Gratis 010 energiebox t.w.v. 90euro voor 300.000 inwoners

• 4 April 2022
  • 10 reacties
  • 252 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Foutje300.000=32.000
Wie heeft de gratis 010 Energiebox opgehaald? 90euro inhoud.

En gebruik je ook alles wat er in zit?

Of zijn het leuke hebbedingetjes die je al hebt  of  al had aangebracht in huis.

Ledlampen, tochtstripband, tochtdorpel, waterbesparende handdouche, stekkerdoos en radiatorfolie met magneetjes.

En ga je hier mee echt besparen in de toekomst.

Of is deze box samengesteld als pleister op de ontstane energie wonden? (prijzen).

Helaas, was al heel snel op is op!!!

Is aan iedereen rijk, arm, huur of koophuis meegegeven.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik weet niet of het algemeen is maar wij hebben in onze gemeente een half jaar geleden ook zo'n box gehad. We konden dan vijf dingen kiezen die we gratis wilden hebben. Ledlampen, nachtlicht, wattmeter en zo. Toen we het ontvingen bleken sommige dingen tamelijk primitief van uitvoering te zijn. Bij de Action of Van Cranenbroek konden we dezelfde dingen wel voor circa €20 kopen. Dus iemand verdient er lekker aan en de gemeente kan het niet schelen. Het is meer om de toon te zetten voor energiebesparing. Voor een andere social media had ik deze collage met foto's gemaakt.

Rechtsboven de inhoud van de doos, eromheen de vijf gekozen dingen apart.
Het schermpje van de wattmeter leek erg veel op mijn eerste digitale horloge uit de jaren '70.
Dit is 10x vergroot, dus in het echt vergrootglas erbij. 

Reputatie 5
Badge +6

@Jan De 010 Box is geen Lou toffe zooi, maar goed materiaal handdouche is Grohe , en de ledlampen zijn niet die witte, deze zijn ook met kleine en grote fittingen niet dat kouwe witte licht. 3watt.

De oude witte energielampen die ik had waren 9watt.

Hier is wel over nagedacht. 

Badge +2

Hier meer info

https://energiebox.org/bewoners
Reputatie 5
Badge +6

Hier meer info

https://energiebox.org/bewoners

Ja, in dit project wordt gesproken over de energie armoede ( inkomen) de doelgroep wordt hiermee al bepaald.

Ook de tel. gesprekken en adviezen maken wel deel uit van de 229,00 euro waarde, die misschien beter aan voorzieningen besteed had kunnen worden.

Er is immers zoveel info op het CB Forum en in de media dat niet iedereen daar op zit te wachten.

Met de box010 is hier geen onderscheid in gemaakt, ook huiseigenaren boven de minima en met het huis “onderwater” en\of de woonlasten niet meer kunnen betalen, hebben de box010 ook kunnen afhalen.

Maar elke gemeente heeft daar een eigen beleid over.

Hier was die actie alweer een paar jaar geleden. Elke bewoner (huisdeur), ongeacht inkomen, kon voor 70 euro van het spul op de foto van Jan bestellen uit een soort webshop. Wij hadden alles al (inclusief dat ding met het kleine display dat bovendien meestal ondersteboven staat) dus we hebben een voorraad ledlampen besteld. Je moest wel alles meteen kunnen gebruiken, dus we hebben de bestande ledlampen er uit gedraaid en in een la gelegd voor later en de bestelde ledlampen in gebruik genomen.
We beseften wel dat het ook hier waarschijnlijk niet de mensen met de grootste energie-armoede waren die het meeste priofiteerden maar het was voor ons bijna alsof er 70 euro op de deurmat viel, dus probeer dan maar eens te weerstaan.

Reputatie 7
Badge +7

@Gebruiker1644596728 dat klopt dat elke gemeente een ander beleid heeft of samen gaan doen met andere gemeenten. Over 010 Energiebox vind ik hier de info. Bij ons is dit vorig jaar al uitgerold en konden wij kiezen uit andere energiebesparende dingen. De led lampen zijn hetzelfde met 5 jaar garantie en gewone normale woonkamerverlichting, niet dat kouwe witte wat jij bedoelt, want dat moeten wij ook niet. Licht wordt trouwens niet koud wit omdat het door een transparant witte bol schijnt zoals de led lampen op de foto..  

Ik zie op de sites dat je net als bij ons vorig jaar slechts icoontjes van de soorten producten te zien krijgt. Als je dan de doos thuis krijgt merk je vanzelf wel dat het dingen zijn die je bij de Action en Van Cranenbroek voor veel minder kan krijgen, ook met vijf jaar garantie. Ik wou je slechts eerlijk onze ervaring laten weten.  Wij konden kiezen uit een langere lijst met producten. Die coaches moeten ook ergens van betaald worden. Bij ons konden alle bewoners kiezen, je inkomen maakte niet uit. Die coaches waren er ook niet bij ons.

Reputatie 7
Badge +6

Onze gemeente doet mee aan de mode om iedereen uit te sluiten die geen smartphone heeft . Men moet een QR-code scannen , dan een app installeren en die aan het huis koppelen door nogmaals te scannen . Daarna moeten allerlei vragenlijsten ingevuld worden waarmee punten verdiend kunnen worden . Met die punten op de telefoon kan bij aangesloten bouwmarkten tot maximaal voor € 50,- aan energiebesparingsproducten gekocht worden …..

Reputatie 5
Badge +6

Onze gemeente doet mee. Daarna moeten allerlei vragenlijsten ingevuld worden

En dan geef je gewild of ongewild (private) gegevens, die je eigenlijk niet wilt, dat die waar dan ook verzameld of een andere manier gebruikt worden.

Denk maar aan het boodschappenlijstje of hoeveel heb ik te besteden zijn hier goede voorbeelden van.

Reputatie 7
Badge +6

@Gebruiker1644596728 Denk ik ook . Echter van de vier vragenlijsten wordt beweerd dat het volledig anoniem is . Minder invullen betekent minder punten en gaat het bedrag dus naar beneden . Geen idee wat het voor vragen zijn . Maar zelfs met smartphone zou ik bedanken voor de eer. Ze kunnen kennelijk niks beters  verzinnen . En er is een bepaald budget voor en op is op . Dus kans dat je te laat bent als je na alle gedane moeite bij de bouwmarkt komt ….

In onze gemeente is deze actie al begin 2021 geweest.
Er was een webwinkel waar je de spullen van jouw keuze uit kon zoeken.
Een paar weken later, kon je de spullen ophalen.
Het waren allemaal A merk artikelen.

De gemeentelijke energieclub is nu bezig met grotere zaken voor huiseigenaren.
Zoals glas en zonnepanelen collectief inkopen.
Hele wijken verduurzamen is stil gelegd, dit door de energiecrisis maar ook door terugtrekken van subsidie. Zolang de koppeling van gas en stadswarmte blijft bestaan, zal er niets gebeuren.

Er komt door de prijsstijging enorm veel extra belasting binnen bij de overheid.
Precies op het moment, dat ze ook enorm veel hebben uitgegeven aan corona fratsen.

Reageer