Consumentenbond.nl

Ervaringen met Energieflex gezocht

• 26 november 2015
  • 48 reacties
  • 2978 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
  • Consumentenbond team
  • 29 reacties
Ben je klant bij dit bedrijf? Graag hoor ik je ervaringen. Ook ben ik benieuwd of je gebruik maakt van Prepaid of niet, en wat je daarvan vindt.

Het topic is gesloten voor reacties

48 reacties

Energieflex is als winnaar uit de Consumentenbond beauty contest gekomen. Ik ken de club niet en de website ziet eruit als die van een goedkope telefoonaanbieder. Wie zit er achter deze prijsvechter? Kan de Consumentenbond iets zeggen over de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van deze aanbieder?
Reputatie 5
Badge +5
Energieflex heeft inmiddels voor de tweede keer het Energiecollectief van de Consumentenbond gewonnen. Om mee te mogen doen aan ons collectief moeten leveranciers voldoen aan de opgestelde beleidsregels waarin zekerheden en voorwaarden voor de deelnemende consumenten zijn vastgelegd.

Meer informatie over Energieflex is te vinden in onze eerste indruk. De contracten van Energieflex waar je in ons Energiecollectief en de Energievergelijker naar kunt overstappen zijn overigens geen prepaid-contracten.

Energieflex is als winnaar uit de Consumentenbond beauty contest gekomen. Ik ken de club niet en de website ziet eruit als die van een goedkope telefoonaanbieder. Wie zit er achter deze prijsvechter? Kan de Consumentenbond iets zeggen over de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van deze aanbieder?

Geplaatst door J. Kolsteeg op Jun 21, 2016.
Reputatie 1
@ Pino of zo Door een fout aan onze kant is jouw reactie eerder deze ochtend per abuis verwijderd. Daarom dat ik deze via mijn account herplaats. Mijn excuses.

Ik heb eens op de site van Energieflex gekeken en ze bieden drie soorten contracten aan. Alleen bij het standaard contract is een slimme meter optioneel, bij de andere contracten dient een slimme meter aanwezig te zijn of wordt deze binnen een maand geplaatst, kosten zijn dan voor de klant.

Bij het aanbod van het collectief is het voor mij niet duidelijk om welk contract van Energieflex het gaat. Word je, als je geen slimme meter hebt, op extra kosten gejaagd of niet? Het aanbod vind ik niet transparant.
Reputatie 5
Badge +5
Energieleveranciers bieden tijdens de veiling van ons Energiecollectief tegen elkaar op. Dat resulteert in een aanbod van 100% in Europa duurzaam opgewekte zonne- en/of windstroom met speciale tarieven voor dat specifieke collectief. Dat aanbod is dus buiten ons Energiecollectief op dat moment normaal niet verkrijgbaar bij de winnende leverancier. Als je je inschrijft voor ons Energiecollectief krijg je je eigen persoonlijke besparingsberekening ten opzichte van je huidige energiecontract en kun je ook de productvoorwaarden voor het aanbod inzien.
De Consumentenbond heeft een deal met EnergieFlex.

Echter mijn ervaringen met deze firma zijn ronduit walgelijk !

Totaal géén reactie op m'n emails of telefoon !

Irritaties en Werkelijk Onbeschoft gedrag !

Mijn advies : Ga aub nooit naar EnergieFlex !
sinds vorig jaar Juni klant, zeer tevreden, je dient per maand zelf geld te storten op je rekening, je hebt zelf een duidelijk overzicht van wat je gebruikt, wel is een slimme meter verplicht, als je deze nog niet hebt moet je deze aanschaffen voor 73 euro
Ik dacht ik zit wel goed bij een energiecollectief van de Consumentenbond. Helaas niets is minder waar. EnergieFlex weigert in te gaan op een beroep op hun Algemene Voorwaarden. Nog erger wordt als in hun reactie niet verwezen wordt naar de geldende voorwaarden, maar een reactie waarin men zichzelf (N.B.) tegenspreekt. EnergieFlex heeft blijkbaar een lage dunk van zijn cliënten. Dat “Flex” slaat blijkbaar op de manier waarop zij met hun Algemene Voorwaarden omgaan ten nadele van hun cliënten.

Ik kan me de haren wel uit mijn hoofd trekken dat ik me bij dit collectief heb aangesloten. Onbegrijpelijk dat de Consumentenbond zaken doet met EnergieFlex, een bedrijf dat schijt heeft aan zijn klanten. Goedkoop is toch niet het enige criterium?

EnergieFlex wil mijn contract beëindigen en wil mij een boete opleggen van 100 euro waarschijnlijk. Na de rechter? Wie zal dat betalen? En ook een hoop irritatie om dit soort lui om te gaan.
Reputatie 1
Badge +2
Ik heb een jaar (2015) bij EnergieFlex gezeten via een aanbod van groepsveiling.nl.

Pluspunt:

De eenmalige korting van 312 euro die bij het aanbod (gas + stroom één jaar vast) werd beloofd, is na afloop van het jaarcontract inderdaad correct uitgekeerd.

Kritiekpunten:

Er werd bij dit contract geen persoonlijke webpagina aangeboden waar je je maandbedrag kunt aanpassen enz.

Begin 2015 één keer contact gehad met de telefonische kantenservice, die me onvriendelijk te woord stond. Misschien is dit intussen verbeterd.
Reputatie 2
Badge +1
Ik ben van Nuon naar Energieflex op aanraden Consumentbond.

Het blijft een gok,met Nuon ging ik totaal de financiële mist in.

Enkel tarief bij dubbel telwerk,niet bij Energieflex,is geen klacht.

Met zonnecollectoren een min.

Alles wat met energie te maken is te ingewikkeld,als voorbeeld de digitale meter,is het er een zonder terugloop blokkering of met ,ook dat gedoe met de btw ,en andere obstakels.

Liander goede service ,maar weinig of geen of onvolledige informatie,gemerkt met de slimme meter.

Ik snap maar een deel na bestudering.

Terwijl zonnecollectoren een prima middel zijn om het CO2 gehalte te minderen.

Voorbeeld in mijn situatie tot heden 70 KWh vermogen - bespaard 35 kg CO2.

tot dusver geen klachten,alleen inloggen op de website om de meterstanden

door te geven werkte niet,reactie het heeft te maken met de cookies.

Voor de rest afwachten wat Energieflex voor verrassingen heeft.
Badge
Vervend dat je zulke slechte ervaringen hebt met EnergieFlex. Wellicht kunnen we je nog ergens mee helpen. Kun je daarom je contactgegevens sturen naar community@consumentenbond.nl? Wij nemen dan contact met je op en bekijken we de mogelijkheden.

Daarnaast wil ik nog even herhalen wat Peter al schreef: om mee te mogen doen aan ons collectief moeten leveranciers voldoen aan de opgestelde beleidsregels waarin zekerheden en voorwaarden voor de deelnemende consumenten zijn vastgelegd.

Ik dacht ik zit wel goed bij een energiecollectief van de Consumentenbond. Helaas niets is minder waar. EnergieFlex weigert in te gaan op een beroep op hun Algemene Voorwaarden. Nog erger wordt als in hun reactie niet verwezen wordt naar de geldende voorwaarden, maar een reactie waarin men zichzelf (N.B.) tegenspreekt. EnergieFlex heeft blijkbaar een lage dunk van zijn cliënten. Dat “Flex” slaat blijkbaar op de manier waarop zij met hun Algemene Voorwaarden omgaan ten nadele van hun cliënten.

Ik kan me de haren wel uit mijn hoofd trekken dat ik me bij dit collectief heb aangesloten. Onbegrijpelijk dat de Consumentenbond zaken doet met EnergieFlex, een bedrijf dat schijt heeft aan zijn klanten. Goedkoop is toch niet het enige criterium?

EnergieFlex wil mijn contract beëindigen en wil mij een boete opleggen van 100 euro waarschijnlijk. Na de rechter? Wie zal dat betalen? En ook een hoop irritatie om dit soort lui om te gaan.

Geplaatst door A. Snepvangers op Aug 12, 2016.
Reputatie 1
@ A. Snepvangers. Ik heb van mijn collega's begrepen dat EnergieFlex contact met je gaat opnemen. Hopelijk is daarmee alles naar tevredenheid opgelost. Mochten er nog vragen zijn horen wij dat graag!

We zijn nog steeds benieuwd naar de ervaringen van andere consumenten met EnergieFlex.
In de drie maanden dat ik bij Energieflex zit heb ik niets anders dan werk, problemen en chaos gehad.

De bellen begonnen te rinkelen toen ik mijn eerste email kreeg over mijn overstap. Hier stond dat ik een overstapboete moest betalen ook al was hier niets van waar. Hier heb ik een e-mail over teruggestuurd met de vraag om hiernaar te kijken. Binnen 5 werkdagen zou ik bericht ontvangen. In werkelijkheid ben ik nooit terug gemaild. Dus heb ik maar de klantenservice gebeld. Na lang wachten werd mij verteld dat het inderdaad een onjuist bericht was.

Toen kwam de verhuizing. Op de website kun je geen verhuizing doorgeven. Deze moet je zelf insturen d.m.v. een e-mail. Zo gezegd zo gedaan. Krijg ik op de dag van verhuizing bericht dat ik welkom word geheten als nieuwe klant van Energieflex. Ik heb maar meteen weer gebeld. En inderdaad voor de tweede keer een verkeerd bericht ontvangen. De medewerker vertelde me dat het adres is aangepast.

Toen gingen we nog even door. Er werd en nieuw termijnbedrag van 104 geïncasseerd zonder dat ik daar een factuur van kreeg. Toen was de maat toch echt vol en heb mijn klachten kracht bij moeten zetten om geholpen te worden door een persoon met enige kennis. De heer Nadolski belde mij de volgende dag met excuses voor de tot nu toe gang van zaken. De 104 euro is het termijnbedrag voor de nieuwe woning. Wat mijns inziens voldoende is voor een eventuele plantage. De factuur had ik niet ontvangen omdat er bij de verhuizing een nieuw account moet worden aangemaakt. Hiervan was ik niet op de hoogte. Tijdens dit gesprek probeerde ik het nieuwe account aan te maken maar dat ging niet omdat ik nog een account had voor de oude woning. Dit moet nog worden opgelost. Tevens kreeg ik te horen dat de oude facturen niet mee migreren naar mijn nieuwe account. Deze moet ik dus gedurende mijn contract zelf maar ergens bewaren. Uiteraard ben ik dus nog steeds verre van tevreden. Bij het uiten van mijn ongenoegen kreeg ik een persoonlijke like van Energieflex. Erg onprofessineel en zelfs kinderachtig.

Problemen bij dit bedrijf lijken niet op te houden. Het lijkt zo simpel. Energieflex levert energie en ik betaal daarvoor. Tot nu toe heb ik door de passieve houding van het personeel de problemen zelf moeten uitzoeken en oplossen. Helaas moet je met deze leverancier te allen tijde scherp blijven. Ik ben hier in ieder geval zo snel mogelijk weer weg.
Bij de overgang alleen het probleem gehad dat het opgeven van de meterstanden niet meer via de website kon omdat er de invoertermijn verstreken was. De overgang vond plaats in vakantietijd en ik was er gewoon niet om de standen op tijd door te geven. Lichte paniek toen ik in een mail-loop terecht kwam met de afdelingen klantenservice en meterstanden, maar ik geloof dat het nu in orde is.

@consumentenbond: Ik begrijp dat energieleveranciers vooraf moeten aantonen dat ze voldoen aan allerlei kwaliteitscriteria, maar is de feedback in dit forum niet aanleiding om te kijken of Energieflex ook in de dagelijkse praktijk aan jullie criteria voldoet?

@consumentenbond: Ik begrijp dat energieleveranciers vooraf moeten aantonen dat ze voldoen aan allerlei kwaliteitscriteria, maar is de feedback in dit forum niet aanleiding om te kijken of Energieflex ook in de dagelijkse praktijk aan jullie criteria voldoet?

Geplaatst door J. Kolsteeg op Sep 27, 2016.

Ik ben het eens met J. Kolsteeg. Het cijfer dat is afgegeven door de consumentenbond lijkt misleidend. Elders op het internet lees ik ook alleen maar berichten waarbij Energieflex zich absoluut niet bezig houdt met goeie boekhouding, service en communicatie. Het is echt verschrikkelijk. Ik heb mijn klacht in ieder geval al doorgestuurd naar de ACM.
Reputatie 5
Badge +7
Bij de overgang alleen het probleem gehad dat het opgeven van de meterstanden niet meer via de website kon omdat er de invoertermijn verstreken was. De overgang vond plaats in vakantietijd en ik was er gewoon niet om de standen op tijd door te geven. Lichte paniek toen ik in een mail-loop terecht kwam met de afdelingen klantenservice en meterstanden, maar ik geloof dat het nu in orde is.

Beste J. Kolsteeg en Candy4breakfast, dank je wel voor het delen jullie ervaringen. We stellen jullie gebruikerservaringen zeker op prijs en ik heb de feedback doorgegeven aan mijn collega's die zich met energie bezighouden.
Badge

Uiteraard volgen we reacties die we ontvangen van consumenten over energieleveranciers. Ook voeren we elk jaar onderzoeken uit zowel onder de energieleveranciers zelf, als onder consumenten over de kwaliteit en service die zij leveren. Deze input kun je bijvoorbeeld terugzien op onze website of in de Energievergelijker. Bij elk bedrijf kan natuurlijk iets misgaan wat dan voor de individuele klant heel vervelend is, maar als er substantiële hoeveelheden vragen/klachten over een bepaald onderwerp of bedrijf binnenkomen gaan we dit zeker uitzoeken en kijken of en zoja welke actie wij als Consumentenbond kunnen uitzetten.
wat een klote bedrijf zeg. Al vanaf mei geen klant meer pas 5 oktober afrekening gehad met toezegging binnen 10 werkdagen terug betaling van mijn slimme meter die nooit geplaatst is en overig bedrag wat teveel betaald was. Ben al week aan t bellen want geld is nog steeds niet terug gestort zeg dan niet binnen 10 dagen maar op de 10 dag krijg je je geld terug gestort. Maar je raad t al op deze 10 dag natuurlijk nog geen geld op mijn rekening. Straks maar weer bellen maar zal wel weer niet goed geholpen worden. Want zal wel uitgezocht moeten worden en zal wel weer een aantal dagen overheen gaan. Dat zoiets kan onbegrijpelijk!!

Natuurlijk net weer even gebeld en nee ze hebben nog niet overgemaakt kunnen wel een melding maken voor mij dat ze gaan betalen! Waar slaat dit allemaal op? Waarom zeggen binnen tien werkdagen als het maanden gaat duren? Want eind mei weggegaan in oktober mijn afrekening dus zal wel maanden duren voordat ik het gestort krijg! Niemand die je daar helpt! Ik hoop dat dit gelezen wordt en dat iemand mij wel kan helpen?
Ik heb geen goed gevoel bij mij overstap naar energieflex via het energiecollectief.

- ik heb de meterstanden doorgegeven maar krijg hiervan geen bevestiging

- ik wilde mij op de site registeren maar dat lukt niet

- hierbij moet ik een klantnummer opgeven maar dat staat nergens

- probeer hen te bellen maar ondanks dat er maar 1 wachtende voor mij is wordt ik al 2 x 5 minuten aan de lijn gehouden zonder dat ik iemand te spreken krijg. De telefonische bereikbaarheid is dus gewoon slecht!
Inmiddels alweer een maand verder. Een oplossing zou zijn dat ik een nieuw e mailadres moest opgeven om daar een nieuw account aan te linken voor de nieuwe woning. Zo gezegd zo gedaan. Helaas werkt het account niet. Ik kan wel inloggen maar het account is simpelweg niet gelinkt. Ik ben benieuwd wat de smoes dit keer is. Ik zal in ieder geval door moeten gaan met het terugboeken van incasso's tot ze mij een herinneringsfactuur sturen.
Wij vertrouwen al jaren op het goede advies van de Consumentenbond.

Per augustus 2016 hebben wij een 2-jarig contract afgesloten via de Energie groepsveiling van de Consumentenbond bij Energieflex.

Nu kunnen we niet inloggen op onze account. Na telefonisch contact ( lang in de wacht!) is voor ons een account aangemaakt op hun Portal. Echter, inloggen is generlei wijze mogelijk. Diverse browsers geprobeerd met uitschakeling van cookies. We kunnen dus niets controleren of aanpassen. Volgens de dame aan de telefoon ligt het niet aan hen terwijl ik dit euvel ook in reviews terug zie.

Als je reviews gaat lezen vraag je je af of dit wel een betrouwbare (klantvriendelijke) leverancier is. Er blijken heel veel klachten te zijn.

De Consumentenbond zou zo'n bedrijf niet moeten inschakelen!
Tsja, het is Werkelijk een zÉÉr slecht bedrijf en gigantisch klantonvriendelijk! Maar kennelijk vindt de Consumentenbond dit bedrijf helemaal top! Aandelen? Belangen? Ik weet het niet! Maar dat het een erge domme actie van de CB is hÉÉl erg duidelijk in deze! Boodschap aan de Consumentenbond: "Ga NIET in Zee met deze malafide bedrijven, maar waarschuw ons, als klanten, juist voor dit soort Bedrijven! Dat is de taak van de/onze Consumentenbond!
Reputatie 5
Badge +7
Dank je wel voor het delen van je ervaring met Energieflex, ik geef jullie berichten door aan mijn collega's. Ondertussen wil ik je aanraden je klacht te melden op Klachtenkompas. Hoe meer mensen hun klacht daar melden, hoe groter de kans dat Energieflex tot actie overgaat.
Reputatie 5
Badge +7
Beste A. Schalken, kun je misschien jouw probleem met Energieflex verder toelichten? Uit bovenstaande kan ik niet goed opmaken wat er precies is gebeurd. Dank je wel alvast!
Badge
Hierbij wil ik laten weten dat wij jullie klachten over Energieflex heel serieus nemen en we zullen er extra actie op ondernemen. Zodra wij meer weten komen we met een terugkoppeling.

Wij vertrouwen al jaren op het goede advies van de Consumentenbond.

Per augustus 2016 hebben wij een 2-jarig contract afgesloten via de Energie groepsveiling van de Consumentenbond bij Energieflex.

Nu kunnen we niet inloggen op onze account. Na telefonisch contact ( lang in de wacht!) is voor ons een account aangemaakt op hun Portal. Echter, inloggen is generlei wijze mogelijk. Diverse browsers geprobeerd met uitschakeling van cookies. We kunnen dus niets controleren of aanpassen. Volgens de dame aan de telefoon ligt het niet aan hen terwijl ik dit euvel ook in reviews terug zie.

Als je reviews gaat lezen vraag je je af of dit wel een betrouwbare (klantvriendelijke) leverancier is. Er blijken heel veel klachten te zijn.

De Consumentenbond zou zo'n bedrijf niet moeten inschakelen!

Geplaatst door M. Hogetoorn op Nov 8, 2016.

Inmiddels kan ik na contact met een medewerker gelukkig inloggen.

Wat nog niet kan is inzage krijgen in het verbruik en/of aanpassen van het maandbedrag.

Mij is vertelt dat men wel bezig is om het overzicht van het gebruik van een slimme meter volgend jaar in te voeren waarbij de energieleverancier twee maandelijks een overzicht aan de afnemer moet sturen.

Het is duidelijk een jong bedrijf wat zich nog moet ontwikkelen dus ook bewijzen