Energiedirect tovert contracten en raakt meters kwijt

• 27 January 2016
  • 0 reacties
  • 96 Bekeken

Ik kreeg een mail om mijn meterstanden door te geven. Helaas kon ik maar 1 stand invullen terwijl ik een dubbele meter heb.

Ik heb telefonisch contact met de klantenservice opgenomen, maar hier was de service ver te zoeken.

Het antwoord was dat mijn meter dan wel stuk zal zijn en ik dus al een jaar geen dubbel tarief heb. Jesse van de klantenservice (dit was zijn naam, en zou genoeg zeggen...) kon daar verder niets aan doen. Op de vraag wanneer ik kon overstappen kreeg ik het verbazingwekkende antwoord dat ik op 18 januari 2015 een jaarcontract heb afgesloten, dat afloopt op 22 mei 2017. Toen ik aangaf dat dat niet helemaal klopte zei Jesse van de klantenservice dat ik dan mijn contract vast heb overgesloten maar daar kon hij niets van vinden. Logisch want ik heb mijn contract niet overgesloten. Het zou ook wel erg raar zijn om een contract dat nog loopt tot januari 2016 ineens over te gaan sluiten na een paar maanden na ingang van het contract.

Toen ik vroeg hoe dat kon, zei hij dat hij me de contracten zou mailen als bewijs. Bewijs van wat? Ik heb geen tweede contract afgesloten dus al stuurt hij me er 100 toe, dat bewijst niet dat ik dat contract heb afgesloten. Wederom heb ik aangegeven dat ik geen twee contracten heb met jullie maar hij vroeg of ik verder nog vragen had en beeindigde het gesprek.

Hoe kan ik nou echt bewijzen dat ik geen tweede contract heb en waarom heb ik geen dubbel tarief (hoewel ik in net bij de consumentenbond las dat dat niet zo heel erg is)

0 reacties

Geen reactie

Reageer