Essent eindafrekening

• 7 December 2016
  • 1 reactie
  • 177 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
Ik wil weten of dit de normale gang van zaken is.

Gisteren heb ik via internet de meterstanden moeten door geven in verband met de eindafrekening over 2015.

Vanochtend via de mail de eindafrekening al ontvangen. Zo snel had ik nog nooit eerder gehad. Klopt het dan wel vroeg ik me af. Gebeld met een vriendelijke medewerker van Essent die me netjes aan de telefoon heeft te woord gestaan. Ik had inderdaad een hogere piek wat gasgebruik betreft. Maar verleden jaar had ik ook flink gestookt en toen hoefde ik maar 40 euro bij te betalen. Nu is dat 200 euro en dat vind ik een flink verschil.

Wie controleert en maakt zo'n rekening nu op en hoe moet ik dat controleren. Ik maak wel gebruik van de verbruiksmanager en had ook verwacht bij te moeten betalen, maar niet zo veel.

1 reactie

Ik wil weten of dit de normale gang van zaken is.

Gisteren heb ik via internet de meterstanden moeten door geven in verband met de eindafrekening over 2015.

Vanochtend via de mail de eindafrekening al ontvangen. Zo snel had ik nog nooit eerder gehad. Klopt het dan wel vroeg ik me af. Gebeld met een vriendelijke medewerker van Essent die me netjes aan de telefoon heeft te woord gestaan. Ik had inderdaad een hogere piek wat gasgebruik betreft. Maar verleden jaar had ik ook flink gestookt en toen hoefde ik maar 40 euro bij te betalen. Nu is dat 200 euro en dat vind ik een flink verschil.

Wie controleert en maakt zo'n rekening nu op en hoe moet ik dat controleren. Ik maak wel gebuik van de verbuiksmanager en had ook verwacht bij te moeten betalen, maar niet zo veel.

Geplaatst door Lilly op Dec 7, 2016.

Het aantal verbruikte kubieke meters gas zou je moeten controleren door begin- en eindstand van elkaar af te trekken en dat vermenigvuldig je met het tarief. Trek daar het reeds betaalde voorschot vanaf en resteert de eindafrekening. Mocht deze hoger uitvallen dan verwacht dan zou mijn eerste vraag zijn wanneer heb je de daadwerkelijke meterstanden doorgegeven, als je dat jaren niet hebt gedaan dan zou dat de eerste verklaring kunnen zijn. Als tweede zou ik het tarief van 2014 en 2015 eens vergelijken.

Geen idee wat je je bij verdere controle voorstelt maar om bv je meter alsnog te gaan ijken is het mogelijk wat laat 😉

Reageer