Essent Mediamarkt actie als een oplichting?

• 23 June 2016
  • 3 reacties
  • 807 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb afgelopen jaar een contract met Essent via Mediamarkt actie afgesloten. Nu kwam er een jaarafrekening met bedrag dat bijna 160 EUR hoger ligt t.o.v. de inschatting (om te controleren, heb ik exact het verbruik op de website van Essent ingetoetst en kwam op 105 per maand, terwijl de jaarafrekening zegt 1419 EUR). Is een behoorlijk verschil volgens mij.

Ik heb een uitvoerige discussie met Essent begonnen (telefonisch en schriftelijk). Er kwamen veel rare dingen boven het water. Ze kunnen sowieso geen goed uitleg geven na 1 maand communicatie. Daarnaast was het telefonisch tegen mij gezegd dat de tarieven via Mediamarkt hoger liggen dan normale tarieven. Zelfs met dezelfde type contract. Dit vond ik gewoon gek, en zeker in de winkel zei ze dit tegen ons niet.

Los van te veel details, heeft iemand hier iets gehoord of heeft misschien ervaring met dit soort situatie? Ik wil namelijk dit voor goed oplossen (zeker ga ik ook gedag tegen Essent zeggen).

Alvast dank!

Met vriendelijek groeten,

Mike

3 reacties

Wat voor contract heb je nou precies via de MediaMarkt afgesloten? Heb je de moeite genomen de voorwaarden te vergelijken met die van Essent zelf?

Mike, uit je bericht maak ik op dat je nog niet weet dat energie vergelijken via onze website heel eenvoudig is?

Als je het contract niet langer dan 1 jaar geleden en voor 1 december 2015 hebt afgesloten in de MediaMarkt kun je onze voorbeeldbrief gebruiken. Succes!

Ik heb in augustus 2016 3 leveradressen overgezet naar Essent met de toezegging hier 3 x een kadobon a 225 euro te ontvangen. De eerste kreeg ik direkt mee vanuit de Mediamarkt, de 2e kreeg ik een aantal weken erna keurig toegestuurd. Maar nu weigert Essent de 3e kadobon toe te sturen omdat er per klantnummer max 2 bonnen toegestuurd kunnen worden.

Dit is nooit aan mij verteld of gemaild in speciale voorwaarden. Ik had dan uiteraard mijn 3e leveradres nooit overgezet.

Ik ben hier uiteraard nog niet klaar mee en wil graag weten of hier iemand ook er ervaringen mee heeft gehad en zo ja, hoe je dit hebt kunnen oplossen..

Groetjes, Juul

Reageer