Beantwoord

Geen juiste meting bij mijn Huisbaasje

• 10 November 2018
  • 3 reacties
  • 445 Bekeken

Goedemiddag,

Zojuist mijn Huisbaasje binnen gekregen en gelijk aan de slag gegaan. De gas meter lijkt het goed te doen alleen mijn elektra doet het niet goed hij geeft nu bijvoorbeeld 6 watt aan terwijl deze in een winkel hangt waarbij 1 lamp al 15 watt verbruikt.

Nu kom ik er niet uit wat mijn C-waarde moet zijn en waar ik de sensor moet plakken bijgevoegd een foto hopelijk kunnen jullie me helpen. Het sensor hangt nu naast de analoog cijfers waar een klein tandwieltje zit omdat ik geen grote draaischijf heb. Ik heb ook van andere berichten gezien dat ze meters op het knipperende lampje in het midden plakken maar als ik hem daar voor een tijd voor hou dan wordt het een nog minder verbruik.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Erwin
icon

Beste antwoord door Niels 12 November 2018, 15:34

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Beste @ErwinB ,

Van harte welkom op het forum en bedankt voor jouw vraag. Ik heb het direct uitgezet bij de collega's van Huisbaasje en ik hoop zo snel mogelijk bij je terug te komen met een antwoord!
Reputatie 6
Badge +6
Beste @ErwinB ,

Van mijn collega's krijg ik het volgende door:

De c-factor van deze meter is 1000.

De sensorhouder is verkeerd geplakt. Hij zit nu rechts van het rechtse telwerk. De sensor moet geplaatst worden met het gat over de led in het midden van de meter (waar de c-factor wordt aangegeven). De houder kan van de meter gehaald worden door er een schroevendraaier onder te steken en rustig druk uit te oefenen. De plaklaag komt dan langzaam los. Maar, let op, de houder kan op een gegeven moment los schieten. Als de plaklaag beschadigt is kan je dit bij ons aangegeven, dan regelen we een nieuwe houder. Nadat de sensor weer in de verplaatste houder is geklikt, zal het stekkertje opnieuw in de meetstekker gestoken moeten worden zodat hij zich op de nieuwe situatie in kan stellen.

Is het zo duidelijk voor je? Zo niet, dan horen we het graag van je natuurlijk!
Beste Niels,

Hartelijk dank voor het antwoord ik was van het weekend al verder gaan speuren maar had alleen de stekker er niet uitgehaald en er weer in gedaan. Hierna werkt hij prima en was het wel even schikken van het verbruik :s heb hem gelukkig niet voor niks gekocht.

Nogmaals dank.

Reageer