Ervaring met Vailliant CV-ketel

• 13 December 2014
  • 3 reacties
  • 373 Bekeken

Na installatie vaak diverse foutmeldingen. Installateur heeft dit uiteindelijk opgelost met behulp fabrikant, maar toch vervelend 8 keer terugkomen en thuisblijven.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Tja, als consument wil je graag voordat je koopt weten , wat een goed product is.Het testen door de CB van nieuwe producten zegt niet zo veel en fabrikanten maken het vrijwel onmogelijk om gebruikerservaringen te vergelijken , omdat types zeer snel weer vernieuwd worden. Doen ze bewust denk ik. Ook een getest product kan ik zelden vinden , doordat de verkoper het niet of niet meer heeft. Ik hoorde van makelaars en CV-monteurs wel eens wat over goede en mindere ketels , wat ik in de testen niet altijd terug vind. Een eerlijke installateur weet goed te adviseren wat betreft geschikt type en betrouwbaar heid, maar doen ze dat ook? de meesten verkopen liever waar ze het meest aan verdienen. Ik heb goede ervaringen met Nefit , maar hoor dat ze de laatste jaren niet zo goed meer zijn. Van Vaillant hoor ik wisselende geluiden. Over andere merken weet ik niet veel.
Deze middag is mijn vaillant ketel ontploft! En er is gewoon in maart nog regulier onderhoud geweest!
Reputatie 5
Badge +5
Het is inderdaad heel moeilijk om op het niveau van specifieke ketels wat te zeggen over betrouwbaarheid, tevredenheid en levensduur. Wel hebben wij sinds dit jaar een score op dit aspect per cv-ketelfabrikant, gebaseerd op een onderzoek onder 6000 consumenten.

Reageer