Ervaringen Zonneplan: zonnepanelen

• 29 August 2021
  • 12 reacties
  • 1132 Bekeken

Wij zijn in een traject om zonnepanelen aan te schaffen. 

Wij zijn benieuwd of er ervaringen zijn over het bedrijf  'Zonneplan'

Wie wil dat met ons delen?

12 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Ik kan alleen maar zeggen dat er iemand is die beter wordt van uw aanschaf, en helaas bent u niet degene. Panelen huren is leuk maar tegen de tijd dat u ze terug gaat verdienen leveren ze niet veel.meer op qua rendement. Dit rendement gaat jaarlijks achteruit.

Reputatie 5
Badge +4

Vraag altijd hoe duurzaam de opbrengst is, vaak is dat nog meer dan 80% na 20 jaar.

Maar dat lijkt me het kleinste probleem…

Tis maar de vraag hoe duur je nu totaal uit bent met Zonneplan.

Als mensen spaargeld hebben… daar krijg je vrijwel geen rente meer op …. terwijl je voor geleend geld nog steeds veel moet betalen, de rente hypotheek is vaak lager maar dit soort zaken? Ik ken de getallen niet exact maar je zit zo op 10% of hoger…

Dus heb je eigen geld… waarom zou je het duur lenen….

Heb je dat niet…. laat het door iemand die er verstand van heeft doorrekenen of vraag het bij de CB.

Kijk ook naar de mogelijkheden van subsidie en duurzaamheidsleningen: https://www.svn.nl/duurzaamheidslening

En natuurlijk dit artikel op de site van de consumentenbond: https://www.consumentenbond.nl/zonnepanelen/kiezen

Reputatie 1
Badge

Wij kochten een aantal jaren geleden 9 zonnepanelen bij zonneplan. Scherpe prijs, vlot geleverd, compleet geïnstalleerd, BTW voor ons terug gevraagd. Toen na 1 jaar een paar panelen niet goed waren werd de complete set vervangen door nieuwe. Kortom: wat ons betreft niets dan lof.

Reputatie 2
Badge +1

Ook wij hebben 2 x zonnepanelen bij Zonneplan aangeschaft. (2 verschillende huizen). Vlotte service. 1 nadeel: ze besteden het plaatsen en installeren uit. Als daar ziekte is, of te weinig personeel, dan kan plaatsing vertraagd worden. Dat geeft irritatie. Schadeloosstelling ging echter weer moeiteloos. Redelijke compensatie wegens gederfde inkomsten.

BTW-teruggave afhandeling ging soepel

Reputatie 7
Badge +6

Mensen wilden met hun zonnepanelen meej sen alle het stroomnet op? Nou is er dit.

Mensen wilden met hun zonnepanelen meej sen alle het stroomnet op? Nou is er dit.

Dat is in verschillende gebieden al veel langer aan de gang. Meer stroom transporteren vereist op een gegeven moment ook meer infrastructuur en die ligt er niet 1 2 3.

Ik kan alleen maar zeggen dat er iemand is die beter wordt van uw aanschaf, en helaas bent u niet degene. Panelen huren is leuk maar tegen de tijd dat u ze terug gaat verdienen leveren ze niet veel.meer op qua rendement. Dit rendement gaat jaarlijks achteruit.

Panelen huren is dom. Onderaan de streep levert het niets op want de kosten van huren zijn bijna net zo hoog als het rendement. Je kan beter eerst sparen dan kopen of eventueel een Duurzaamheidslening sluiten tegen 1,7 procent en dan ben je ook nog eens vrij om scherp ergens in te kopen. Overigens dat het rendement van panelen jaarlijks achteruit gaat valt mee. Mijn panelen zijn 10 jaar oud en die leveren precies net zoveel op als in het eerste jaar. Ik ben benieuwd wanneer de degradatie inzet

Reputatie 7
Badge +6

Uit de reacties maak ik op dat bij Zonneplan zowel kopen als huren mogelijk is . Daar ging de vraag denk ik niet over . Toch maar even mijn mening daarover . De verhuurder wil er geld aan verdienen , dus theoretisch is dat altijd duurder . Door persoonlijke omstandigheden kan huur soms toch een optie zijn . Dat teruglopend rendement valt enorm mee . Mijn panelen hebben een vermogensgarantie van minimaal 80% na 25 jaar . Productgarantie 20 jaar . De meeste andere merken hebben een soortgelijke garantie . Maar bij huur is terugverdienen toch niet aan de orde ? En defecten zijn voor rekening van de eigenaar tenzij veroorzaakt door eigen schuld . Dat is allemaal gebruikelijk al ken ik de details van de huurvoorwaarden niet  . Van de omvormer wordt wel verwacht dat die na een jaar of 10 vervangen moet worden . Er zijn 2 reacties van mensen die tevreden waren , dus zal het vermoedelijk wel goed zitten  bij Zonneplan . Zeker als ze met de betere merken werken . Geven ze daar info over ? TS in ieder geval niet . 

Uit de reacties maak ik op dat bij Zonneplan zowel kopen als huren mogelijk is . Daar ging de vraag denk ik niet over . Toch maar even mijn mening daarover . De verhuurder wil er geld aan verdienen , dus theoretisch is dat altijd duurder . Door persoonlijke omstandigheden kan huur soms toch een optie zijn . Dat teruglopend rendement valt enorm mee . Mijn panelen hebben een vermogensgarantie van minimaal 80% na 25 jaar . Productgarantie 20 jaar . De meeste andere merken hebben een soortgelijke garantie . Maar bij huur is terugverdienen toch niet aan de orde ? En defecten zijn voor rekening van de eigenaar tenzij veroorzaakt door eigen schuld . Dat is allemaal gebruikelijk al ken ik de details van de huurvoorwaarden niet  . Van de omvormer wordt wel verwacht dat die na een jaar of 10 vervangen moet worden . Er zijn 2 reacties van mensen die tevreden waren , dus zal het vermoedelijk wel goed zitten  bij Zonneplan . Zeker als ze met de betere merken werken . Geven ze daar info over ? TS in ieder geval niet . 

Garantie van 20 jaar is meestal een wassen neus. Toevallig is de fabrikant van mijn panelen al van de markt af en ik had 20 jaar garantie. Hallo waar bent u fabrikant? En met de wildgroei aan dealers op dit moment zal over 5 jaar als de markt verzadigd is ook de helft straks weer failliet zijn. Garantie? Mwoah. :-) En wat gebeurd er als de verhuurder van panelen failliet gaat? Komt dan de curator ze van je dak halen? Leuke casus.

Reputatie 7
Badge +6

Tja , dat is inderdaad een groot probleem van langdurige garantie , als leveranciers en fabrikanten verdwijnen of omvallen . 

En wat gebeurd er als de verhuurder van panelen failliet gaat? Komt dan de curator ze van je dak halen? Leuke casus.

Dan zullen de activa uit de boedel van de verhuurder verkocht worden en gaat iemand anders ze uitbaten/verhuren. Hoe dat dan contractueel gaat is boven mijn pet.

Reageer