Consumentenbond.nl

Energiecontract Eneco

• 7 mei 2020
  • 5 reacties
  • 232 Bekeken

Badge +1

Zojuist gebeld met Eneco, mijn energieleverancier al zo'n 45 jaar, en gevraagd mijn contract om te zetten naar een vast contract van 3 jaar. Nu heb ik er één voor onbepaalde tijd. Echter: “Voor U niet zo voordelig, de prijs blijft vrijwel gelijk”. Hoe kan dat nu in deze tijd van lage prijzen.
Én ook: Via Mijn Eneco en de app is het vrijwel onmogelijk je contract te wijzigen! Mij in ieder geval niet gelukt.

5 reacties

Zojuist gebeld met Eneco, mijn energieleverancier al zo'n 45 jaar, en gevraagd mijn contract om te zetten naar een vast contract van 3 jaar. Nu heb ik er één voor onbepaalde tijd. Echter: “Voor U niet zo voordelig, de prijs blijft vrijwel gelijk”. Hoe kan dat nu in deze tijd van lage prijzen.
Én ook: Via Mijn Eneco en de app is het vrijwel onmogelijk je contract te wijzigen! Mij in ieder geval niet gelukt.

heel apart. het gemiddelde variabele contract ligt voor gas rond de € 0.83 - € 0,85 cent per m3 en de huidige vaste tarieven tussen de € 0,76 - € 0,78 bij een standaard contract en met korting tussen de €0,70 - €0,73 cent per m3

voor stroom scheelt het inderdaad niet gek veel maar gas is zeker de moeite waard. Of je had iemand met weinig zin vandaag of ze vinden dat ze genoeg klanten hebben! 

Toch eens tijd om rond te kijken?

Ik pretendeer absoluut niet om er verstand van te hebben maar het is sowieso nog maar de vraag of leveranciers lage spot prijzen ook om zetten in lage langlopende prijzen en daarnaast heb ik de stellige indruk dat drie maal jaarcontract met bonus lucratiever is dan één drie jaar contract. Mijn idee is dat de meeste mensen een hekel hebben aan overstappen en dat dit de onderliggende reden is dat je “beloond” wordt als je dat dus doet.

Ik kan de energievergelijker van de bond van harte aanbevelen.

Ik pretendeer absoluut niet om er verstand van te hebben maar het is sowieso nog maar de vraag of leveranciers lage spot prijzen ook om zetten in lage langlopende prijzen en daarnaast heb ik de stellige indruk dat drie maal jaarcontract met bonus lucratiever is dan één drie jaar contract. Mijn idee is dat de meeste mensen een hekel hebben aan overstappen en dat dit de onderliggende reden is dat je “beloond” wordt als je dat dus doet.

Ik kan de energievergelijker van de bond van harte aanbevelen.

ben het niet helemaal eens wat je zegt. Ik werk al jaren in de energiewereld en het loont ook zeker om je energieleverancier eens op te bellen en te vragen wat ze voor je kunnen betekenen. Er zijn altijd contracten met lagere tarieven beschikbaar voor blijvende klanten. Dit bieden ze uiteraard niet actief aan. 

Ook het overstappen kent zen adertjes de 'welkomstbonus' moet ook ergens van betaald worden.de tarieven die een energiemaatschappij vraagt voor nieuwe klanten liggen een stuk hoger dan wat ze kunnen bieden voor blijvende klanten. 

via een vergelijkingssite zie je een kostenbesparing op basis van het hoogste tarief wat ze maar kunnen vinden bij leverancier dit tarief geld 9 van de 10 keer niet eens voor je eigen contract. 

vaak als je het vergelijkt met wat je eigen leverancier je kan bieden scheelt het een keer 30 euro en dat is dan incl welkomst bonus. Mensen zeggen altijd dat ze zich er in verdiepen maar als je je er echt in zal verdiepen zal het je nooit zoveel schelen als dat ze zeggen. geen 100 of 200 welkomstbonus bespaard maar 30 - 50 euro bespaard.

@Meladorable Ik gebruik de vergelijkingssite ook niet om mijn “besparing” te berekenen, dat getal is inderdaad tov van een fictief tarief, maar de maatschappijen zijn onderling wel goed te vergelijken en als je daar zin in hebt dan kun je er de spreadsheet bijpakken om het met je huidige tarief te vergelijken.

Dat zou nog eens een toevoeging op de vergelijkingssite zijn, je huidige tarieven ook op kunnen geven, zodat je de optie om te blijven zitten mee kunt wegen.

Reputatie 6
Badge +5

Ik doe nu al jaren mee aan een energiecollectief.
Op dit moment van de Consumentenbond.
De prijs van het collectief was afgelopen jaren veel gunstiger dan direct via een energieboer.
Het aanbod is vrijblijvend en een goede referentie of dat aanbod van Eneco wel gunstig is.

Reageer