Deel je Huisbaasje-ervaring

Toon eerste bericht

125 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Hallo @F. van Elst, dank je wel voor je bericht, ik heb deze even verplaatst naar het topic waar ook andere gebruikers hun ervaring met Huisbaasje delen.

Telefonisch wordt het een herhaling van zetten maar geen oplossing.
Bedoel je hiermee dat je al contact hebt gezocht met de Huisbaasje experts via telefoonnummer 085 - 2019816? En dat het toch niet is gelukt Huisbaasje aan de praat te krijgen?
inderdaad
Reputatie 7
Badge +7
inderdaad
Vervelend om te horen dat je Huisbaasje nog niet helemaal het baasje is @F. van Elst. Ik zet je verhaal door naar onze experts, en kom snel bij je terug.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @F. van Elst,

Zojuist heb ik de Huisbaasje experts gesproken. Zij geven aan dat het je inderdaad niet lukt om een goede gasmeting te krijgen. We hebben verschillende instellingen geprobeerd, maar de meting blijft continue 0. Wij kunnen geen opname maken van het meetpatroon omdat de sensor geen meetpatroon ziet. We kunnen daarom ook niet zeggen waar het fout gaat. Wat eventueel wel zou kunnen helpen, is de herplaatsing van de houder, maar ik heb begrepen dat dat voor jou geen optie is.

Tevens gaven mijn collega's aan dat ze je gisteren hebben gesproken, en aangeboden hebben een nieuwe sensor toe te sturen. Het alternatief is dat je, als je Huisbaasje niet wil gebruiken zonder gasmeting, de set terugstuurt en je aankoopbedrag terugontvangt. Je hebt de keuze gemaakt om een nieuwe sensor te ontvangen. Deze hebben wij gisteren dan ook verzonden.

Ik hoop natuurlijk van harte dat de nieuwe sensor naar tevredenheid werkt. Zou je anders wellicht toch willen overwegen de houder te herplaatsen?

Je melding over de nachtstroom was ons overigens niet bekend. Wel kan ik je vertellen dat het niet mogelijk is dat de nachtstroom niet gemeten wordt. Er wordt namelijk bij de meting geen onderscheid gemaakt tussen dag en nacht. Alleen het volume wordt gemeten. De app past automatisch, aan de hand van het tijdstip, het dag- of nachttarief toe. 's Nachts wordt je elektriciteit dan gelukkig ook gewoon gemeten.

Laat je ons nog weten of de nieuwe sensor voor de oplossing heeft gezorgd?

Met vriendelijke groet,

Monique
Monique

De wonderen................
Er wordt na plaatsing van de nieuwe sensor gasverbruik gemeten. Hoera.
Laten we er dus vanuit gaan dat alles naar verwachting verloopt.
Dank

Freds van Elst

P.S. het zou een pre zijn als de info van de huisbaasjes app net als bij veel andere apps gedeeld kan worden met derden c.q. naar je mailadres gestuurd kan worden. Wellicht is deze optie realiseerbaar?
Badge
Mijn HBregistreert alleen electra, want de gasmeter is te ver voor het bijgeleverd snoer..nadat de helpdesk 3 x mij verkeerde informatie gaf over de verlengstekker en nu ik eindelijk weet welk soort stekker geschikt is zou ik ook het gas moeten kunnen aansluiten. Echter...deze stekkers zijn nergens te koop!
Bij zo'n duur apparaat verwacht ik dat verlengsnoeren/stekkers op zijn minst door CB moeten worden verstrekt, zelfs als er voor betaald moet worden.

Graag zou ik naast de Iphone app ook op mijn mijn Mac HB willen hebben. Misschien een app ontwikkelen voor Mac of PC?
Huisbaasje heb ik nu sinds ruim een maand geïnstalleerd en eerlijk gezegd vallen de geboden mogelijkheden mij zwaar tegen. Het systeem is echt nog in opbouw. Maar ik ben hoopvol!
De installatie was niet eenvoudig. Dat lag waarschijnlijk niet aan Huisbaasje zelf, maar aan de vele verschillende omstandigheden waarbinnen Huisbaasje moet functioneren.
Mijn telefoon bleek voor Italië geproduceerd te zijn, en dan vertelt Huisbaasje dat hij in het buitenland niet werkt.
Dan maar via de tablet opnemen in het netwerk. Dat werkt wel.
Dan waren er problemen met de diverse codes en wachtwoorden die je moet ingeven en niet ergens vandaan kan kopiëren. Het installatieproces geeft aan het einde pas aan dat het wachtwoord verkeerd was. En wat weet je dan? Verkeerd wachtwoord of verkeerd ingetoetst?
Waarom niet installatie op PC? CD-tje erbij en klaar is Kees.
Wat is de meerwaarde van Huisbaasje op je telefoon?
Onderweg zien of de kachel brandt?
Mijn verbruiken analyseren en sturen doe ik thuis en liever op mijn laptop. Lekker groot beeldscherm.
Met hulp van Student aan Huis is het uiteindelijk gelukt, maar we waren beiden verbaasd, dat het ineens werkte. (Ik ben een senior, maar daar lopen er meer van rond in Nederland.)
Waar te verbeteren?
Creëer de mogelijkheid de verbruiken gedetailleerd in grafiek te kunnen terugkijken. Daarmee kun je je eigen gedrag analyseren en grootverbruikers traceren.
En op basis daarvan besparingsacties initiëren.
Badge
Huisbaasje heb ik nu sinds ruim een maand geïnstalleerd en eerlijk gezegd vallen de geboden mogelijkheden mij zwaar tegen. Het systeem is echt nog in opbouw. Maar ik ben hoopvol!
De installatie was niet eenvoudig. Dat lag waarschijnlijk niet aan Huisbaasje zelf, maar aan de vele verschillende omstandigheden waarbinnen Huisbaasje moet functioneren.
Mijn telefoon bleek voor Italië geproduceerd te zijn, en dan vertelt Huisbaasje dat hij in het buitenland niet werkt.
Dan waren er problemen met de diverse codes en wachtwoorden die je moet ingeven en niet ergens vandaan kan kopiëren. Het installatieproces geeft aan het einde pas aan dat het wachtwoord verkeerd was. En wat weet je dan? Verkeerd wachtwoord of verkeerd ingetoetst?
Mijn verbruiken analyseren en sturen doe ik thuis en liever op mijn laptop. Lekker groot beeldscherm.
Met hulp van Student aan Huis is het uiteindelijk gelukt, maar we waren beiden verbaasd, dat het ineens werkte. (Ik ben een senior, maar daar lopen er meer van rond in Nederland.)
Waar te verbeteren?
Creëer de mogelijkheid de verbruiken gedetailleerd in grafiek te kunnen terugkijken. Daarmee kun je je eigen gedrag analyseren en grootverbruikers traceren.

Waarom worden er SJ 10 stekkers gebruikt, die nergens te verkrijgen zijn.. Bij alle elektra winkels hoor ik dat deze stekkers niet meer worden gebruikt en ik kan dus daardoor de kabel niet verlengen. Het zou HB sieren, indien ik hulp hierbij krijg!!!! Ik kan de gasmeter, die net iets verder staat dan de meegeleverde kabel reikt niet aansluiten.
Ik heb de laatste weken enorm vaak communicatie storingen met Huisbaasje. Ik vindt het zo een dure gadget waar je niets aan hebt.
Reputatie 5
Badge +7
Beste @Glennmaitree, @A.C. Boele en @Waf, dank jullie wel voor jullie feedback en suggesties! Ik zet ze door naar ons Huisbaasje team.
Reputatie 5
Badge +7
Waar te verbeteren?

Beste @A.C. Boele, nogmaals dank voor je nuttige feedback. Het Huisbaasje team reageert als volgt:

"Huisbaasje is op dit moment alleen beschikbaar voor tablet en mobiele telefoon. We hebben hiervoor gekozen omdat dit de apparaten zijn waar de meeste mensen mee werken. We denken wel na over de mogelijkheden voor PC.
Bij de installatie moet de code van stekker (deze staat vermeld op de stekker zelf), het wi-fi wachtwoord van de stekker (vermeld in de app) en het eigen wifi wachtwoord worden ingevuld. Voor de eerste twee kan je niet verder met de installatie als het niet goed wordt ingevuld, bij de laatste geeft de app niet zelf aan of het wachtwoord klopt, het koppelproces wordt na een paar minuten opnieuw gestart als er een typefout gemaakt is of een volledige verkeerd wachtwoord is ingevuld. We horen graag waar het precies fout ging."

Kun je dat laatste (waar het precies fout ging) toelichten in een reactie? Dank je wel!
Reputatie 5
Badge +7
Mijn HBregistreert alleen electra, want de gasmeter is te ver voor het bijgeleverd snoer..nadat de helpdesk 3 x mij verkeerde informatie gaf over de verlengstekker en nu ik eindelijk weet welk soort stekker geschikt is zou ik ook het gas moeten kunnen aansluiten. Echter...deze stekkers zijn nergens te koop!
Bij zo'n duur apparaat verwacht ik dat verlengsnoeren/stekkers op zijn minst door CB moeten worden verstrekt, zelfs als er voor betaald moet worden.

Graag zou ik naast de Iphone app ook op mijn mijn Mac HB willen hebben. Misschien een app ontwikkelen voor Mac of PC?

Waarom worden er SJ 10 stekkers gebruikt, die nergens te verkrijgen zijn.. Bij alle elektra winkels hoor ik dat deze stekkers niet meer worden gebruikt en ik kan dus daardoor de kabel niet verlengen. Het zou HB sieren, indien ik hulp hierbij krijg!!!! Ik kan de gasmeter, die net iets verder staat dan de meegeleverde kabel reikt niet aansluiten.

@Glennmaitree, we hebben de volgende reactie van Huisbaasje op je berichten gekregen:

"Huisbaasje ondersteunt in het principe alleen installaties op twee meters als deze meters bij elkaar in één ruimte zitten. Dit staat vermeld in de installatievoorwaarden. Op advies van de servicedesk is het inderdaad mogelijk om zelf een verlangkabel voor te maken, maar dit is volledig voor eigen risico.

We vinden het vervelend dat het verkeerde stekkertje is opgegeven bij dit specifieke advies. Inmiddels hebben we alle medewerkers ingelicht over het juiste stekkertje. Huisbaasje kan geen garanties doen voor de beschikbaarheid van het RJ10 stekkertje."

Hopelijk heldert deze informatie een en ander op. Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust.
Reputatie 5
Badge +7
Ik heb de laatste weken enorm vaak communicatie storingen met Huisbaasje. Ik vindt het zo een dure gadget waar je niets aan hebt.

Hallo @Waf, het Huisbaasje team helpt je graag om dit op te lossen. Als je wilt, kun je per e-mail (huisbaasje@consumentenbond.nl) of telefonisch contact met ze opnemen. Het team is op werkdagen bereikbaar tussen 9.00 en 18.00 uur op 085 - 2019816.

Laat je het weten of de storingen opgelost konden worden? Succes en dank je wel voor je terugkoppeling vast!
Ik heb vandaag Huisbaasje geïnstalleerd en dat ging niet echt soepel. Wij hebben een rare combinatie van een digitale gasmeter en een analoge elektriciteitmeter... Dat kan dus niet. Dan maar alleen elektra.

Mijn e-blocker blockte de site waar de data heen gepompt wordt (srv3.aurumeurope.com). Hierdoor wilde het koppelen met het WiFi netwerk niet lukken. Bij het terug klikken om een nieuwe poging te wagen, meldde de app plotseling dat de installatie klaar was en kon ik niets meer. Via troubleshooting de meetunit gereset, de site excluded en toen ging het wel.

Nu heb ik volgens de regelen der kunst de sensor geplakt en de C-waarde ingevuld, maar ik krijg veel te lage waardes door... Soms valt ie zelfs naar nul, terwijl het avond is en er sowieso lampen branden..

Nu vind ik nog het meest jammer dat ik niet zelf de waardes uit kan lezen uit de unit. Poort 80 is open en is via een browser te benaderen... Kan er dan niet veel mee :-(

Iemand meer info hierover?

Gr
Edgar
Reputatie 7
Badge +7
Beste @E.W.J. van Hoeijen,

Bedankt voor je bericht, leuk dat je de community hebt benaderd met je vraag! We hebben je bericht doorgezet naar onze experts. Zij geven echter aan je niet via deze weg te kunnen helpen, omdat ze in je account moeten kunnen kijken indien ze je hierbij willen helpen. Je kunt dus het beste rechtstreeks contact met ze opnemen door te bellen naar 085 - 2019816 (bereikbaar tot 18:00 op doordeweekse dagen)

Succes!
Ik heb via telefoon en mail een aanpassing gedaan. Het is er eerder slechter dan beter op geworden 😞
Reputatie 7
Badge +7
Oei, dat is niet de bedoeling @E.W.J. van Hoeijen. Wat is er precies aan de hand? Heb je hier al over gebeld met de experts?
Yep.. Die meldde dat ik de sensor 2mm naar rechts moest verplaatsen.. Sindsdien heb ik regelmatig een verbruik van ongeveer 11 duizend watt. Heb al uitschieters van 38 duizend gezien..

Denk dat het glas van de meter aan de binnenkant te vies is 😞
Reputatie 7
Badge +5
@E.W.J. van Hoeijen Kun je hier een foto plaatsen hoe het geïnstalleerd is?
@Bert hopelijk zien een vers paar ogen nog iets ;-)
Ik heb wat foto's/plaatjes. Als ik even aan de sensor rommel kan de meter zomaar naar zo laag als 11 terugvallen terwijl de TV aanstaat, we permanent camera's aan hebben, de warmtepomp draait en nog veel meer. Als ik de meter aflees en bereken over de afgelopen dagen kom ik gemiddelde op 2 kWh. Dat heb ik nog niet (stabiel) gezien

.

Reputatie 7
Badge +5
@E.W.J. van Hoeijen Mogelijk kan nu iemand zien wat er niet goed gaat of heeft nog een tip.
Ik heb huisbaasje nu sinds januari in gebruik. Mijn elektra verbruik komt wel redelijk goed overeen met wat huisbaasje aangeeft. Als ik live kijk wat de meter aangeeft dan klopt dat wel met wat huisbaasje aangeeft.
Nadeel is dat je niet een bepaalde periode kan specificeren om aan te geven wat het verbruik tussen 2 data is of tussen 2 tijdstippen. Hiervoor had ik de Qbox en daar kon dat wel bij. Dat is gemakkelijk omdat je dan exacter kunt zien of het klopt.

Nu ben ik net overgestapt naar een nieuwe provider en moest vorige week maandag de standen doorgeven. Nu had ik al gezien dat er tussen januari en februari in het gasverbruik een groot verschil zat. Ik vond het wel wat vreemd maar op zich ook weer niet zo vreemd aangezien we in die tijd mooie dagen hebben gehad. Echter bij het opnemen van de gas stand bleek er wel degelijk een groot verschil te zijn tussen de werkelijke stand en de stand die het volgens huisbaasje zou moeten zijn. Dit verschil was bijna 300 m3. Nu heb ik het vandaag ook weer opgenomen , dus een week later. Volgens Huisbaasje zou ik de afgelopen week , dus van maandag t/m zondag , 18 m3 hebben gebruikt. vandaag , tot het moment van opname , zou ik 0.15 m3 gebruikt hebben. Ik heb de stand vorige week maandag opgenomen om ongeveer dezelfde tijd als nu opgenomen , omstreeks 11.00 uur. En volgens de meter zou ik nu 44 m3 verbruikt hebben.

Ik heb de indruk dat huisbaasje voor januari redelijk goed heeft aangegeven wat het verbruik was maar daarna niet meer.. Ik zal nu de stand maar vaker gaan controleren om te zien of het werkelijk per dag veel verschilt en zo ja hoe veel. Maar ja aangezien ik nogal lui ben aangelegd had ik juist huisbaasje aangeschaft zodat ik even snel kon kijken zonder de standen te hoeven bij houden.

Ik hoop dat er een eventuele oplossing voor is.
Ik heb zelf nog maar even wat geprobeerd en de stekker van de gas sensor losgehaald en in de andere poort gestopt. Op dat moment gebeurde er weinig . Maar toen ik het stekkertje weer terug zette naar de andere poort sloeg het geheel eerst op tilt maar na enige tijd herstelde het zich . Nu geeft de gas sensor ook weer een wat meer geloofwaardige waarde aan. Vanaf nu elke dag maar checken of de aangegeven waarde klopt. Hopelijk is dit een eenmalig iets .
Badge +8
Hi @S. Helder, ik heb je verhaal even voorgelegd aan mijn collega's van Huisbaasje. Zij geven aan dat het klinkt alsof de sensor niet meer goed functioneert en willen dit graag onderzoeken. Je kunt hiervoor het beste telefonisch contact opnemen via 085 - 2019816 (op werkdagen tussen 9.00 en 18 uur bereikbaar). Succes!
Reputatie 5
Badge +3
Mijn ervaringen met mijn analoge meters:

enkelvoudige elektrameter (ferraris): werkt zoals geadverteerd en verwacht
natuurlijk niet samen met mijn zonnepanelen, HELAAS is bij het ontwerp de mogelijkheid
de draairichting te detecteren niet ingebouwd worden, HEEL JAMMER! Was makkelijk geweest.

gasmeter G4 (3 decimalen): wijkt bij mij sterk & systematisch af, laat het 10-voudige verbruik zien, bijvoorbeeld 8-16 m³/h dit zou omgerekend 78-155 kW!! betekenen.
Maar mijn ketel verbrandt maximaal 2,8 m³ gas en de G4 meter doet ook maximaal 6 m³/h!!

Vermoedelijke oorzaak:
Omdat mijn meter geen reflecterend metalen puntje heeft, detecteert de meetstekker volgens mij elke streep (=1 liter) afzonderlijk.
Te verhelpen door de meetkop op de 2de decimaal te plakken, maar wel aangeven dat je 3-decimalen benut.
YMMV

Reageer