Consumentenbond.nl

Ervaring leveranciers zonnepanelen gezocht

• 19 februari 2020
  • 3 reacties
  • 287 Bekeken

Wie heeft er ervaring met Sungevity, Bongo Solar of Solarcentury?

En hoe zijn jullie evaringen? Zijn er mogelijk nog andere leveranciers aan te raden?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Er wordt gezegd dat de kwaliteit van de diverse merken elkaar momenteel niet meer zo veel ontlopen . Zelf heb ik minder vertrouwen in Chinees spul al hoeft dat niet terecht te zijn , Doordat meer mensen zo denken , worden zgn in Europa gemaakte panelen aangeboden die in werkelijkheid TOCH uit China komen. Zelf heb ik gekozen Voor Duitse Bauer panelen met een SMA  omvormer . Ik heb er vertrouwen in . Of het echt een goede keuze is geweest weet ik pas over 25 jaar meer van. 

Wie heeft het voor je aangelegd?

Reputatie 7
Badge +6

Wie heeft het voor je aangelegd?

Reclame voor bepaalde bedrijven wordt hier niet gewaardeerd , @Green . Vraag bij je in de buurt wie een goede naam heeft . Heb ik ook gedaan . Verder ging mijn voorkeur uit naar een middelgroot bedrijf met ervaring en die ook ander installatiewerk verricht. Dat laatste is slimmer en goedkoper bij verrichtingen aan de groepenkast en eventueel ander werk . Verdiep je in de materie opdat je weet waar je op moet letten en laat meerdere offertes uitbrengen nadat men ter plaatse de zaak heeft bekeken . Ik heb vooral info opgedaan via www.milieucentraal.nl  , De Consumentenbond en het forum op www.fritts.nl . Ga niet voor het goedkoopste , maar waar je het beste gevoel bij hebt .

Reageer