Ervaring met Coolblue energie of ANWB energie

• 27 January 2022
  • 10 reacties
  • 10039 Bekeken

Wie heeft er ervaring met Coolblue of ANWB energie? Is de klantenservice goed en makkelijk te bereiken, ervaring met betalingen, en eventueel de app?

10 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Ik ben ruim een halfjaar klant bij Coolblue. 
Maandelijks ontvang ik een e-mail over mijn verbruik e.d.  In MijnCoolblue kan ik de meterstanden per de eerste van de maand inzien. 
Bij mijn vorige leverancier, Engie, kon ik in een app info zien van mijn verbruik electra en gas per dag/per uur. Coolblue geeft die info niet. 
Verder gaat alles geruisloos, ook de betalingen. 

Bedankt voor uw antwoord. Ik ga hiermee aan de slag. Jammer van de app, maar misschien komt die nog.

Ervaringen met ANWB energie zijn tot op heden erg slecht. de klantenservice is slecht bereikbaar, je staat maar zo een kwartier in de wacht.  Ik raad het niet aan, want ondanks dat je alles online goed regelt gaat er toch bij de energieleverancier van alles mis (nog voordat je contract start heb je er al ergernis van)
Het voordeel van anwb energie is dat je er maandelijks weer vanaf kunt en dat is een groot voordeel!

Bedankt voor uw antwoord, ik ga het misschien proberen met Coolblue energie. Zeker nu ik uw antwoord heb gelezen over ANWB energie. Maar in dat de wacht staan dat gebeurt mij wel vaker en dan veel en veel langer dan een kwartier, bij verschillende bedrijven. :triumph:

Reputatie 5
Badge +5

Volgens mij hanteren beide coolblue en anwb dynamische prijzen. Is dus iets anders dan een variabel tarief/contract. .Per uur worden de prijzen aangepast aan de hand van de inkoopprijs. Er zijn al wat mensen erg teleurgesteld geweest, omdat de inkoopprijzen heel hoog zijn sinds december. 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb in juli 2021 een contract afgesloten voor drie jaren. Vaste prijs. 

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb in juli 2021 een contract afgesloten voor drie jaren. Vaste prijs. 

dat was op het goede moment.

Ik heb ook vorig jaar een contract afgesloten bij CoolBlue voor 3 jaar, vast tarief.
Afgesloten in juni met een ingangsdatum van een paar weken later.

Om je meter uit te lezen, heb je CoolBlue niet nodig.
https://www.energieverbruiksmanagers.nl/overzicht-energieverbruiksmanagers/
Gratis per dag uitlezen, kan.

Reputatie 5
Badge +5

Om je meter uit te lezen, heb je CoolBlue niet nodig.

Ik gebruik gratis Umeter, voldoet steeds beter.

De prijzen zijn zo enorm gestegen dat het bij Coolblue nog steeds te hoog is, maar in vergelijking met andere energie bedrijven wel mee valt. Dat van die apps heb ik bekeken en daar ga ik er eentje van installeren. Ik vind het toch belangrijk om energie verbruik in de gaten te houden. Bij wie we nu zijn betalen we € 379,-- per maand en nu bij Coolblue ongeveer € 264,-- voor één jaar. Bij Budget energie die de consumentenbond in een flits actie had staan gingen we nog ver boven de € 300,-- betalen.

Reageer