Energiecontract VvE + Particulier?

• 16 April 2022
  • 2 reacties
  • 234 Bekeken

Beste allen,

Misschien een heel stomme vraag of misschien helemaal niet de plek om dit te vragen, maar ik weet hier niet zoveel van af, ben ten einde raad en wil graag meer informatie omtrent de energieaansluiting van mijn woning.

Ik woon namelijk sinds kort in een appartementencomplex en betaal dus maandelijks al een voorschot aan de VvE voor de gas/stookkosten.

Echter zit mijn woning ook aangesloten bij een derde partij voor mijn elektriciteit/gas (ik betaal dus 2 partijen voor energie).

Ik vroeg mij af in hoeverre ik zelf een (persoonlijk) contract moest afsluiten met een externe leverancier als de VvE zelf al een contract heeft bij een leverancier.

Ik word namelijk wel steeds benaderd door andere leveranciers en wil natuurlijk niet dubbel betalen als dit niet hoort.
De verkopers geven wel aan dat dit hoort, maar ik weet niet in hoeverre dit wel zo is. Vandaar dat ik jullie nu bericht.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.
Mochten jullie vragen hebben of verduidelijking nodig hebben omtrent mijn situatie, dan hoor ik dat graag.

P.s. Ik heb al maanden geleden meerdere malen naar de VvE gemaild, maar nog steeds niks gehoord. Vandaar dat ik nu op een andere manier informatie probeer te vergaren.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +6

@Yeezus wel een toepasselijke naam om in deze dagen een Topic te starten.

ik zal met mijn summiere kennis uw vragen in de gestelde volgorde proberen te beantwoorden.

energieaansluiting van mijn woning.: In uw zelfstandige woning koop of huur in een complex heeft u een eigen energieleverancier electra/gas.

voorschot aan de VvE : Dit is om uw woning te verwarmen vanuit de grote verwarmingsgasketel in de kelder of op het dak.

ik betaal dus 2 partijen voor energie: 1 uw woning aansluiting gas/electra, 2 de VvE die de energie aansluiting van de Gas CV ketel verrekend met de bewoners.

persoonlijk) contract moest afsluiten met een externe leverancier : u bent zelfstandige bewoner met een eigen (meterkast) energie aansluiting, de VvE is de beheerder en/of eigenaar van het complex woningen.

Ik word namelijk wel steeds benaderd door andere leveranciers : u heeft (al) een eigen energieleverancier voor uw woning.

Uw vra(a)g(en) zijn duidelijk.

Ik hoop dat mijn antwoorden voor u ook duidelijk zijn.

soms woont een bestuurslid VvE ook in het complex die u misschien daarover kunt aanspreken?

Vraag de buren eens hoe zij het opgelost hebben. Niet nu, maar morgenochtend. Niet al te vroeg.
Bel anders eens iemand van de VvE.

Reageer