Ervaringen met De Nederlandse Contractchecker?

• 9 February 2022
  • 7 reacties
  • 119 Bekeken

Ik werd net gebeld door de Nederlandse Contractchecker. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf of kan iemand mij hun verdienmodel uitleggen? De vriendelijke jonge man legde mij uit dat mijn huidige aanbieder - Innova Energie - in zwaar weer zou zijn, bepaalde beloftes zoals overstap vergoeding niet zou nakomen en maakte mij een aanbod om naar Engie over te stappen - tegen gelijke tarieven, met recht op 3 jaar verlening en terugbetaling van de overstap vergoeding (500 euro).  Kan dit kloppen? Ik zie de bomen in het bos niet meer met al energiemakelaars…  Bedankt!

7 reacties

Als ik in de algemene voorwaarden kijk.
Hebben ze als adres een mini-opslag bij Allsave in Beverwijk.
Dan gaan bij mij alle alarmbellen af.

Nooit een energieleverancier kiezen die belt of aan de deur komt. Die gouden bergen die ze beloven zijn gelogen.

Reputatie 7
Badge +5

bij mij zouden de alarmbellen al afgaan bij het noemen van Contractchecker en Energie in 1 zin.

Bij mij gaan ze al bij “ik werd gebeld...”.

Ik ben ook gebeld door “de Nederlandseecontractchechker” hele vriendelijke dame die mij vertelde dat mij huidige energie leverrand de prijzen van leveren zou verhogen met 10 euro per product. 

heb het idee dat ik er nu ingetrapt ben!?

wat denkt de Consumenten Bond hiervan.

ik heb/had een contract voor 3 jaar die nog meer dan 2 jaar loopt. ( Van Den Bron )

kan een contract veranderd worden , bv doordat de leverancier de prijs verhoogd?

heb wel een nieuw contract afgesloten maar heb bedenktijd van 2 weken.

Reputatie 6
Badge +3

@J.J. Weide“heb het idee dat ik er nu ingetrapt ben!?” - Hoogstwaarschijnlijk, ja.

Zeker als uw huidig 3-jarig contract al een jaar loopt, toen waren de tarieven nog een stuk lager, weet u nog? - De huidige leverancier mag de tarieven niet tussentijds aanpassen.

Ik zou z.s.m. het nieuwe contract binnen de 2 weken bedenktijd opzeggen!

Heeft u al het nieuwe contract ontvangen  van ??? met de gespecificeerde prijzen en de bevestigde toezeggingen? Dan kunt u nog vergelijken, ik ben benieuwd.

heb wel een nieuw contract afgesloten maar heb bedenktijd van 2 weken.

Ik kan alleen voor mezelf spreken maar in mijn ogen hebt u twee mogelijkheden, met de tarieven van de offerte rekent u de zaak door met een spreadsheet en dan weet u precies hoe de vlag erbij hangt en als u dat niet van plan bent zou ik een hele snelle sprint naar de uitgang trekken want ze bedonderen u mogelijk met een maandbedrag dat de lading niet dekt.

Reageer