Delta Energie (overgenomen door Vattenfall in 2019) geeft geen vaste energiecontracten meer, ook niet voor een jaar

• 11 August 2022
  • 5 reacties
  • 173 Bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Mijn vaste energiecontract bij Delta liep eind juni af. Ik kon kiezen tussen een nieuw variabel contract of een jaar vast. Ik koos voor variabel, maar vroeg me recentelijk af of dit nog om te zetten is in een jaar vast. Nee, dat kan niet meer, want de vaste contracten zijn op. De helpdeskmedewerker kon niet uitleggen wat ik me daarbij moet voorstellen, dat ‘de vaste contracten op zijn’. Jullie wel?

5 reacties

Ja, ze willen geen vaste prijs afspreken, waarschijnlijk omdat ze die op de termijnmarkt niet of niet voor een redelijke prijs af kunnen dekken.

Vrijwel geen enkele leverancier geeft op dit moment een jaar contract. Omdat de prijzen  zo enorm hoog zijn kunnen leveranciers geen voordeel garanderen. Klanten  betalen dan een stuk meer. 

Dat het 'op' is wordt mee bedoelt dat ze dit dit niet kunnen aanbieden omdat deze contracten niet meer ingekocht worden.

Reputatie 6
Badge +3

@Luctor   Het lijkt er idd. op dat voor het komende stookseizoen de gasprijs op de termijnmarkt hoog blijft, pas vanaf april volgend jaar zou de gasprijs met ca. 10% kunnen dalen - maar de prijs kan ook gelijk blijven of …  - Garantie tot de deur.
(bron: TheIce.com TTF gas-futures

Reputatie 6
Badge +3

Per vandaag zijn de tarieven bij Delta:

actuele tarieven via gaslicht.com

Met de normale btw-tarieven: 65,75 ct/kWh en 302,84 ct/m³ - € 143,87 vaste leveringskosten

Reputatie 3
Badge +4

@Luctor Heb je nog iets gehad aan de tips van de andere community leden? Mocht er een reactie tussen staan die je het meest geholpen heeft, dan kun je deze aanvinken als Beste Antwoord. 
Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag ook om snel het antwoord te vinden.

Groetjes Shana

Reageer