Consumentenbond.nl
Beantwoord

Energie tarieven van Budget Energie waaraan ik geen rechten mag ontlenen.

• 6 oktober 2020
  • 2 reacties
  • 293 Bekeken

Op de webpagina van Budget Energie staat onderstaande tekst onder de tarieven van mijn huidige contract.

“Aan deze tarieven kunnen geen rechten worden ontleend. Budget Energie kan geen aansprakelijkheid aanvaarden voor de juistheid van de tarieven”

Dit vindt opmerkelijk, want hoe weet ik nu wat het werkelijk tarief is waarvoor ik mijn energie geleverd krijg?!

Nog merkelijker is het dat deze tekst er niet staat als ik de tarieven bekijk bij het nieuwe persoonlijke aanbod wat mij is gedaan. Dan lijkt men opeens exact te weten wat mijn toekomstige tarieven zijn.

Mijn vraag is, mag Budget Energie mij in het ongewis laten over het werkelijke tarief dat ik voor mijn huidige energie betaal?

icon

Beste antwoord door Meladorable 6 oktober 2020, 12:22

Er wordt hier mee bedoelt dat het tarief wat je afspreekt niet het tarief hoeft te zijn waar je mee eindigt. Het variabele tarief wat je met de leverancier afspreekt bij een vast contract staat voor de gedurende periode van het contract vast echter de overheidsheffingen die wijzigen wel gewoon mee elk jaar. 

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +8

Hi @R. Schep, heeft de reactie van Meladorable je verder kunnen helpen? :relaxed:

Er wordt hier mee bedoelt dat het tarief wat je afspreekt niet het tarief hoeft te zijn waar je mee eindigt. Het variabele tarief wat je met de leverancier afspreekt bij een vast contract staat voor de gedurende periode van het contract vast echter de overheidsheffingen die wijzigen wel gewoon mee elk jaar. 

Reageer