Consumentenbond.nl

Essent stopt met ondersteuning e-thermostaat

• Nieuwe deelnemer
  • 1 reactie
Essent stopt met de ondersteuning van de e-thermostaat. Zij hebben besloten, nadat sinds 2016 de e-thermostaat niet meer door Essent aangeboden wordt, te stoppen met de ondersteuning hiervan. Tot onze verbazing wil ICY hier een betaalde dienst van maken bij voldoende animo. Onze excuses daarvoor.

Ik heb in 2015 € 250 betaald voor deze slimme e-thermostaat
De bediening van de thermostaat is vanaf 1 februari alleen nog mogelijk door deze van de muur te schroeven en aan te sluiten via USB op een computer. Of bij voldoende animo via een jaarlijks abonnement van € 24 bij ICY.
Ik zou begrip kunnen opbrengen dat de thermostaat niet via het internet is te bedienen.
Dat er geen mogelijkheid wordt geboden om lokaal de thermostaat te bedienen zonder deze van de muur te schroeven is ronduit belachelijk.
De zogenaamde HUB die nodig is om de thermostaat te programmeren is prima in staat, met de juiste stuurcodes, in een lokaal netwerk te functioneren.

De website https://www.e-thermostaat.nl is al jaren niet aangepast en werkt prima.
Waarom blijft de website niet in de lucht en zet Essent de mensen per 1-2-2019 in de kou?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Beste @Cats,

Bedankt voor je bericht! Omdat je vraag iets anders was dan het oorspronkelijke topic waar je hem in had gesteld (''Hoe slim is jouw thermostaat?''), heb ik van jouw bericht een nieuw topic gemaakt.
Reputatie 4
Badge +3
Ik lees nergens dat ie het niet blijft doen zonder het abonnement. Waar staat dat verhaal van USB??

voor mij is dit reden genoeg om afscheid te nemen, inderdaad al jaren geen ontwikkeling en hij wil nog wel eens de verbinding verliezen. ik stap over op Nest
In de Stentor las ik dat Essent de klant tegemoet gaat komen met o.a. een korting van 100 euro op een nieuwe thermostaat. Ik heb hier persoonlijk nog niets op gehoord en ben nog steeds met Essent in overleg hierover. Essent stopt e-thermostaat
Het is wel erg kort door de bocht om in december mede te delen dat per 1 februari de e-thermostaat niet meer te bedienen is op afstand, tenzij er €23,40 wordt betaald voor een jaar toegang.
niet erg klant vriendelijk.

Reageer