Ervaringen? EPS Bodemisolatie door Nederland Isoleert

• 28 September 2021
  • 7 reacties
  • 159 Bekeken

Welke ervaringen hebben Forumleden?  

7 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb geen ervaring met "Nederland Isoleert”, de website ziet er goed uit, maar dat is commercieel te regelen. Ik heb kruipruimte isolatie, je hebt o.a. ook vloerisolatie (Platen), wellicht zijn er leden die dat hebben. De kruipruimte isolatie bevalt goed, maar is ook simpel en wordt erin gespoten.  Er is verder genoeg informatie op internet, google bij EPS informatie isolatie, kijk bij de koopwijzer, bij hoe koop ik.nl enz.

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb ook geen ervaring met "Nederland Isloeert”. Ik lees hier over de EPS vloerisolatie die ze leveren. Ik zie hier een Youtube film van een consument die door Nederland Isoleert vloerisolatie laat aanbrengen. Ik zie op het filmpje dat ze niets anders doen dan ondergrond zonodig gladstrijken en een laag van EPS parels aanbrengen ter dikte van 17,5 cm wat in de praktijk 20-25 cm is. Het lijkt mij dat je deze handelingen ook zelf zou kunnen doen met hetzelfde resultaat. Ik zou niet weten wat nog twijfels kan opleveren. 

De EPS-parels zijn langduring waterbestendig en geschikt voor gebruik in vochtige omstandigheden. Als er water in de kruipruimte komt, drijven de korrels gewoon mee omhoog en vermindert de isolatie niet.

Het is niet het materiaal maar de stilstaande lucht in het materiaal die isoleert, de lambda waarde is 0,033 tot 0,042 W/mK. Er is niets ingewikkelds aan deze kreet, er gaat maar 0,32 - 0,42 Watt per meter dikte per Kelvin erdoorheen. Kelvin is zelf geen graad temperatuur, maar 1 Kelvin = 1 graad Celcius temperatuurverschil. Je moet dus alleen het verschil nemen tussen de temperatuur aan de ene kant en de temperatuur aan de andere kant. Als dit al te ver gaat voor het klakske hoeft u niet verder te lezen.