Consumentenbond.nl

Energiecollectief via Kostenservice

• 9 oktober 2019
  • 34 reacties
  • 5736 Bekeken

energiecollectief via kostenservice,
vraag 1 ; wat is kostenservice voor een bedrijf ? Ik ben huiverig om € 0,01 over te maken na recente negatieve berichten i.v.m.oplichtings praktijken door anderen.
vraag 2 ; ik ben bewindsvoerder en wil als wij van deze dienst gebruik maken ook mijn zoon met gelijke naam en ander adres aanmelden.

34 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Rare site, in mijn browser staat het cookie acceptatie verzoek in spiegelbeeld. Heb verder niet gekeken. Praktisch geen info over kostenservice op internet.
Ik zou er niet aan beginnen.
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb ook weinig kunnen vinden over Kostenservice. Het hoeft natuurlijk niet maar het voorspelt toch niet veel goeds.
Heb u al eens gegoogled onder het kopje Energiecollectief. Doe het eens voor de aardigheid. Je krijgt pagina's van allerlei collectieven met de mooiste aanbiedingen. Ik heb in een ander topic al eens gevraagd waar komt dit nou allemaal vandaan, en is het allemaal eerlijk, of gaat het om commercieel gewin. Ik vrees dat er kapitalen aan verdiend worden. Overstappen, van het gas af en natuurlijk klimaat en duurzaamheid, er wordt flink aan verdiend..... als u zich maar laat bang maken en overhalen. En er zullen best "goeden"zijn die het klimaat e.d. ter harte gaan, en aldus oplossingen bieden, maar die vallen in het niet bij de charlatans. Groeten Leo.
Reputatie 6
Badge +3
of gaat het om commercieel gewin. Ik vrees dat er kapitalen aan verdiend worden.

Natuurlijk waarom zouden ze het anders doen. Idealisme ? Overigens vraag ik me af wat het effect van de vrije energie markt op de kostprijs is. Er ontstaat natuurlijk concurrentie maar we hebben ook een commerciële en administratieve overhead gecreëerd met al die vergelijkings- en overstap activiteiten.

Ik heb me al eens vaker afgevraagd of het gevoel dat mensen hebben dat ze weinig van de economische groei van de afgelopen 25 jaar merken komt omdat die groei vooral in dit soort commerciële en administratieve activiteiten zit. Mensen ervaren dat niet als een bijdrage aan hun welvaart.
Reputatie 4
Badge +7

Beste @P.S. Broekman, bedankt voor uw vragen over Kostenserivce.

Kostenservice is een samenwerkingspartner van de Consumentenbond. Als consument verleen je volmacht aan Kostenservice om te onderhandelen met energieleveranciers om je een aanbieding te doen. De Consumentenbond werkt al jaren samen met de mensen achter Kostenservice. Het team van Kostenserivce is ruim 10 jaar actief in de energiemarkt en kent de leveranciers goed. Hopelijk geeft dat u vertrouwen.
De betaling van €0,01 betaal je via het 1e maandvoorschot van de energieleverancier. Dit gaat niet via Kostenservice of de Consumentenbond. 

Wat betreft het aanmelden kunt u zowel u als uw zoon aanmelden. We kunnen alleen maar 1 woonadres met e-mailadres in de systemen accepteren. Voor het adres van uw zoon dient u dan een ander e-mailadres te gebruiken.

Geeft dit voldoende antwoord op uw vragen?

Reputatie 7
Badge +7

Dank Kirsten voor de uitleg. Ik heb op internet gezocht en wat gegoogled. Onder energiecollectief kwamen vele ‘collectieven’ voor en helaas onder Kostenservice vond ik niet zo'n duidelijke uitleg als nu door u Kirsten gegeven. Veel was ook in een andere taal of je werd gestuurd naar facebook e.a., niet voor iedereen (vanwege vele ‘geruchten’) even prettig.

Uitgaande van het feit dat de bedoeling van dit “collectief” goed is, schept de enorme hoeveelheid  collectieven, bemiddelingen , adviezen om maar over te stappen, veel verwarring.. Zou een keurmerk in deze ‘handel’ geen goed idee zijn. Groeten Leo, en succes aan P .S. Broekman.

de enorme hoeveelheid  collectieven, bemiddelingen , adviezen om maar over te stappen, veel verwarring.. Zou een keurmerk in deze ‘handel’ geen goed idee zijn.

Gelukkig wordt je niet ook doodgegooid met keurmerken :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +7

Geachte @A. Deen , helemaal gelijk en ook ik weet wat er gesjoemeld wordt met keurmerken. Maar ja wat moet je met al die adviezen om over te stappen (waarvan en waarin dan ook), en al die collectieven, allemaal voordeliger dan de ander. In de prullen bak dan maar. :wink:  :laughing: . Groeten Leo.

Reputatie 4
Badge +7

@L.J.F. de Ruiter  een keurmerk voor wat precies bedoelt u?
In een recent nieuwsbericht staat het standpunt over een energiekeurmerk.

Geachte@A. Deen , helemaal gelijk en ook ik weet wat er gesjoemeld wordt met keurmerken. Maar ja wat moet je met al die adviezen om over te stappen (waarvan en waarin dan ook), en al die collectieven, allemaal voordeliger dan de ander. In de prullen bak dan maar. :wink:  :laughing: . Groeten Leo.

Ik weet niet hoe het met u zit maar over het algemeen neem ik reclame met een korreltje zout, dst geldt voor wasmiddelen, supermarkten en ik zie geen reden waarom dat ook niet zou gelden voor energiemaatschappijen. 

Reputatie 7
Badge +7

Geachte @Kirsten van Loon  en @A. Deen 

Na het standpunt energiekeurmerken gelezen te hebben vraag ik maar niet naar een keurmerk. Ook niet zoals André  stelt krijg je weer een oerwoud van keurmerken, even vrij vertaald.  Ja want een keurmerk geldt natuurlijk niet alleen voor energiemaatschappijen, collectieven, overstapbemiddelaars. Welk keurmerk ook er zit altijd wel een ‘luchtje’ aan, zie op voedsel, supermarktgebied enz. En terecht het is in feite allemaal reclame, een keurmerk waarvoor ook het is een reclame voor het artikel, het geeft status. en dat zoeken wellicht een hoop mensen. Uit dat hele woud van energie collectieven, de drang en het pushen naar overstappen, dan wil je eigenlijk iets wat helemaal echt is. Je wilt, het ten eerste eerlijk gezegd eigenlijk niet, maar ten tweede denk je dat een keurmerk eerlijkheid en echtheid uitdrukt, helaas is vaak louter commercie. Uitzonderingen daar gelaten maar het bestaat wellicht helemaal niet, neem het met een korreltje zout. Groeten Leo.

Reputatie 6
Badge +3
Rare site, in mijn browser staat het cookie acceptatie verzoek in spiegelbeeld. Heb verder niet gekeken. Praktisch geen info over kostenservice op internet.
Ik zou er niet aan beginnen.

Kennelijk hebben ze dit bericht gelezen, nu krijg ik een nieuwe site die er beter uitziet en wel goed werkt.

Overigens vraag ik me af of dat de kostenservice is waarmee de consumenten bond samenwerkt. Ik zie nl KvK nummer 75416069 opgericht 19 juli 2019.

Ook ik had me naar aanleiding van een tip van de Consumentenbond aangemeld bij Kostenservice. Al heel gauw kwamen ze met een aanbod voor volgend jaar. Ze hadden me aangemeld bij Budgetenergie en ik zou 130 euro besparen. Echter op de energievergelijker van de Consumentenbond zelf was Nuon verreweg het goedkoopst voor mij en zou ik liefst 280 euro besparen. Zo wordt het wel heel verwarrend en onoverzichtelijk. Ik heb me meteen weer afgemeld voor Kostenservice, maar daar nog geen schriftelijke bevestiging van ontvangen. Hopelijk gaat er niet zomaar een nieuw energiecontract in bij Budgetenergie, want dat is niet het voordeligst voor mij, zo blijkt.  Ik zou niet aan Kostenservice beginnen en gewoon zelf vergelijken.

Kostenservice (BRON) heeft inmiddels een paar duizend klanten via de Consumentenbond binnengehaald …

https://www.kostenservice.nl/

Probeer eens met ze in contact te komen via @Anna en je merkt, dat één en ander nog niet op orde is:

• de chatfunctie blijft stom, ook na meerdere pogingen
  • het antwoordformulier (enige e-mailmogelijkheid) bevestigt de gestelde vraag niet
  • krijg overigens helemaal geen antwoord op de (kritische) gestelde vraag
  • die gestelde vraag is ”of de Consumentenbond sàmen met hun partner niet uiteindelijk de energiekosten opdrijft met het ononderbroken moeten blijven overstappen door jaarlijk kortingen/geschenken te beloven?
  • de Consumentenbond krijgt hiervoor een bonus en óók dàt is onacceptabele kostenopdrijving

Ik heb me afgemeld en dit was hun reactie:

Beste meneer van Dijk,

Bij uw inschrijving voor onze dienst hebben wij een bespaarbelofte gedaan. Op basis van die bespaarbelofte hebben wij u nu het aanbod van Budget Energie aangeboden, omdat dit aanbod aan de bespaarbelofte voldoet.

Wanneer u ons aanbod vergelijkt met de beste aanbiedingen op bijvoorbeeld een vergelijkingssite, dan zal in de meeste gevallen ons aanbod niet als goedkoopste naar voren komen. Onze dienst is er niet op gericht om het goedkoopste aanbod te vinden, maar een aanbod welke in ieder geval past bij de gemaakte bespaarbelofte. U maakt met name gebruik van onze dienst, wanneer u geheel ontzorgd wilt worden m.b.t. de jaarlijkse overstap. Wilt u zeker weten dat u het goedkoopste aanbod heeft en/of de aanmelding zelf regelen? Dan is mogelijk onze dienst niet geschikt voor u.

Met vriendelijke groet,

Miranda

Kostenservice 

Het lijkt erop dat er prijsafspraken worden gemaakt ten nadele van de klant. Dit valt me met name van de Consumentenbond als onafhankelijke organisatie vies tegen. Mijn advies: gewoon zelf vergelijken. 

(Verwende) consumenten die het vergelijken niet meer willen kunnen het overstappen hier gewoon jaarlijks uitbesteden en inderdaad: zèlf overstappen is altijd gunstiger,  maar dat spreekt de CB-moderator ook niet tegen.

Het overstappen an sich is kostenopdrijvend … maar noch de Consumentenbond noch Kostenservice heeft dit tot nu toe toegegeven.

Bij deze door de Consumentenbond aangeboden dienst van een partner verdienen zelfs beide organisaties een overstapbonus.

Misschien nog eraan herinneren, dat na een overstap, de vergelijkingssite ieder jaar opnieuw ook wéér een bonus krijgt bij NIET-overstappers.

Reputatie 4
Badge +7

Kostenservice (BRON) heeft inmiddels een paar duizend klanten via de Consumentenbond binnengehaald …

https://www.kostenservice.nl/

Probeer eens met ze in contact te komen via @Anna en je merkt, dat één en ander nog niet op orde is:

• de chatfunctie blijft stom, ook na meerdere pogingen
  • het antwoordformulier (enige e-mailmogelijkheid) bevestigt de gestelde vraag niet
  • krijg overigens helemaal geen antwoord op de (kritische) gestelde vraag
  • die gestelde vraag is ”of de Consumentenbond sàmen met hun partner niet uiteindelijk de energiekosten opdrijft met het ononderbroken moeten blijven overstappen door jaarlijk kortingen/geschenken te beloven?
  • de Consumentenbond krijgt hiervoor een bonus en óók dàt is onacceptabele kostenopdrijving

Beste @petronella dank voor je signaal! Wat bedoel je met @Anna? De feedback heb ik doorgegeven aan onze contactpersoon bij Kostenservice. Heeft u wel een antwoord ontvangen op uw inzending via het antwoordformulier? Wat bedoel je met een bonus ontvangen? Wij ontvangen een overstapvergoeding van €27 bij de Energievergelijker en bij Kostenservice €20 of €30. Deze vergoeding is voor alle bedrijven hetzelfde. Vind je dat consumenten zonder vergelijkers zouden moeten vergelijken?

Lijkt mij totaal overbodig: een kostenservice, die de consument een iets voordeliger aanbod dan het huidige kan doen en dit voor je regelt. Je kunt immers op de energievergelijker van de Consumentenbond de allervoordeligste aanbieding vinden en dan wordt de overstap toch ook geregeld? Dat doe je vervolgens na een jaar gewoon weer. Ik zie de toegevoegde waarde niet, behalve voor de energiemaatschappijen, die er voordeel van kunnen hebben (prijsafspraken).

Reputatie 4
Badge +7

@glaasjemelk wellicht geeft deze toelichting je antwoord op je vraag?

De Consumentenbond wil zoveel mogelijk consumenten helpen om over te stappen naar een voor hen best passend contract. Met de toevoeging van Kostenservice bedienen we nu drie doelgroepen met eigen behoeften:

Zelf doen
Consumenten die het graag allemaal tot in detail zelf willen uitzoeken en de allerscherpste prijs zoeken of bijvoorbeeld het groenste contract of aanbieder. Zij maken gebruik van de Energievergelijker van de Consumentenbond.

Samen doen
Consumenten die graag samen met een grote groep consumenten een goede deal krijgen. Zij doen elke keer op eigen initiatief mee met het Energiecollectief van de Consumentenbond.

Laten doen
Consumenten die graag ontzorgd worden en de Consumentenbond vertrouwen om jaarlijks een goede deal te regelen zonder dat zij daar ook maar iets voor hoeven te doen. Zij maken gebruik van de nieuwe dienst Kostenservice Energie.

Ben voor het eerst via Kostenservice overgestapt en heb het nu nagerekend. Het blijkt dat Kostenservice de welkomstpremie van € 344,- in eigen zak steekt, die ik anders zelf gekregen zou hebben.

Ik voel me genept door Kostenservice en de Consumentenbond!

Oh, u wilde én de service én de laagste prijs?

Het lijkt mij onwaarschijnlijklijkt dat u €344 misgelopen bent, zoveel bonus heb ik nog bij geen enkele leverancier gezien, maar gewoon zelf regelen en dan komt alles naar u toe in het vervolg.

Badge +8

Ben voor het eerst via Kostenservice overgestapt en heb het nu nagerekend. Het blijkt dat Kostenservice de welkomstpremie van € 344,- in eigen zak steekt, die ik anders zelf gekregen zou hebben.

Hi @M.H. van de Kraats, dank voor je bericht. Kun je misschien wat meer uitleg geven over deze situatie? Ik zet het graag door naar de verantwoordelijke afdeling.

Hallo Imke,

Als ik mijn situatie invoer in gaslicht.com bij dezelfde leverancier kom ik € 350,- lager uit. Ik zie dat ik daar een welkomstpremie van € 344,- gekregen zou hebben.

Met vriendelijke groet,
Mar10

Daarom ook altijd alle vergelijkingssites vergelijken, Mar10.

I stand corrected ...

Badge +8

Als ik mijn situatie invoer in gaslicht.com bij dezelfde leverancier kom ik € 350,- lager uit. Ik zie dat ik daar een welkomstpremie van € 344,- gekregen zou hebben.

@M.H. van de Kraats  Dank voor het signaal. Met Kostenservice garanderen we geen laagste prijs. Als consument verleen je volmacht aan Kostenservice om mede namens jou te onderhandelen met energieleveranciers, zodat je jaarlijks een goed energie-aanbod krijgt. Het is een service, zodat je zelf niet op zoek hoeft te gaan.

Als je een veel voordeliger contract zoekt kun je beter gebruik maken van onze Energievergelijker of andere vergelijkingssites. Mocht je nog meer willen lezen over Kostenservice, dan kan dat hier.

Reageer