Consumentenbond.nl
Beantwoord

Energiecontract loopt over een maand af. Nu (in 2018) al verlengen (via Energiecollectief CB) verstandig?

• 15 december 2018
  • 5 reacties
  • 577 Bekeken

Dag, over ruim een maand loopt mijn driejarig energiecontract bij Eneco helaas af (gezien de relatief gunstige tarieven van drie jaar geleden). Nu heb ik een bod binnen via het energiecollectief van de consumentenbond, en kijk ik ook wat om me heen. Is het verstandig op de huidige biedingen in te gaan, of kan ik beter wachten tot begin volgend jaar, omdat de tarieven wellicht in de tussentijd zijn gedaald door de dalende olieprijzen (en er een beter bod van bijvoorbeeld het energiecollectief komt)?
icon

Beste antwoord door J.G. van den Bekerom 18 december 2018, 08:23

Dag Bert,
Dank voor je bericht, lijkt me een helder verhaal. Ik hoopte nog op een kortetermijndaling, maar dat zit er waarschijnlijk niet in. Groeten, Jan
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5
@J.G. van den Bekerom
De inkoop voor gas en stroom stijgen, op dit moment, heel hard door de steeds stijgende vraag uit de hele wereld.
De variabele tarieven van de energiemaatschappijen gaan al flink omhoog per 1 januari 2019 en dit zal voor de langer lopende contracten niet anders worden.

Ik heb nu 3 jaar Engie van energiecollectief van de consumentenbond met zeer lage vastrecht kosten en zie de prijzen van langer lopende contracten van anderen en van Engie inmiddels in de vergelijkers al omhoog gaan.
Ik kan geen goedkopere vinden op de energievergelijkers.

Ik verwacht niet dat de energietarieven zullen dalen de komende jaren, gezien de, nog steeds stijgende economie en de daarbij behorende steeds hogere vraag naar energie.
Dag Bert,
Dank voor je bericht, lijkt me een helder verhaal. Ik hoopte nog op een kortetermijndaling, maar dat zit er waarschijnlijk niet in. Groeten, Jan
Reputatie 5
Badge +7
Hoi @J.G. van den Bekerom, fijn dat je een stapje verder bent geholpen met Berts bericht. Zou je zijn bericht willen markeren als Beste antwoord? Dan kunnen andere lezers makkelijker zien dat je vraag inmiddels is beantwoord. Dank je wel vast!
Is sparen bij SAVEDO Banco BNI wel veilig als daar een bedrag voor 5 jaar zou inbrengen.
Reputatie 7
Badge +5
@S.P.M. Maurits

Hieronder een link naar de pagina van de Consumentenbond met uitleg over deze vorm van sparen:
https://www.consumentenbond.nl/sparen-en-beleggen/belgische-bank-met-hoge-rente-in-onze-vergelijker

Klik op de link voor Spaarrekeningen vergelijken

Reageer