Consumentenbond.nl
Sticky

Deel je Huisbaasje-ervaring



Toon eerste bericht

81 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Hallo @F. van Elst, dank je wel voor je bericht, ik heb deze even verplaatst naar het topic waar ook andere gebruikers hun ervaring met Huisbaasje delen.

F. van Elst schreef:

Telefonisch wordt het een herhaling van zetten maar geen oplossing.


Bedoel je hiermee dat je al contact hebt gezocht met de Huisbaasje experts via telefoonnummer 085 - 2019816? En dat het toch niet is gelukt Huisbaasje aan de praat te krijgen?
inderdaad
Reputatie 7
Badge +7
F. van Elst schreef:

inderdaad


Vervelend om te horen dat je Huisbaasje nog niet helemaal het baasje is @F. van Elst. Ik zet je verhaal door naar onze experts, en kom snel bij je terug.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @F. van Elst,

Zojuist heb ik de Huisbaasje experts gesproken. Zij geven aan dat het je inderdaad niet lukt om een goede gasmeting te krijgen. We hebben verschillende instellingen geprobeerd, maar de meting blijft continue 0. Wij kunnen geen opname maken van het meetpatroon omdat de sensor geen meetpatroon ziet. We kunnen daarom ook niet zeggen waar het fout gaat. Wat eventueel wel zou kunnen helpen, is de herplaatsing van de houder, maar ik heb begrepen dat dat voor jou geen optie is.

Tevens gaven mijn collega's aan dat ze je gisteren hebben gesproken, en aangeboden hebben een nieuwe sensor toe te sturen. Het alternatief is dat je, als je Huisbaasje niet wil gebruiken zonder gasmeting, de set terugstuurt en je aankoopbedrag terugontvangt. Je hebt de keuze gemaakt om een nieuwe sensor te ontvangen. Deze hebben wij gisteren dan ook verzonden.

Ik hoop natuurlijk van harte dat de nieuwe sensor naar tevredenheid werkt. Zou je anders wellicht toch willen overwegen de houder te herplaatsen?

Je melding over de nachtstroom was ons overigens niet bekend. Wel kan ik je vertellen dat het niet mogelijk is dat de nachtstroom niet gemeten wordt. Er wordt namelijk bij de meting geen onderscheid gemaakt tussen dag en nacht. Alleen het volume wordt gemeten. De app past automatisch, aan de hand van het tijdstip, het dag- of nachttarief toe. 's Nachts wordt je elektriciteit dan gelukkig ook gewoon gemeten.

Laat je ons nog weten of de nieuwe sensor voor de oplossing heeft gezorgd?

Met vriendelijke groet,

Monique
Monique

De wonderen................
Er wordt na plaatsing van de nieuwe sensor gasverbruik gemeten. Hoera.
Laten we er dus vanuit gaan dat alles naar verwachting verloopt.
Dank

Freds van Elst

P.S. het zou een pre zijn als de info van de huisbaasjes app net als bij veel andere apps gedeeld kan worden met derden c.q. naar je mailadres gestuurd kan worden. Wellicht is deze optie realiseerbaar?
Mijn HBregistreert alleen electra, want de gasmeter is te ver voor het bijgeleverd snoer..nadat de helpdesk 3 x mij verkeerde informatie gaf over de verlengstekker en nu ik eindelijk weet welk soort stekker geschikt is zou ik ook het gas moeten kunnen aansluiten. Echter...deze stekkers zijn nergens te koop!
Bij zo'n duur apparaat verwacht ik dat verlengsnoeren/stekkers op zijn minst door CB moeten worden verstrekt, zelfs als er voor betaald moet worden.

Graag zou ik naast de Iphone app ook op mijn mijn Mac HB willen hebben. Misschien een app ontwikkelen voor Mac of PC?

Reageer