Consumentenbond.nl

Feenstra CV huurcontract na verhuizing

  • 7 juli 2017
  • 1 reactie
  • 778 Bekeken

Beste Feenstra,

Ik heb samen met mijn vriendin een huis gekocht met daarin (je raadt het al) een huurketel van Feenstra. Vanwege ons budget wilden wij eerst het huurcontract overnemen en op een later tijdstip een nieuwe ketel kopen (Feenstra). Helaas schrokken wij ons redelijk kapot toen we het overzettingscontract voor ons neus kregen. Door ons koopcontract zaten we helaas al vast aan deze huur ketel. Contractduur 144 maanden?!? Of we konden de (7 jaar oude ketel) afkopen voor 1100 euro! Dit is totaal niet wat we vooraf, na een snelle google search, verwacht hadden. Na een wat grondigere zoektocht op het internet kwam ik helaas meer van dit soort verhalen tegen over “wurg contracten” met daarin absurde contractduur (12jaar) en een dure afkoopregeling. Gelukkig hebben jullie zelf ook ingezien dat dit niet kan en kun je tegenwoordig gewoon onder normale voorwaarden een ketel huren bij jullie. Helemaal top! Helaas heeft deze openbaring geen invloed op onze situatie. Wij zitten namelijk als nieuwe klanten nog steeds vast aan deze oude regeling.

Ik heb jullie klantenservice gebeld met dit probleem en gevraagd of we er samen uit kunnen komen. Het lijkt me namelijk in het voordeel van beide partijen dat we hier uit komen. Voordelen voor mij als klant zijn dat ik onder normale voorwaarden een ketel kan huren en voor jullie dat je een nieuwe klant binnen haalt, die onder andere gebruik blijft maken van het onderhoudscontract.

Kijk het is heel simpel… het contract (loopduur tot aug. 2022) gaan we sowieso niet voortzetten. Zelfs met deze absurde afkoopregeling is het veel goedkoper om dit toch te doen. Wat ik gewoon niet snap is waarom jullie (Feenstra) voor deze lijn kiezen. Een CV-ketel is geen product dat je elke jaar opnieuw koopt. Het lijkt me daarom belangrijk voor jullie als bedrijf dat je klanten probeert aan je te binden (o.a via service contracten). Door op zo’n manier naar nieuwe klanten (want dat zijn we) te handelen bereik je precies het omgekeerde. Ik snap niet waarom jullie klanten, desnoods alleen als er sprake is van het overzetten van een contract in verband met verhuizing, niet een normaal aanbod kunnen doen om de ketel af te kopen?!?! In gesprek met de klantenservice werd mij verteld dat dit geen uitzonderlijk klacht is en dat deze situatie met verhuizingen vaker voorkomt. Denken jullie nu echt dat al die mensen nog bij jullie blijven als hun contract is afgekocht of afgelopen?

Jullie hebben zelf al ingezien dat die oude contracten niet meer kunnen. Dan zou het jullie ook zeker sieren om een soort overgangsregeling te treffen voor mensen die hier tegenaan lopen. Dat is hoe je klanten aan je bedrijf bindt! Met de werknemers van de klantenservice kom ik er niet uit. Zeer begrijpelijk aangezien zij de lijn moeten uitdragen die van boven wordt opgelegd. Maar elke poging om op een hoger niveau met iemand in gesprek te komen is tot op heden gestrand. Tot nu toe word ik afgescheept met “ja dit is de lijn die wij als Feenstra gekozen hebben” of “ja sorry meneer dit zijn regels”. Voor mij is dit echter niet voldoende. Regels worden gemaakt en kunnen gelukkig ook aangepast worden. Waar een wil is, is een weg! Ik hoop dat deze brief op zeer korte termijn tot een dialoog leidt. Puur omdat ik hier een situatie heb zien ontstaan waar geen van beide partijen op lange termijn blij van zouden moeten worden en ik een hele makkelijke uitweg zie. Ik heb deze brief ook via (https://www.feenstra.com/klantenservice/contact-ks/) naar u gestuurd. Daar staan ook mijn contact gegevens.

Vriendelijke groet,

Tim Winkels

1 reactie

Reputatie 5
Badge +7
Beste Tim, je bericht hier op het forum is gericht aan Feenstra, alleen wordt het forum niet gebruikt als communicatiekanaal met bedrijven. Natuurlijk is het prima om je ervaring te delen of om van andere community leden te horen wat zij zouden doen in deze situatie. Inmiddels zie ik dat je ook op het Klachtenkompas een klacht hebt ingediend, dat is een goede stap. Als je lid van de Consumentenbond bent, kun je je telefonisch door onze collega's laten adviseren of, en zo ja, welke andere stappen je nog zou kunnen nemen. Je kunt ze via 070 445 45 45 bereiken, van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 18:00 uur. Succes!

Reageer