Vraag

Energiekosten: klopt de stijging?

• 21 November 2021
  • 6 reacties
  • 184 Bekeken

Hallo,

er wordt gezegd dat de energiekosten vanaf heden 20 tot 30 euro per maand omhoog gaan met het oversluiten van een nieuw energiecontract. Wanneer ik het jaarverbruik van nu invul ga ik €300 euro per maand meer betalen. Mijn energie verbruik per jaar is 2500/2000 electra en 1400 gas. Nu betaal ik €170 per maand en straks € 450. Waar gaat dit nu mis?
kunnen jullie mij helpen / adviseren?

Alvast dank,

H. Versluis 

6 reacties

Ik weet niet wat “ze” zeggen maar ik reken bij de huidige prijzen op een verdubbeling van de rekening tov vorig jaar deze tijd, en dan gaat er nog wel een compensatie van de overheid vanaf per 1 januari. Heeft u ook al gekeken wat geen nieuw contract voor bepaalde termijn nemen en overstappen op variabel tarief bij uw huidige leverancier zou kosten?

Badge +3

Hallo,

Als ik uw verbruik invul bij energievergelijkers, dubbele meter, zonder verrekening van welkomstbonus ed. en alle looptijden contracten, kom ik op 3000-3600 euro/jaar =  250-300/jaar. Details vd berekening heb ik verder niet bekeken. Heeft u verbruik correct ingevuld?

Mvg RonaldD

Reputatie 4
Badge +3

Volgens mij ging dat over de variabele contracten en ging dat om het gemiddelde. Daar zit je wat betreft gasverbruik wel boven. Een vast contract zou ik je nu niet willen adviseren. De variabele prijzen zijn rond de €1,10 voor gas en €0,25 voor stroom. Een verdubbeling van je maandbedrag is dan gewoon onmogelijk. Heb je wel alle posten van je energierekening meegenomen. Die zijn absoluut niet veranderd in je nadeel.

Badge

Helemaal eens met de vorige reacties.

Als u 2500 KWh en 2000 KWh met een dubbele meter en 1400 m3 gas verbruikt, betaalt u bij Innova Energie € 310 per maand bij een contract van 3 jaar. Het bedrag wat u noemt van € 450 is echt te hoog.

Reputatie 5
Badge +3

Voor mij is er nog te veel onduidelijk bij het verhaal van @Gebruiker1621427881 :

Oversluiten: 1 of 3 jaar contract? 2500 kWh dag- en 2000 kWh daltarief (of omgedraaid)? Welke huidige leverancier? Eventueel: Welke vergelijkingswebsite(s)?

Zoals hierboven al gezegd: Op dit moment is het “variabele tarief” (per maand opzegbaar) zinvol.

Badge +5

Hi @Gebruiker1621427881 Ik zie dat iedereen hier je graag verder wil helpen, maar er nog wat aanvullende informatie nodig is om dit te kunnen doen :wink:  Misschien dat je nog antwoord kan geven op de gestelde vragen? :blush:

Reageer