Consumentenbond.nl

Eneco 'vergeet cashback' van € 125, controleer bij energieleveranciers of afrekening klopt

In 2016 ben ik overgestapt naar Eneco omdat de energiekosten daar het laagst zouden zijn (dankzij een cashback van € 125 euro). Na 1 jaar krijg ik de jaarnota. Enkele dagen daarna stap ik over naar een andere leverancier en daarna krijg ik een 'eindnota' van Eneco.

Per mail stel ik de volgende vraag:
Onlangs heb ik de jaarnota gehad voor zowel gas als elektra. Graag zou ik een heldere specificatie van de jaarnota willen ontvangen die p maal q is opgebouwd (inclusief de € 125 welkomstpremie). dit bedrag vind ik niet terug in de jaarnota. Daarin staan alleen diverse totalen. Graag ontvang ik een verduidelijking waarin de totaal kosten wordt berekend door een berekening van het aantal eenheden x de prijs.

Antwoord:
"Allereerst mijn excuses voor het ongemak. Graag informeer ik u dat de cashback op uw eindafrekening verrekend zal worden."

Ik mail terug: "Inmiddels overgestapt en eindafrekening gehad. Daar staat cash back ook NIET op."

Reactie Eneco: Allereerst mijn excuses voor het ongemak. Graag informeer ik u dat de cashback helaas nog niet is verwerkt op uw eindnota. Ik heb een verzoek ingediend om dit bedrag van € 125 alsnog aan u uit te betalen. Dit verzoek wordt binnen 15 werkdagen opgepakt. Uw uitbetaling kan verrekend worden met openstaande bedragen.

Als je bent overgestapt naar een energieleverancier met een welkomstpremie CHECK je eindnota!

6 reacties

Hallo Ahmidach,

Heeft u na het telefoontje dan geen bevestiging per brief of e-mail ontvangen waarin alles omschreven staat?

Daarna zou u normaal gesproken nog 2 weken moeten krijgen om alles af te zeggen.
Ka klopt wat u zegt maar had iemand van Eneco aan de telefoon die zei dat het orde was zodra ik de contract verleen krijg ik die 100 euro cashback ik vertrouwde daarop maar niks van waar nu zegt Eneco wij kunnen nis terug vinden maar zit er wel 3 jaar aan vast is gewoon oplichting
Hallo Ahmidach,

Op het moment dat zo'n geld terug belofte wordt gedaan, moet u altijd zelf ook zorgen dat u daar een bewijs van heeft.

Het staat meestal in de bevestiging van het contract die u in het begin ontvangt.
Ik ook zelfde probleem met Eneco ik zou 100 euro cashback krijg voor mij contract verlenen ze Hebben wel mij contact verleent maar zeggen dat ze nergens die afspraak over die cashback van 100 euro terug vinden ik vind wel dat ik nou opgelicht ben en ik zit drie jaar vast aan hun echt bedankt Eneco contact gehad met Eneco hun zeggen gewoon wij kunnen dar nergens terug vinden belachelijk
Reputatie 5
Badge +7
@Amsterdam020 Welkom op ons forum! Goed dat je dit meldt, dat maakt anderen extra alert. @Léonz Fijn dat het bij jou wel goed ging!
Aan andere lezers: verwacht je ook een welkomstpremie op je jaarnota? Laat hier even weten of het bij jou duidelijk op je afrekening staat of niet. Dank alvast voor de meldingen!
Bij Qurrent stond de welkomstpremie meteen correct op de jaarafrekening.

Reageer