprijs betaalt voor het energiecontract. Het primaire doel van een energie-app is (lijkt mij) het verminderen van het eigen energieverbruik, bewust worden van (overbodig) energieverbruik in huis en manieren vinden om zuiniger met energie om te gaan, met als gevolg een lagere energierekening.
Een vergelijking met andere huishoudens op de Huisbaasje-manier, in euro, niet in Watt of M3, en met maar 3 heel algemene, niet nader gedefinieerde variabelen, lijkt op een hocus-pocus truc – je moet het maar geloven.

Net als de "bespaartips" is de "vergelijking met andere huishoudens" een soort window dressing - klinkt goed, maar stelt niets voor.

"Hulp bij overstappen" gebaseerd op hypothetische toekomstprijzen, niet op huidig contract
Huisbaasje wordt aangeprezen als de enige energieverbruiksmanager die hulp biedt bij het vinden van een goedkopere energieleverancier bij afloop van je huidige contract.
Daarbij wordt uitgegaan van prijzen die bij je huidige leverancier zullen gelden na afloop van je huidige contract.
Tegelijkertijd wordt het advies gegeven om jaarlijks over te stappen, "omdat je dan actietarieven en/of een flinke korting krijgt".
De vergelijking met prijzen bij de huidige leverancier na afloop van het huidige contract is daarmee tamelijk zinloos.

Er wordt uitgegaan van toekomstige tarieven als je huidige contract afloopt (niet je huidige tarieven). Die toekomstige tarieven worden vergeleken met huidige prijzen van andere energieleveranciers. Dat lijkt erg op appels en peren. De kans is groot dat op het moment dat je contract daadwerkelijk afloopt, die tarieven veranderd zijn, zeker als het huidige contract nog een jaar of langer geldig is. Bovendien word je als consument voortdurend met aanbiedingen en "speciale acties" om de oren gegooid, zelfs al doe je nooit open voor colporteurs. Veel mensen zullen het advies al toepassen dat binnen Huisbaasje wordt gegeven - jaarlijks overstappen, of in ieder geval vóór het einde van het huidige contract. Ook dan is zo'n "overstapadvies" van Huisbaasje, met toekomstprijzen van de huidige leverancier vergeleken met huidige prijzen van andere leveranciers, onbruikbaar.

Niet alle dagen worden gemeten
Mijn Huisbaasje gaf metingen voor dagen dat ik Huisbaasje nog niet in bezit had. Dat bleken fabrieksmetingen te zijn, die nog in de buffer zaten. Die metingen zijn inmiddels verwijderd door de producent, maar in ruil daarvoor zijn er nu dagen waarin de meting nul is. De "verwachte jaarnota" op de app schiet daarmee aangenaam naar beneden.... Als het maar niet aan die meetfout zou liggen... Het hele Huisbaasje-meet- en rekensysteem wordt met zo'n error-nuldag onbetrouwbaar.

Onduidelijke band tussen Consumentenbond en Aurum
De band tussen Consumentenbond met de firma Aurum, die het product ontwikkelt, is onduidelijk. Aurum brengt onder eigen naam een energieverbruikmanager uit met meer functionaliteit, het is de vraag waarom deze functionaliteit niet in Huisbaasje is overgenomen.

Huisbaasje is nog bèta
Dat de huidige versie van Huisbaasje kennelijk nog bèta is (nog niet uitontwikkeld, maar wel al op de markt gezet voor mensen die gebreken voor lief nemen, want nog niet uitontwikkeld), valt ook af te leiden van de reacties van Consumentenbond-vertegenwoordigers op dit forum - alle tips en opmerkingen worden "meegenomen bij de verdere ontwikkeling". De gebruikers zijn daarmee testers van het product. Daar is op zich niets tegen, als dat maar bij aanschaf vermeld zou worden - dat je als koper fouten en beperkingen kunt verwachten die nog moeten worden opgelost in het verdere ontwikkelingsproces. Voor een bèta-versie is de prijs van € 149,95 (met 20 euro korting voor leden van de Consumentenbond ) aan de hoge kant.

"Beste koop" van energieverbruikmanagers?
Consumentenbond biedt Huisbaasje aan als "eigen product", dan verwacht je "beste koop". Dat is ook de reden waarom ik het eigenlijk zonder veel nadenken heb gekocht. Nu ik Huisbaasje een paar weken gebruik, betwijfel ik of Huisbaasje als "beste koop" uit de bus zou komen als Consumentenbond als "onafhankelijke tester" Huisbaasje zou vergelijken met andere energieverbruiksmanagers. De mogelijkheden zijn beperkt en er moet nog veel aan gesleuteld worden.

Conclusie
Alles bij elkaar is Huisbaasje een gemakkelijk te installeren/gebruiken app, met een fris uiterlijk, waarbij je al na korte tijd vooral opbotst tegen wat allemaal niet kan of beter kan. Misschien is Huisbaasje vooral bedoeld als instapmodel voor mensen die zich nog nooit met hun energieverbruik of hun energierekening hebben beziggehouden.

Zelf ben ik al binnen een week op zoek gegaan naar alternatieven met meer mogelijkheden. Zoals iemand anders al schreef op dit forum: na een paar weken heb je het met Huisbaasje al gezien en heb je de app eigenlijk niet meer nodig. Huisbaasje geeft je een bewustwordingsmoment, zodra je hebt uitgevogeld wat de energieverbruikers zijn in je huis, voegt Huisbaasje weinig meer toe. Als je de smaak te pakken hebt gekregen van het meten, vergelijken en zoeken naar besparingsmogelijkheden, is Huisbaasje veel te beperkt.

Het grote pluspunt van Huisbaasje voor mij is dus eigenlijk dat ik verder ben gaan zoeken naar alles wat ik mis in Huisbaasje. Zo heb ik een paar nuttige sites ontdekt over energieverbruik, ook dankzij tips hier op dit forum.

Bijv.
Energieverbruiksmanagers.nl
Mindergas.nl
Vijf nadelen van de slimme meter
https:// https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/slimme-meter-is-onbetrouwbaar/
https:// https://www.consuwijzer.nl/energie/energiemeter/privacy-slimme-meter
Problemen rond privacy en slimme meter op dit forum besproken.
Tip voor mensen die willen weten hoe hun gasverbruik zich verhoudt tot andere verbruikers en daarbij rekening houdend met de buitentemperatuur: ga naar mindergas.nl, registreer je (gratis) en voer de gasstand iedere eerste van de maand in. Het wordt natuurlijk pas echt interessant als je het een tijd doet 🙂(zie ook de tips hierboven van Artemize)
Sinds een week heb ik nu een huisbaasje. Een gezellig hondje. Jammer dat die niet kwispelt als je hem opstart 😉. Het proces van installeren is super gemakkelijk.

Wel een paar vragen over de app:
  • het zou fijn zijn als in de app de opgewekte energie en de gebruikte energie uit elkaar wordt getrokken. Ofwel dat je ziet wat er door zonnepanelen wordt opgewekt (met totalisering), ook al wordt er dan gelijktijdig energie gebruikt.
  • het staafdiagram bij electricteit tabblad NU is heel erg klein op een smartphone en valt van het scherm af. Kan de cirkel met peil kleiner en de diagram duidelijker en naar boven
  • idem bij tabblad week en maand dat je evt. het staafje kunt aanklikken wat het echte verbruik of teruglevering is geweest
  • verder mis ik een tabblad jaar waar je de resultaten van het (naar keuze) lopende kalenderjaar en contractjaar kunt bekijken getotaliseerd met evt. ook uitsplitsing in daluren en normale uren en de staafdiagram van de maanden van het hele jaar. Waarbij je kunt terugbladeren naar voorgaande jaren
Ik ben benieuwd naar de eerstvolgende update van de app!
Reputatie 4
Badge +5
Dag @Th. Smidt ,

Bedankt voor je melding. Voor de overzichtelijkheid van het forum heb ik je bericht verplaatst naar dit 'Deel je Huisbaasje-ervaring' topic.

Fijn dat je je feedback/wensen over Huisbaasje met ons deelt. Hoewel ik niet kan garanderen dat je verbeterpunten worden meegenomen in de update, zet ik ze zeker door in de organisatie. Goed te horen dat installatie probleemloos verliep!

Heb je verder nog vragen over Huisbaasje? Dan kan dit topic je misschien verder helpen.

Fijne avond,
Wendy
Huisbaasje kent de mogelijkheid van overstappen service. Ik heb van mijn huidige aanbieder een verlengingsaanbod gekregen . Huisbaasje meldt geen nieuwe aanbiedingen te kunnen vinden en geeft aan dat ik mijn gegevens moet controleren. Dat heb ik gedaan en daar is niets mis mee.
Badge
Net drie dagen geleden huisbaasje geinstalleerd. Na wat opstartperikelen (connectie tussen meetstekker en router haperde) en een vraag aan de helpdesk (prima service!) werkt alles uitstekend
Ik ben een tevreden gebruiker van Huisbaasje, maar ben het wel eens met een aantal hierboven
genoemde opmerkingen.Deze zouden bij een update verwerkt moeten worden, want in deze tijd
is er natuurlijk veel meer mogelijk mbt informatieverwerking.
Wat ik met name een tekortkoming vind is het diagram onderin het tabblad Electriciteit Nu.
Deze is veel te klein, te kort, te ielig. Ik ben juist nieuwsgiering naar een duidelijk verloop de laatste uren. En eventueel terugscrollen in de tijd van de huidige dag.
Reputatie 6
Badge +6
Beste @L.A. van Beelen ,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Ik heb jouw suggesties/tips doorgezet naar de collega's van Huisbaasje! Prima punten die je aandraagt 💪🏻
huisbaasje nu een maand in gebruik,wil geen andere meer,werkt uitstekend
Reputatie 7
Badge +7
Fijn om te horen @P. Bouwknegt!
Reputatie 5
Badge +7
Het zou fijn zijn als Huisbaasje een verwacht eindbedrag voor electriciteit en voor gas afzonderlijk zou kunnen betekenen.
Beste @Verweij33, dank voor je suggestie! Ik zal die doorgeven aan ons Huisbaasje team!
Om alle feedback over en gebruikerservaringen met Huisbaasje bij elkaar te houden, heb ik je bericht naar dit topic verplaatst middels de quote hierboven. Bij het verplaatsen van je oorspronkelijke bericht is blijkbaar iets misgegaan (excuses daarvoor), maar zo is je bericht toch bewaard gebleven.
Steeds meer mensen zijn trotse eigenaar van Huisbaasje, onze nieuwe energieservice. Huisbaasje waakt over je energieverbruik zonder dat je leverancier meekijkt, met behulp van een meetset en een app. Heb jij Huisbaasje in huis? We zijn ontzettend benieuwd naar je gebruikerservaring met de meetset en de app. Plaats hieronder je reactie.

PS Heb je een vraag over Huisbaasje? Dan kun je in dit topic terecht.

Wat jammer dat de mogelijkheden veel beperkter zijn dan gesuggereerd.
Installatie kostte veel moeite. App blijft hangen.
Uiteindelijk wel aan de praat gekregen.

Wat ik mis is correctie voor zonnepanelen.
En vooral export naar Excel in een ander topic 8 maanden geleden aangekondigd.

Ook de vertraging valt me niet mee.

Ik weet niet of f ik de meter hou.
Of jullie moeten garanderen dat er binnenkort een firmware update komt en een desktopversie met export mogelijkheden?

Groet
Reputatie 4
Badge +5
Dag @R. van den Tol , dank voor je melding, en vooral voor je suggesties voor verbeterpunten. Ik ga deze samen met je vragen doorzetten aan het Huisbaasje-team en hoop je zo snel mogelijk te kunnen berichten of er een firmware update en/of desktopversie met exportmogelijkheden in de planning staat.

Groeten,
Wendy
Reputatie 4
Badge +5
Gelukkig is het Huisbaasje-team snel @R. van den Tol en zij antwoorden als volgt:

Huisbaasje ondersteunt (op slimme meter) de weergave van teruglevering, als de zonnepanelen meer produceren dan er verbruikt wordt. Meting van opwek wordt (nog) niet ondersteund. Als dit wel ondersteund gaat worden, is dit niet alleen een software aanpassing. De zonnepanelen zullen apart uitgemeten moeten worden er zal dus een hardware uitbreiding bij komen kijken.
De webportal en het exporteren van gegevens zijn geen mogelijkheden die nu vaststaan voor een komende update. We zijn beiden wel aan het overwegen, maar er zijn geen garanties voor te geven.
We horen wel graag van meneer waar in het proces het probleem met de installatie zich voordeed en welke vertraging hij precies ervaart. Als het om bugs gaat, gaan wij die natuurlijk meenemen met de komende updates. We zijn ook altijd geïnteresseerd om te horen welke specifieke zaken meneer verder mist.

Als meneer Huisbaasje niet wil houden kan hij contact met ons opnemen om een retourlabel te ontvangen.

Uiteraard hoop ik dat je Huisbaasje niet buiten de deur zet, maar als ik verder nog wat voor je kan betekenen in deze, hoor ik het graag.

Groeten,
Wendy
Gebruik nu huisbaasje ca 4 maanden en na wat aanloopproblemen zeer tevreden. Het maakt je energiegebruik bewust en dat helpt bij besparen.
Misschien een idee om naast mijn eigen metingen, de gemiddelden van vergelijkbare woningen/gebruikers in de app op te nemen.
Reputatie 6
Badge +6
Beste @RoyDuf ,

Ik heb jouw reactie verplaats naar het topic 'deel je huisbaasje ervaring'. Wat leuk om te lezen dat Huisbaasje bevalt! Ik heb de gegeven suggesties doorgezet naar mijn collega's van Huisbaasje, bedankt 👍🏻 💪🏻.
Ik heb huisbaasje nu ruim een jaar aan het werk. En de app doet het prima.
Maar sinds ik een paar maanden geleden zonnepanelen aanschafte begrijp ik inderdaad dat Huisbaasje dan de kluts kwijtraakt en feitelijk niet meer bruikbaar is.
Ah la...dan kan ik altijd nog mijn gasverbruik monitoren.
Maar helaas, dat nut moet ik nu ook betwijfelen. Volgens huisbaasje is mijn gebruik van de laatste periode 1130 m3, terwijl ik via mijn meter aan 720 m3 kom. Meer dan een meetfoutje vrees ik.
Ben benieuwd of andere gebruikers dat laatste herkennen. En of de fabrikant een idee heeft waar de fout aan te wijten kan zijn.
Reputatie 5
Badge +7
Hallo @E. van Meerendonk, dank voor je feedback, ik heb je post even naar het topic verplaatst waar ervaringen met Huisbaasje gedeeld worden. Wat betreft de combinatie van zonnepanelen en Huisbaasje: Huisbaasje werkt dan alleen in combinatie met een slimme meter. Je ziet dan ook hoeveel stroom je terug levert. Hoeveel stroom je opwekt kan Huisbaasje (nog) niet meten. Ik geef je feedback (ook over het verschil tussen de gasverbruikmetingen) door aan het Huisbaasje team, misschien kunnen zij hier iets meer over zeggen. Waarschijnlijk hebben ze iets meer informatie van je nodig om het uit te zoeken, mocht je ze vast willen bellen, dan kan dat op werkdagen tussen 9.00 en 18.00 uur: via telefoonnummer 085 - 2019816.
Reputatie 5
Badge +7
@E. van Meerendonk hier ben ik weer 🙂. Het Huisbaasje team vertelde me het volgende:
"Zolang er geen slimme meter aanwezig is, gaat de meting in combinatie met zonnepanelen niet goed. Voor het aanpakken van de vreemde gasmeting kan deze gebruiker het beste contact met ons opnemen. Als de sensor uit de houder gehaald wordt en er dan een overzichtsfoto van de meter wordt gemaakt, kunnen we het metertype en de houderplaatsing controleren. Misschien dat we hierover een verbeteringsadvies kunnen geven." Hopelijk komen jullie er dus aan de lijn samen uit, het telefoonnummer staat hierboven. Ik ben benieuwd naar de afloop, wil je dat hier delen? Dank je wel!
In juli 2018 een huisbaasje bij de consumentenbond aangeschaft en geplaatst. Electra wordt gemeten. Nachtstroom echter niet.
Gas echter geheel niet.
Met het dalen van de buiten temperatuur en dus echt wel gasgebruik, nog steeds geen metingen. Na bellen, resetten, doormeten, nieuwe bevestigingsstrip, doormeten,etc. en daar uit volgend wachten. GEEN metingen. Telefonisch wordt het een herhaling van zetten maar geen oplossing.

Vraag: zijn er naast allemaal positieve ervaringen meer gebruikers van huisbaasje met vergelijkbare problemen?

Reageer