Consumentenbond.nl

Gebeld door garantiemelder

• 9 februari 2021
  • 8 reacties
  • 506 Bekeken

Ik ben net gebeld door garantiemelder. zij hadden heel veel informatie over mijn huidige energiecontract en hebben me een offerte gestuurd per mail. Ik heb deze nog niet geopend. Maar ik heb er een raar gevoel bij. Weet iemand wat voor soort bedrijf dit is?

8 reacties

Zoek het nummer dat gebeld heeft eens op op wieheeftgebeld.nl of google op garantiemelder wie heeft gebeld.

Wat is veel informatie anders dan hoeveel energie u verbruikt wat behoorlijk relevant is voor een energie contract? Verder ga ik nooit meer in op energieverkopers. Ik hang ze op en ik lees hun post niet en ik bedank aan de deur. Ik ben zo vier keer overgestapt en gewoon je contract uitdienen en dán overstappen naar de beste uit de vergelijker op dat moment bevalt veel beter en ik hoor nooit meer wat uit het callcenter.

Reputatie 5
Badge +4

Als je in het bel me niet register staat en je wordt toch gebeld, dan heb je sowieso te maken met een onbetrouwbare club die zich niet zoveel van de Nederlandse regels aantrekt.
Dus nooit aan beginnen.

Als je in het bel me niet register staat en je wordt toch gebeld, dan heb je sowieso te maken met een onbetrouwbare club

Dat zou best kunnen kloppen want sinds het belmenietregeister bestaat ben ik ingeschreven en ik kan me niet heugen ooit door een verkoper gebeld te zijn die mij ook maar enigszins betrouwbaar leek.

Badge +1

Ik word met regelmaat gebeld door zzpers onder namen als 'energievergelijk', ,energiegarant', 'garantiemelder' en 'weetikwatwelkeverlager'. Zij komen aan gegevens via volgens mij de netwerkbeheerder. Vaak zijn het verjaarde gegevens. Hoe dat precies werkt weet ik niet. Deze Zzpers verleiden je met lagere tarieven om over te stappen naar een andere leverancier. Daar vangen ze dan een x bedrag voor. Ze proberen je huidige leverancier uit te sluiten, vragen dus eerst bij wie je zit en willen weten welk voorschot je betaald. Alles mag natuurlijk, maar ik trap er niet in. De bedragen die ze noemen zijn vaak niet eenvoudig te vergelijken met ons eigen nota, waardoor er snel verwarring ontstaat. Ik stap alleen over wanneer ik het wens en zelf het initiatief neem. 

Er staat een adres op hun site.
Via Google kun je zien wat voor woning het is.

Offertes sturen, moet je niet accepteren als je er geen goed gevoel over hebt.
Vaak is het namelijk geen offerte maar een contract dat ze er door proberen te drukken.
Als ze een paar gegevens van je hebben, kunnen ze meer van je zien in het systeem.
Hier nog wat info van de ACM

Badge +1

Er staat een adres op hun site.
Via Google kun je zien wat voor woning het is.

Offertes sturen, moet je niet accepteren als je er geen goed gevoel over hebt.
Vaak is het namelijk geen offerte maar een contract dat ze er door proberen te drukken.
Als ze een paar gegevens van je hebben, kunnen ze meer van je zien in het systeem.
Hier nog wat info van de ACM

meeste moeite heb ik bij dit soort sites dat er onder ‘over ons’ niets staat van het bedrijf. Je weet dus nooit met wie je zaken doet, mocht je dat serieus overwegen. Ook is stap 2 (altijd) aangeven wie je huidige leverancier is en wat je (aan voorschot) betaald. Ik vertrouw er nooit op, maar vind het weleens leuk om (met mijn eindafrekening ernaast) te sparren hoe hun verkoopstrategie werkt. Ik stap nooit over en zeg dat duidelijk aan het begin van het gesprek. Vaak blokkeer ik het tel.nummer nadien. Niet dat het helpt, maar toch ….(-:

Badge +1

Dit bedrijf is onderdeel van Consument Connect B.V. , met handelsnamen als De Garantiemelder | Contractgarantie | Prijsmelder. Het is een besloten venootschap, gewone structuur. Het adviseren van consumenten ……..

Reageer