Consumentenbond.nl
Vraag

Energie collectief: BudgetEnergie voorwaarden

• 11 januari 2020
  • 2 reacties
  • 190 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hoi

Mijn vraag: De aanbieding van het energie collectief, mijn geval Budget Energie 1 jaar vast. Stond er ergens omschreven dat dit 1 van de 3 leveranciers in Nederland is die niet meewerkt aan enkeltarief als je een dubbele meter hebt en dit uit wilt zetten ?

Bij NLE hebben ze namelijk dezelfde regel in hun  voorwaarden en nog 1 maatschappij welke de naam mij even is ontschoten.

Die voorwaarden zijn dus heb jij een dubbele meter dan betaal je ook voor een dubbele meter. Dus heb je een piek en dal tarief! Dit levert ons geen voordeel op!

Ik ben juist gewisseld omdat ik hiervan af wou zijn! Helaas is Budget Energie dus ook 1 van die bedrijven en zit ik wéér een jaar vast aan voor ons geen voordelige tarieven!

Ik vroeg me dus af: hoe heb ik hier zo overheen kunnen lezen dan?

2 reacties

Hallo Lean_dra,

Als u al een jaarcontract heeft afgesloten, zit er weinig anders op dan dit uit te dienen.

Troost: een jaar is zo voorbij.

Reputatie 3
Badge +2

Ik vraag me af hoe groot het financiële verschil na een jaar zou zijn bij een normaal dag/nacht verbruikspatroon. @Lean_dra Heb je dat voor jouw situatie doorgerekend op de verschillende vergelijkingssites?

Reageer