Beantwoord

Eigen stroom opslaan

• 5 April 2022
  • 8 reacties
  • 319 Bekeken

Wat voor mogelijkheden zijn er om eigen opgevangen stroom op te slaan ipv terug te leveren. En bestaan er al regelingen cq subsidies voor. Als ik nu zoek vind ik weinig en dure accu systemen. Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

icon

Beste antwoord door Darkfiber 7 April 2022, 13:21

Bekijk origineel

8 reacties

De accu's kosten op dit moment ongeveer iets van 500 euro per opgeslagen kWh, dus om de - bijvoorbeeld - 1000 kWh die je in de donkere wintermaanden gebruikt in de zomer al op te slaan heb je € 500.000,- aan accu's nodig.

Reputatie 5
Badge +6

Ben hier zelf al veel mee bezig, als je de andere Topics Zonnepanelen en Energie, Batterijen terug leest kan je veel vragen en antwoorden vinden.

Helaas heb ik zelf gemerkt dat Nederlandse markt en Installateurs hier helemaal niet klaar voor zijn.

Het is nu ook nog niet interessant voor die paar (slimme) klanten die niet de terugverdientijd vragen.

Maar zoals altijd loopt de kar voor Nederland te hard en wij als Consumenten er altijd achter aan.

En de trendsetters, ja die lopen altijd voorop, maar tot heden kost dat ook wat.

Helaas heb ik zelf gemerkt dat Nederlandse markt en Installateurs hier helemaal niet klaar voor zijn.

Wat heeft dat te maken met de Nederlandse markt? Met de huidige techniek is dit gewoon niet lonend en dan is er, heel logisch, ook niet veel vraag en heeft het weinig zin daar als installateur in te investeren. 

Wat een teksten. En dat alleen omdat ik wat informatie vraag over een item.

Jammer om dit allemaal te lezen.

Rik

Reputatie 7
Badge +5

Wat een teksten. En dat alleen omdat ik wat informatie vraag over een item.

Jammer om dit allemaal te lezen.

Rik

lees even bij je andere vraag, dat is wat makkelijker

Heren voor het eerst dit

forum bezocht en meer randzaken en ergernissen gelezen door het gewoon simpelweg stellen wat een vraag. 
jammer dat dit gebeurt. Het nodigt mijn dan ook niet meer uit om meer vragen te stellen. 
jammer. Veel succes met elkaar vliegen af te vangen. Degene die wel een reactie gegeven hebben op mijn vraag. Bedankt. En Gebruiker1644596728 wat drink je bij je ontbijt? Kopje azijn of zo. Veel plezier met commentaar geven. 

afz gewoon een gebruiker van dit forum die wat wilde weten. 

Reputatie 7
Badge +7

@Cavemanrik wat wel een mogelijkheid kan zijn is de accu van de elektrische auto overdag opladen met overtollige stroom en dan 's avonds terugpakken. Maar dat werkt niet op de dagen dat je met de auto naar het werk moet. Maar als je dan overdag de auto kan opladen op je werk met gratis of voordelige overtollige stroom van de baas, zou het weer wel iets zijn. 

Je hoort ook verhalen van een rijtje goedkope 2e hands loodaccu's in de kruipruimte leggen en aansluiten op de zonnepanelen om hetzelfde te doen. Maar ik zie dat zelf niet als toekomst. Verder weet ik het niet, een li-ion accu in huis is nogal duur.

Reputatie 6
Badge +3

Voor de onvermoeibaren : Een recente Duitse studie “Stromspeicher-Inspektion 2022” met o.a. een indicatieve tabel wat de zinvolle accu-capaciteit betreft afhankelijk van pv-opbrengst en jaarverbruik. Ook als Engelstalige .pdf te downloaden. YMMV

Reageer