Energieaanbieders vergelijken loont! En neem daarbij zeker het aanbod van uw eigen leverancier mee op de sites.

• 29 December 2017
  • 4 reacties
  • 492 Bekeken

Ongetwijfeld hebt u uw eigen energieaanbieder ook weleens benaderd met de vraag of er een korting voor u inzit wanneer u klant blijft!? Ik heb dat dit jaar ook gedaan bij de NUON waar wij al bijna 20 jaar vaste klant zijn. De rekening werd wel erg hoog. Op mijn verzoek of ik een betere aanbieding kon krijgen, kreeg ik twee aanbiedingen met vaste klantenkortingen.... Allebei hoger dan hetgeen ik dit jaar betaal. 'Nee, dit kon echt niet lager' was het commentaar van NUON. Ik ga vergelijken op verschillende beschikbare sites op het internet. LET OP: Hier vraagt men altijd naar de huidige aanbieder, keurig ingevuld. (Dan krijgt u dit aanbod niet te zien, kwam ik later achter.) Met deze kennis ben ik weer opnieuw gaan zoeken en heb ik een willekeurige aanbieder ingevuld. Zo kreeg ik het nieuwe aanbod van NUON dus wel. En wat schetst mijn enorme verbazing? Voor nieuwe klanten kan NUON wel een geweldig concurrerend aanbod doen. En ik, als vaste klant mag voor hetzelfde contract 20% meer betalen op jaarbasis. En nee hoor, dat kon echt niet goedkoper...... U begrijpt dat ik ook maar eens ben overgestapt!!

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6
En hiermee jagen de aanbieders hun trouwe klanten dus weg . Dit is gewoon krankjorem . Ook in andere branches zien we dit verschijnsel trouwens. Bij aankoop van een nieuwe auto kreeg ik bij mij eigen dealer de laagste prijs voor mijn inruilauto. Daarmee waren ze dus ook een trouwe klant kwijt.
Niet slim, dat klopt. Als NUON mij, een voor mijn gevoel leuk aanbod had gedaan, had ik waarschijnlijk niet eens verder gekeken en gedacht dat ik het goed had gedaan. Ik heb geleerd. Elk jaar het aanbod controleren en zeker geen 3-jarige contracten afsluiten. Wat auto's betreft: als je deze tweede hands wilt verkopen, zelf doen! en vervolgens een goede korting bedingen bij de dealer op een nieuwe. zo snijdt het mes aan twee kanten voor de consument.
Ik vergelijk ook regelmatig even de prijzen van mijn energieleverancier ten opzichte van de concurrent. Dan kom ik voorlopig nog tot de conclusie dat ik een redelijk gunstig tarief betaal, in ieder geval niet zo veel verschil dat het de moeite loont om over te stappen. Maar dat kan ik ook pas over een jaar...
Ik heb hierboven geschreven over 'overstappen' van je energieleverancier naar een andere, goedkopere. Dat leek vooralsnog zeer veelbelovend en heel wat goedkoper..... Via 'Overstappen.nl en Easyswitch.nl' kreeg ik een prachtige aanbieding. Heb deze mensen gebeld en was overtuigd. Ben ermee in zee gegaan, contract afgesloten met hen, tot tweemaal toe gevraagd of dit een all-in prijs was en zelfs ook nog inclusief BTW?? Ja, echt, ik hoefde geen extra kosten te verwachten tenzij ik ineens meer energie zou verbruiken. Dus: DUBBEL BEVESTIGD. Wat logisch is. Het daadwerkelijke contract met EON kwam binnen en ja: Deze rekenden toch wel ca. 12% meer op jaarbasis dan mij was voorgeschoteld. Deze vertelden erbij dat de site, zoals hierboven genoemd, waarop ik mijn contract had afgesloten, rekenden met de gegevens van 2017. LET WEL: ik heb dus een contract voor 2018 afgesloten....!?
We zijn er nog niet.... ik heb beide clubs hierop aangesproken en het lijkt mij zeer vreemd dat EON beweert dat een club, die voor hen contracten afsluit, niet weet wat het juiste tarief zou moeten zijn. Dit doen zij toch in opdracht van EON?? Goed, ik ben in gesprek en vooralsnog zeker niet eens met hetgeen EON nu probeert te doen. Zij mogen het aantonen. allebei. WORDT VERVOLGD!

Reageer