Vraag

Energiecompensatie gedeelde appartementen

• 11 November 2022
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

Mijn dochter huurt een appartementje van 30 m2. De douche en toilet en de energie (CV-ketel en elektriciteit) is gedeeld met een bewoonster in een gelijkwaardig appartementje ernaast.

Ze betalen een gedeeld bedrag aan energiekosten, maar zijn elk dus (zeer) kleinverbruiker.

Geen van beiden krijgt een energiecompensatie (oneerlijk toch?)

Wie heeft een dergelijke ervaring?

Is er een oplossing om toch deze compensatie te krijgen?

4 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Ik krijg de compensatie wel, maar heb met ruim 50 euro maandlasten het niet nodig, en waarschijnlijk krijg ik die ook nog terug.
Als ik het niet zou krijgen lag ik daar niet wakker van, het is vooral voor mensen die verzuipen in de kosten van 500 tot 1000 euro per maand.
Voor hun is het te nog te weinig.
Ik doneer mijn 190 euro, misschien zou je als hele kleine gebruiker ook meer in die trant moeten gaan denken.

Reputatie 6
Badge +4

Als je zo'n kleingebruiker bent is de €380 een bonus en geen compensatie. Je kunt nu eenmaal niet iedere uitzonderlijke situatie meenemen.

Reputatie 6
Badge +6

@M. Mattheij “Ze betalen een gedeeld bedrag aan energiekosten, maar zijn elk dus (zeer) kleinverbruiker”

Als de aansluiting (inclusief energie) op de naam van de verhuurder staat, die de nota in 2en verdeeld, zou die ook de energietoeslag kunnen verdelen.

Of is er al een andere verdeling?

Bij zelfstandig wonen moet ook de aansluiting op naam staan.

Als de verhuurder er,  b.v. niet woont komt ie niet in aanmerking.

Het is per aansluiting, iemand heeft toch die aansluiting, wellicht  daar aankloppen?

Reageer