Energiecollectief via Kostenservice

• 9 October 2019
  • 39 reacties
  • 7945 Bekeken

energiecollectief via kostenservice,
vraag 1 ; wat is kostenservice voor een bedrijf ? Ik ben huiverig om € 0,01 over te maken na recente negatieve berichten i.v.m.oplichtings praktijken door anderen.
vraag 2 ; ik ben bewindsvoerder en wil als wij van deze dienst gebruik maken ook mijn zoon met gelijke naam en ander adres aanmelden.

39 reacties

Via Consumentenbond uitgekomen bij Kostenservice. Op hun website geven ze aan dat als je denkt  Ik zit al goed, "Ik ben al overgestapt naar de goedkoopste. Ik zit dus wel goed, denk ik… " Is het antwoord: Dat is een misverstand… Helaas gaan ook bij de goedkope leveranciers de tarieven fors omhoog, als je contract afloopt. Je gaat dan gewoon onnodig teveel betalen.

Dus me maar ingeschreven. Vandaag het aanbod gekregen en wat blijkt: Ik zou bij Kostenservice 215 euro per maand moeten gaan betalen, terwijl ik nu bij Budgetenergie 185 per maand betaal en voor het zelfde bedrag daar kan verlengen. En dit allemaal uitgaande van dezelfde prognoses/verbruiksgegevens. Hoe kan dit? Dit riekt naar oplicht…….. praktijken, sorry voor het woord Consumentenbond. Waar is jullie medewerking op gebaseerd? Ik heb meteen het aangeboden contract herroepen via email. Hopelijk wordt het snel verwerkt.

Badge +8

Beste @P. van Asten, wat jammer om te lezen dat je een negatieve ervaring hebt met Kostenservice. Een ander Communitylid vroeg onlangs hetzelfde, ik reageerde toen als volgt:

Als ik mijn situatie invoer in gaslicht.com bij dezelfde leverancier kom ik € 350,- lager uit. Ik zie dat ik daar een welkomstpremie van € 344,- gekregen zou hebben.

@M.H. van de Kraats  Dank voor het signaal. Met Kostenservice garanderen we geen laagste prijs. Als consument verleen je volmacht aan Kostenservice om mede namens jou te onderhandelen met energieleveranciers, zodat je jaarlijks een goed energie-aanbod krijgt. Het is een service, zodat je zelf niet op zoek hoeft te gaan.

Als je een veel voordeliger contract zoekt kun je beter gebruik maken van onze Energievergelijker of andere vergelijkingssites. Mocht je nog meer willen lezen over Kostenservice, dan kan dat hier.

Badge +2

Beste CB,

Ik zou graag zien dat de Consumentenbond met het nieuwe energiecollectief Kostenservice ook 3 Jarige contracten voor Consumenten in onderhandeling neemt met Energieleveranciers zodat consumenten niet ieder jaar hoeven over te stappen naar mogelijk een nieuwe energieleveranciers

er valt hier naar mijn mening nog zeker winst te halen door scherp te onderhandelen op de energietarieven met energieleveranciers

Energieleveranciers zullen er het nodige voor over hebben als ze een klant voor 3  jaar aan zich kunnen binden en scherpe tarieven willen aanbieden ten opzichte van 1 jarige contracten

Ik heb hier zelf ervaring mee dat ik een zeer scherp aanbod van een 3 jarig contract kreeg aangeboden die erg dicht bij de tarieven van een 1 jarig contract lagen nadat mijn 1 jarig contract ongeveer 4 maanden later zou gaan verlopen ik kreeg wel maar 2 weken bedenktijd om mijn contract met 3 jaar te verlengen voor dit aanbod

Als u ook 3 jarige contracten zou gaan aanbieden voor consumenten via het kostenservice collectief dan zou het huidige energiecollectief dat naast de kostenservice bestaat voor 1 en 3 jarige contracten samengevoegd kunnen worden met het nieuwe kostenservice collectief

Wat vind u van mijn feedback?

Mvgr,

Geert Van Osch

Badge +8

Excuses voor de late reactie, @G.L.L. van Osch! Dank voor de suggestie, ik stuur dit meteen door naar de juiste collega's.

Badge +8

:point_right:  Elk jaar automatisch overstappen naar een nieuw energiecontract werkt. De Consumentenbond introduceerde deze dienst in oktober 2019 als Kostenservice. We waren de eerste partij die automatisch overstappen in Nederland mogelijk maakte. Bekijk hier ons nieuwsbericht  en lees ook dit artikel uit de Volkskrant.

Hallo Imke,

Toevallig loopt mijn energie jaarcontract juist vandaag af.

Uit diverse reacties kreeg ik toch de indruk dat wij uiterst voorzichtig met deze “Kostenservice” dienen om te gaan, ook al klinkt het allemaal natuurlijk wel mooi.

Badge +1

Beste @P.S. Broekman, bedankt voor uw vragen over Kostenserivce.

Kostenservice is een samenwerkingspartner van de Consumentenbond. Als consument verleen je volmacht aan Kostenservice om te onderhandelen met energieleveranciers om je een aanbieding te doen. De Consumentenbond werkt al jaren samen met de mensen achter Kostenservice. Het team van Kostenserivce is ruim 10 jaar actief in de energiemarkt en kent de leveranciers goed. Hopelijk geeft dat u vertrouwen.
De betaling van €0,01 betaal je via het 1e maandvoorschot van de energieleverancier. Dit gaat niet via Kostenservice of de Consumentenbond. 

Wat betreft het aanmelden kunt u zowel u als uw zoon aanmelden. We kunnen alleen maar 1 woonadres met e-mailadres in de systemen accepteren. Voor het adres van uw zoon dient u dan een ander e-mailadres te gebruiken.

Geeft dit voldoende antwoord op uw vragen?

Ook Plusonline werkt samen met Kostenservice, de CB is niet de enige.

Kostenservice biedt elk jaar een nieuw, voordelig energiecontract, zonder omkijken.
Vorig jaar (okt. 2019) besloot ik in te schrijven bij Kostenservice.
Mijn lopend jaarcontract duurde overigens nog tot 17 april 2020.
Tot mijn verbazing ontving ik al in november 2019 het aanbiedingscontract 
dat zou ingaan op 17-4-2020. Een half jaar van te voren dus!
Hoewel ik dat wat vreemd vond, toch maar in vertrouwen geaccepteerd.
In april 2020 staat het nieuws vol over ongekend lage energieprijzen.
Het maandelijks voorschot dat ik dit jaar moet betalen ligt echter onevenredig hoger
 dan de voorschotten die ik in het verleden betalen moest!
Naar mijn gevoel is Kostenservice dus een flop.
Ik heb me uit laten schrijven.

Badge +2

Excuses voor de late reactie, @G.L.L. van Osch! Dank voor de suggestie, ik stuur dit meteen door naar de juiste collega's.

Hoi Imke,

Ik heb nooit een reactie op mijn feedback mogen ontvangen ik weet nu niet hoe mijn feedback is ontvangen ik hoop dat ik nog een reactie tegemoet mag zien

Mvgr,

Geert

Badge

:point_right:  Elk jaar automatisch overstappen naar een nieuw energiecontract werkt. De Consumentenbond introduceerde deze dienst in oktober 2019 als Kostenservice. We waren de eerste partij die automatisch overstappen in Nederland mogelijk maakte. Bekijk hier ons nieuwsbericht  en lees ook dit artikel uit de Volkskrant.

Elk jaar automatisch overstappen naar een nieuw energiecontract is inderdaad aantrekkelijk en was de doelstelling. Vergelijking van meerdere leveranciers was ook de schriftelijke belofte. Maar zo werkt Kostenservice helemaal niet. Men stuurt 5 maanden voor afloop van het huidige jaarcontract een voorstel om het contract bij dezelfde leverancier met een jaar te verlengen. Niks marktevaluatie. De voorgespiegelde besparing is gebaseerd op de tarieven van 2019 die inmiddels in sept 2020 fors lager liggen. Heel vervelend om te moeten constateren dat n.b. De Consumentenbond samenwerkt met een partij die consumenten misleidt. Zelf vergelijken is veel effectiever.

Zelf vergelijken is veel effectiever.

Helemaal juist!

Elk jaar automatisch overstappen naar een nieuw energiecontract is inderdaad aantrekkelijk en was de doelstelling. Vergelijking van meerdere leveranciers was ook de schriftelijke belofte. Maar zo werkt Kostenservice helemaal niet. Men stuurt 5 maanden voor afloop van het huidige jaarcontract een voorstel om het contract bij dezelfde leverancier met een jaar te verlengen. Niks marktevaluatie. De voorgespiegelde besparing is gebaseerd op de tarieven van 2019 die inmiddels in sept 2020 fors lager liggen. Heel vervelend om te moeten constateren dat n.b. De Consumentenbond samenwerkt met een partij die consumenten misleidt. Zelf vergelijken is veel effectiever.

Ik zal nuet begrijpen waarom mensen denken dat Kostenserivice de goedkoopste oplossing is. Het is de optie voor mensen die zelf geen zin hebben om er achteraan te lopen, waarom neem je het servive product voor luie mensen terwijl je blijkbaar de laagste prijs zoekt. Of was het al teveel moeite om je in te lezen?

Beste mensen, één ding kostenservice is één grote *, trap er a.u.b. niet in want ze zitten er niet voor jou, maar alleen maar om hun eigen zakken zo snel mogelijk te vullen. Ons huidige energiecontract liep in juni af. Ik dacht even rondkijken waar ik wat info kan halen, zo kwam ik ook bij kostenservice terecht, puur nieuwsgierig vanwege de energieprijzen, ik heb wat vragen beantwoord, want anders kom je niets te weten. Maar het bleek niets en wij zochten verder. Wij besloten dit jaar nog bij dezelfde aanbieder te blijven, we konden niets goeds vinden. Tot wij eind augustus een bericht van budgetenergie kregen of we even geld wilden betalen wegens geleverde energie. Mijn broek zakte af van verbazing. Wat bleek kostenservice had dit allemaal geregeld en omdat wij niet gereageerd hebben gingen zij er van uit dat wij akkoord waren gegaan met de levering van energie. Wij gebruiken altijd een oud, niet vaak gebruikt email adres als wij zaakjes niet vertrouwen. Wat hadden wij het weer bij het rechte eind. Ze zouden ook nog goedkoper zijn, nou echt niet bleek later. Wij hebben er werk van gemaakt en zijn nu nog bezig om het af te handelen, want ze willen dus ook nog dat je betaald voor niet gevraagde handelingen en ze beginnen te dreigen met incasso. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, maar één ding is zeker kostenservice en ook budgetenergie zijn in mijn ogen een stel *.

*[Reactie aangepast door beheerder]

Had ik maar eerder op dit forum gekeken. Ik heb me in mei aangemeld bij kostenservice omdat ik me er niet elk jaar in wil verdiepen. En er eigenlijk ook geen tijd aan wilde besteden. Mijn contract liep af in oktober 2021 (dat heb ik ook aangegeven). Tegen die tijd zouden ze voor mij gaan onderhandelen. Ik heb wel wat berichten ontvangen dat ze een nieuwe leverancier voor mij gevonden hebben maar ik hoefde niets te doen, alles zou geregeld worden. Dat was precies mijn bedoeling. Echter krijg ik nu een afrekening van mijn vorige leverancier waaruit blijkt dat het contract in oktober 2020 is stopgezet en overgenomen. Maar daar zit wel een opzegvergoeding aan vast van samen (gas + elektra) van bijna 500,- Euro! Ik heb direct een reactie gestuurd naar kostenservice. Ben benieuwd of en wanneer ze reageren. Voorlopig is mijn advies ga hier niet mee in zee!!

Reageer