Ervaringen gezocht met SolarEdge en Enphase IQ7 + Micro omvormer

• 20 October 2020
  • 5 reacties
  • 3916 Bekeken

Ik ben bezig met offerte vergelijk voor aanschaf van 14 zonnepanelen met omvormer.
Ik heb 3 verschillende omvormers aangeboden gekregen.
Het meeste trekt mij de omvormer van SolarEdge met Optimizers met 25 jaar garantie.
Een andere aanbieder bied een Enphase IQ7 +  Micro omvormer aan waarbij je gemakkelijk kunt breiden met zonnepanelen.

Wie heeft ervaring met de SolarEdge en Enphase IQ7 +  Micro omvormer.
Wie kan mij onafhankelijk adviseren?

Bij voorbaat dank!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

eerste vraag is altijd of je duidelijke schaduwvorming op je dak hebt waardoor je optimizers nodig hebt.

Ja, dat heb ik al zij het matig

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb ook die aanbieding met deze mini-omvormers gehad wegens enige schaduw . Een andere aanbieder zag met wat aanpassingen kans schaduw te voorkomen. Daardoor had ik geen micro-omvormers of optimizers nodig . Hij zei : Hou het zo mogelijk simpel . Daar heb ik voor gekozen . Elk extra onderdeel kan vroeg of laat problemen geven . Die fabriek van Enphase is al een keer bijna failliet geweest . Als dat alsnog gebeurt heb je aan die lange garantie niet veel . Andere aanbieders van micro-omvormers zijn er niet als ik goed ingelicht ben . Als garantie niet inclusief voor voorrij- en montagekosten is en er gaat telkens eentje stuk , kan het ook in de papieren lopen . Het verschil en de voor- en nadelen tussen micro-omvormers en optimizers is wel bekend neem ik aan . Omvormers van Goodwe , Solar Edge en SMA zie ik het meest genoemd worden als centrale omvormers en die zijn alle drie wel goed denk ik . Zelf heb ik SMA en die bevalt best al zegt dat na een jaar nog niet veel qua levensduur . Hij doet het prima , bleek probleemloos in de CV- kast te kunnen zonder koelingsproblemen te krijgen en hij maakt geen lawaai . Voordeel van micro-omvormers is inderdaad wel dat je makkelijk kunt uitbreiden . 

Beste,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Mvg,

J.Westhoeve

Reputatie 4
Badge +3

SolarEdge is een gerenommeerd merk en één van de beste die je kunt kopen SolarEdge werkt met optimizers, waardoor je ondanks schaduw toch nog een mooi rendement kunt halen. Zelf heb ik ook SolarEdge en ben er erg tevreden over. De standaard 12 jaar productgarantie van SolarEdge omvormers kan verlengd worden naar 20 of 25 jaar, afhankelijk van het omvormer model.

Reageer