Consumentenbond.nl

Greenchoice belooft saldering maar doet het niet

• 2 november 2019
  • 7 reacties
  • 424 Bekeken

Eind mei heb ik een slimme meter gekregen. Daarop kreeg ik een afrekening van Greenchoice. Dat blijkt nodig te zijn bij een meterwissel. Ik heb contact gehad met Greenchoice omdat ik al aan zag komen dat het met de saldering fout zou gaan. Daar hadden ze nog niet over nagedacht maar er werd beloofd dat dit zou worden gecorrigeerd met de jaarnota. Nu is het zover maar ik krijg mijn geld voor de energiebelasting en opslag duurzame energie niet terug. Dit gaat wel om ruim €50.

7 reacties

En wat was het antwoord toen u ze wees op hun fout?

Dit is de reactie van Greenchoice op mijn vraag om de energiebelasting te corrigeren over het hele jaar:

“In de meterwisselnota van 19 juni hield u een verbruik van 957 kWh over. Over dit verbruik hebben wij de energiebelasting geheven. In de nota van 20 september had u meer terug geleverd met uw zonnepanelen dan verbruikt. Omdat de energiebelasting alleen wordt verheven over uw verbruik, ziet u dit niet op uw deze nota terug. “

Het gaat mij boven mijn pet. Hebben ze nou een fout gemaakt of een keuze waar u het niet mee eens bent?

Reputatie 6
Badge +5

Op nota 1 koop je stroom met belasting.
Op nota 2 lever je meer stroom terug dan je verbruikt.
Als er 1 nota was geweest, had je minder stroom hoeven kopen.
Dus ook minder belasting.

Ik heb nog nooit een tussenafrekening gehad met een meter wisseling.

Ze "kiezen" er dus voor het jaar in tweeën te knippen omdat je een nieuwe meter hebt gekregen en dat pakt ongunstig uit. Als het de belastingdienst was zou je om middeling gaan vragen. Is er niet een of ander instituut dat je een uitspraak kunt ontlokken of dit mag of niet?

Het is na veel mailen en bellen gelukt Greenchoice te overtuigen van hun fout. Met de klantenservice schoot het niet zo op maar met klachten@greenchoice.nl ging het beter. Ik heb de over het gehele jaar gezien teveel betaalde energiebelasting en opslag duurzame energie teruggekregen. Ze hebben het ruimschoots vergoed, ik had gevraagd om de tijd die het gekost heeft te waarderen.

Met Greenchoice kan ik weer verder.

Gefeliciteerd

Reageer