Extreem hoog verbruik bij nieuwe gasmeter

  • 29 March 2019
  • 36 reacties
  • 1505 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 1
Badge

Ontving vandaag een mail dat het te veel geregistreerde gas op 1 en 2 september + de demonstratiedag (ca. 40 m3) is gecorrigeerd 

Reputatie 1
Badge

De netbeheerders zijn samen met Agentschap Telecom (AT) op bezoek geweest en hebben de (storende) netvoeding onderzocht en de emissie (straling) ervan gemeten. Er kon niet anders geconcludeerd worden dan dat de voeding ruimschoots voldoet aan de gestelde normen en daarom dik in orde is. De daarop volgende conclusie betreft dan de G350 gasmeter en die is minder leuk : Hij is gevoelig voor EM straling!

De heren zijn daarop vertrokken en gaan grondig onderzoek doen samen met de fabrikant en mogen daarvoor mijn netvoeding lenen.  

De daarop volgende conclusie betreft dan de G350 gasmeter en die is minder leuk : Hij is gevoelig voor EM straling!

Dus toch kapot (of anderszins niet geheel werkend volgens specificatie).

Reputatie 5
Badge +4

Er lijken nu  n>1 vergelijkbare ervaringen met die gasmeter… (heb niet verder gezocht of er meer waren)

Radar forum: slimme gasmeter Landis+gyr g350 is op hol geslagen 

@Jonge10 
Mooi dat je nu eindelijk succes hebt met het onderzoek.
Nu oppassen dat ze het niet onder het tapijt schuiven.
Er hangen heel veel van die meters in het land en de reputatie van de meter had al een deuk opgelopen.
De netbeheerders zullen er niet vrolijk van worden.
Ik ben heel benieuwd of de oorzaak naar buiten komt.

Reputatie 1
Badge

De netbeheerders meldden onlangs dat het niet lukte om de fout te reproduceren in de werkplaats. Ze wilden nog graag een keer in mijn meterkast de situatie terugbouwen als voor de uitbouw van mijn meters. De delegatie is geweest en de zaak is teruggebouwd inclusief de voeding, gasmeter en bekabeling op dezelfde plekken. En……… ook hier kregen we de fout niet terug, terwijl het in september absoluut niet kritisch was om de problemen te krijgen/reproduceren.  Ik heb de oude gasmeter ruim 3 maanden niet in het  'vizier’ gehad en krijg eigenlijk de indruk dat hij is gemodificeerd, alhoewel dat uitdrukkelijk werd ontkend.

Het kan ook iets simpels geweest zijn.
B.v. een draadje dat getwist had moeten zijn.
Of een draad die na verplaatsen niet meer als antenne fungeert.
Na het onderzoek, wel correct terug gezet.

 

Reputatie 3
Badge +4

@Jonge10 Is probleem nu verholpen en m3 gecompenseerd cq in mindering gebracht? Of wacht je nog steeds een 2500 euro boven het hoofd?

Reputatie 1
Badge

Voor mij is het probleem al vrij snel opgelost : Direct een nieuwe (balg) meter en kWh meter, Teveel geregistreerde kubs keurig in mindering gebracht…… petje af voor de netbeheerders.

Reputatie 5
Badge +3

Bedankt voor de terugkoppeling.

Mooi dat het opgelost is. Zolang de verdenking er niet is dat je bepaalde plantjes verbouwd willen ze dat wel oplossen. Ze zijn natuurlijk wel happig om de oorzaak te vinden. Dat is dan in jouw geval nog mislukt. Ze zullen blij met jou zijn dat je ze kans op reproduceren te krijgen.

 

Reputatie 3
Badge +4

Voor mij is het probleem al vrij snel opgelost : Direct een nieuwe (balg) meter en kWh meter, Teveel geregistreerde kubs keurig in mindering gebracht…… petje af voor de netbeheerders.

Fijn voor je/jullie. Ik zou plaatsvervangend echt niet vrolijk zijn met een verwachtte factuur van 2500 euro en hoop gedoe om dat recht te zetten met de bewijslast aan uw kant. Prettige kerst alvast.

Reageer